  • 1. Data: 2016-01-17 15:22:05
    Temat: Pomyłka w przelewie
    Od: martyn1 <m...@w...pl>

    Witam
    Mam taki problem, chciałem coś kupić przez internet, sprzedawca wysłał
    mi 2 maile pod rząd, 1 mail z kwotą za ile może mi to sprzedać i drugi
    mail że opuszcza mi 25 zł jak robie teraz wpłate.
    Pomyliłem się i wpłaciłem mu te 25 zł, nie czytając tego 1 maila
    Pozniej chciałem żeby mi oddał te 25 zł to napisał że odda ale ja mu
    zwróce pieniądze za przelew, dojazd do banku i swoj czas(prowadzi firme).
    Czy ma takie prawo ?

  • 2. Data: 2016-01-17 17:10:42
    Temat: Re: Pomyłka w przelewie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 15:22:07 UTC+1 użytkownik martyn1 napisał:
> [...]
    > Pozniej chciałem żeby mi oddał te 25 zł to napisał że odda ale ja mu
    > zwróce pieniądze za przelew, dojazd do banku i swoj czas(prowadzi firme).

    Ma

  • 3. Data: 2016-01-17 17:30:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 17:10, Kris pisze:

    > Ma

    Gdyby jednak spór otarł się o sąd (roszczenie o bezpodstawne
    wzbogacenie), to raczej żadne koszty nie byłyby potrącone.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-01-17 17:53:34
    Od: martyn1 <m...@w...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 17:30, Liwiusz pisze:

    > Gdyby jednak spór otarł się o sąd (roszczenie o bezpodstawne
    > wzbogacenie), to raczej żadne koszty nie byłyby potrącone.

    Teraz tak pomyślałem i raczej nie było to by bezpodstawne, bo jednak te
    koszty jakieś poniesie

  • 5. Data: 2016-01-17 18:07:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 17:53, martyn1 pisze:

    > Teraz tak pomyślałem i raczej nie było to by bezpodstawne, bo jednak te
    > koszty jakieś poniesie

    Mylisz pojęcia. Bezpodstawnym wzbogaceniem jest dla sprzedawcy
    otrzymanie o 25zł więcej.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-01-17 18:19:32
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Ma

    Że co?
    Sprzedaje przez internet, dostaje przelewy przez internet, wysyła
    przelewy przez internet i prostak chciwy nie może odesłać tych 25 zł?

    --
    animka

  • 7. Data: 2016-01-17 18:26:47
    Od: martyn1 <m...@w...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 18:19, Animka pisze:

    > Że co?
    > Sprzedaje przez internet, dostaje przelewy przez internet, wysyła
    > przelewy przez internet i prostak chciwy nie może odesłać tych 25 zł?

    Mówi że nie ma tokenów i musi zrobić wpłate na mieście. Bo tak to tylko
    5 zł za zwrotny przelew by pobrał.

  • 8. Data: 2016-01-17 18:32:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 stycznia 2016 17:30:20 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Gdyby jednak spór otarł się o sąd (roszczenie o bezpodstawne
    > wzbogacenie), to raczej żadne koszty nie byłyby potrącone.

    Pewny jesteś?

  • 9. Data: 2016-01-17 18:38:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 18:26, martyn1 pisze:
    > Mówi że nie ma tokenów i musi zrobić wpłate na mieście.

    To już problem jego niezaradności.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-01-17 18:40:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-17 o 18:32, Kris pisze:

    > Pewny jesteś?

    Polski sąd może zasądzić wszystko, więc pewności nie mam, ale dolary
    przeciwko orzechom bym postawił. Albo inaczej: powództwo wytoczył, jak
    nie odda po dobroci.

    --
    Liwiusz