  • Data: 2004-02-25 09:55:02
    Temat: Re: Pomyłka bankowa - prośba o poradę.
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    blad wrote:
    > From: "Gotfryd Smolik news"

    > + IMHO - "roszczenie o wydanie nienależnego wzbogacenia".
    >
    > no to zerknijcie do dzisiejszej Rzeczpospolitej - jaja jak berety :-)
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040225/p
    rawo/prawo_a_3.html

    > Mnie się to w głowie nie mieści - SN orzekł, że jak ktoś wpłaci na mój
    > rachunek forsę przez pomyłkę, to mogę ją wypłacić - uzsadnienie: "to nie
    > jest rzecz tylko wierzytelność"
    Możesz wypłacić, ale temu kto wpłacił przysluguje roszczenie wobec Ciebie.

    > Czy ktoś tu uważa wyrok SN za uzasadniony??????????????
    > *** blad ***

    Ee, nie _ty_ tylko US mógł sobie to zabrać. Natomiast w dlaszej części
    było o tym, że firmie która wpłaciła pieniądze przysługuje rosczenie
    wobec tej na której konto to wpłynęło.(Tyle, że nierealne, bo fimra w
    upadłości)

    KJ
    PS.Dlaczego to idzie na 3 grupy?

    --