  • 61. Data: 2016-01-19 21:26:23
    Temat: Re: Pomy?ka w przelewie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 20:10:12 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > No ale dlaczego wierzyciel ma płacić za taką fanaberię?

    Wierzyciel od razu. Gość wysłał za dużo, niby czemu sprzedawca ma brać na siebie
    koszty odesłania.
    Inaczej- na Twoje konto bankowe prowadzone w pln wyślę 100usd. Bank przewalutuje na
    konto wpłyną złotówki. Zażądam zwrotu bo się pomyliłem. Oddasz 100usd?

  • 62. Data: 2016-01-19 21:33:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-19 o 21:26, Kris pisze:

    > Wierzyciel od razu.

    Masz na ten temat inne zdanie?

    > Gość wysłał za dużo, niby czemu sprzedawca ma brać na siebie koszty odesłania.

    Bo jest dłużnikiem i jest na to przepis.

    > Inaczej- na Twoje konto bankowe prowadzone w pln wyślę 100usd. Bank przewalutuje na
    konto wpłyną złotówki. Zażądam zwrotu bo się pomyliłem. Oddasz 100usd?

    Tu też zachęcam do zapoznania się z przepisami - oddaniu podlega to, o
    co się wzbogaciłem.

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2016-01-20 08:05:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-19 21:08, Liwiusz pisze:

    > Niech ci księgowy poszuka.

    Hmm sądzę, że przedpisca ma rację, to że jest kilka kont, gdzie
    _jeszcze_ jest coś prawie bezpłatnie (bo całkowicie bezpłatnych kont juz
    chyba nie ma), to nie znaczy, że jest to standard. A właśnie dla
    przedsiębiorców nie znam takowego.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 64. Data: 2016-01-20 08:06:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 08:05, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > _jeszcze_ jest coś prawie bezpłatnie (bo całkowicie bezpłatnych kont juz
    > chyba nie ma), to nie znaczy, że jest to standard. A właśnie dla

    I jak płacisz za prąd, to sobie potrącasz za przelew?

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2016-01-20 08:23:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 08:06, Liwiusz pisze:

    > I jak płacisz za prąd, to sobie potrącasz za przelew?

    Zważ na skalę, jeśli mam komuś przesłać kilka tysięcy zł, nie patrzę na
    opłatę rzędu powiedzmy 5zł, bo to pomijalna sprawa, jeśli jednak to jest
    1/5 kwoty całości - to jednak zmienia postać rzeczy. A ja nie czepiłem
    się tego, że chce - ale tego, że najpierw wytyka sie komuś, że jest tyle
    bezpłatnych kont, a później okazuje się,że nie chce się podać żadnego
    przykładu - jest to co najmniej niegrzeczne, a na pewno tak nie powinno
    się dyskutować.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 66. Data: 2016-01-20 08:34:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 08:23, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > bezpłatnych kont, a później okazuje się,że nie chce się podać żadnego
    > przykładu - jest to co najmniej niegrzeczne, a na pewno tak nie powinno

    Niegrzecznie jest argumentować jak dla spółki, skoro dyskusja jest o
    osobie fizycznej.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2016-01-20 08:35:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zważ na skalę, jeśli mam komuś przesłać kilka tysięcy zł, nie patrzę na
    > opłatę rzędu powiedzmy 5zł, bo to pomijalna sprawa, jeśli jednak to jest
    > 1/5 kwoty całości - to jednak zmienia postać rzeczy.

    I co, jak płacisz za mały rachunek, to cię elektrownia potem nie ściga o
    te 5zł?

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2016-01-20 09:23:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 20 Jan 2016 08:06:49 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >I jak płacisz za prąd, to sobie potrącasz za przelew?
    Nie potrącam sobie, tylko nie wiem dlaczego nazywasz płatne przelewy
    fanaberią. W pewnych sytuacjach nie jest możliwe uzyskanie oferty z
    banków z darmowymi przelewami. Dlatego poprosiłem Cię o wskazanie
    skoro nazywasz to fanaberią.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 69. Data: 2016-01-20 09:28:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 09:23, WAM pisze:

> [...]
    > fanaberią. W pewnych sytuacjach nie jest możliwe uzyskanie oferty z
    > banków z darmowymi przelewami. Dlatego poprosiłem Cię o wskazanie

    Poczytaj wątek. Dyskusja nie jest o sp. z o.o., tylko o rżnięciu głupa
    przez osobę fizyczną, że płaci 5zł za przelew.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2016-01-20 10:51:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 08:35, Liwiusz pisze:

    > I co, jak płacisz za mały rachunek, to cię elektrownia potem nie ściga o
    > te 5zł?

    Argument równie dobry jak słońce będzie za chmurami. Liwiuszu - szanujmy
    się choć trochę i odpowiadajmy na temat. A jak juz czepiłeś się hyz
    elektrowni, co jak masz nadpłatę w elektrowni (a dokładniej w firmie
    rozliczającej) wysokości 5zł, to odsyłają Tobie od razu 5zł, czy jednak
    to Ty musisz się pofatygować, odpowiednie pisma złożyć, albo ew odliczyć
    to w rachunku następnym (jeśli akurat nie zmieniłeś firmy rozliczającej
    np przeprowadzając się, wtedy już jest pod górkę)?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl