  • 11. Data: 2005-06-20 23:55:26
    Temat: Re: Policjant + karabin - czy to normale?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Po knajpie? :-)

    Patrz: porucznik Gruber i jego mały czołg :)

  • 12. Data: 2005-06-21 00:05:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Zacznijmy od tego, co nazywasz karabinem maszynowym. Podejrzewam, że ów
    > policjant miał pistolet maszynowy. Skoro chodził sam, to moge się
    > domyślać, że taki jak na tej stronie:
    > http://www.posg.pl/wyposazenie_pm98.asp

    Kałachy już zeszły z wyposażenia?

    Na marginesie: pozwolę sobie się pomądrzyć i dodam, że 'kałasznikowy' (a
    konkretnie te najbardziej znane AK-47) podpadają pod kategorię
    "karabinek automatyczny" (a.k.a. "assault rifle") - tak samo jak np. te
    toporne amerykańskie M-16. Karabinki automatyczne są 'zasilane' nabojami
    pośrednimi (nie karabinowymi) i praktycznie zawsze mają możliwość pracy
    semi-auto (pojedyczne strzały), czasem krótkimi seriami i najczęściej
    także w trybie pełnoautomatycznym.

    Karabiny maszynowe są zasilane amunicją karabinową (między innymi
    większy ładunek prochowy) i właściwie nigdy nie mają możliwości
    strzelania ogniem pojedynczym (bo i po co?). Z tego powodu służby
    policyjne w coś takiego raczej nie są wyposażane.

    Zaś pistolety maszynowe (jak np. ten wyżej wymieniony) mają funkcje
    zbliżone do karabinka automatycznego, z tym że są zasilane amunicją
    pistoletową (dzięki czemu mają mniejszy zasięg - co w formacjach typu
    policyjnego jest o tyle pożądane, że pocisk pośredni będzie miał
    niepotrzebnie duży zasięg i siłę przebicia; no i magazynki przy takim
    samym zapasie będą ciut lżejsze :) ).

  • 13. Data: 2005-06-21 00:46:42
    Od: maHo <m...@p...net>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Patrz: porucznik Gruber i jego mały czołg :)

    sportowy na dodatek :)

    pozdrav

    maHo

  • 14. Data: 2005-06-21 05:35:13
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Cezar napisał(a):

    > A mylisz sie. Zobacz sobie rozp ministra spraw wew w sprawie uzborojenia
    > Policji - maja nawet transportery opancerzone wg tego aktu.
    >
    > Cezar

    Wiem co policja ma. Ale chodzi mi o to, że taki policjant chodził sam i
    to ewidentnie nie szedł w jakieś konkretne miejsce tylko spacerował
    sobie między tłumem ludzi. Gdyby było ich dwóch, to jakoś wyglądałoby to
    naturalnie, ale jeden?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 15. Data: 2005-06-21 05:37:40
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > http://www.posg.pl/wyposazenie_pm98.asp
    >
    > Broń, jak broń. Pewnie istniał jakiś powód, że z nią chodził. Zakazu nie

    Dokładnie taka.
    "samoczynna broń indywidualna przeznaczona dla grup antyterrorystycznych
    i policyjnych oraz służb ochrony mienia."
    Raczej nie był w grupie ani nie ochraniał mienia.

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 16. Data: 2005-06-21 07:16:44
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    > Dokładnie taka.
    > "samoczynna broń indywidualna przeznaczona dla grup antyterrorystycznych
    > i policyjnych oraz służb ochrony mienia."
    > Raczej nie był w grupie ani nie ochraniał mienia.

    A jaka jest maksymalna odległość między członkami grupy, żeby dalej byli
    grupą, jest to gdzieś zdefiniowane? Ta grupa lubi takie dywagacje :-)
    A jak są od siebie dwa metry, ale jeden na ulicy, a drugi w piwnicy pod nim,
    to dalej są w grupie? :-) Itd, itp...

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 17. Data: 2005-06-21 07:24:48
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 21 cze o godzinie 01:15, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Broń, jak broń. Pewnie istniał jakiś powód, że z nią chodził. Zakazu nie
    > ma.

    Pytającemu chyba chodzi o to że policjant z bronią automatyczną spaceruje
    sobie sam w tłumie ludzi - stanowi łatwy *kąsek* dla zdobycia tej broni
    przez osoby obce /czyt. zbirów/
    Jeżeli policmajstrów byłoby np. dwóch - wtedy sytuacja jest już troszkę
    inna ;)

    --
    Herbi
    21-06-2005 09:24:40

  • 18. Data: 2005-06-21 19:10:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d97lkb$coc$1@opal.futuro.pl...

    > Kałachy już zeszły z wyposażenia?

    Zasadniczo tak.

> [...]
    pracy
    > semi-auto (pojedyczne strzały), czasem krótkimi seriami i najczęściej

    W Policji były chyba tylko AKMS-y. Mają zdolność pojedynczego
    strzelania. Jest przełącznik.

> [...]
    > strzelania ogniem pojedynczym (bo i po co?). Z tego powodu służby
    > policyjne w coś takiego raczej nie są wyposażane.

    Są. Ale po mieścei z tym nikt nie chodzi.

> [...]
    > policyjnego jest o tyle pożądane, że pocisk pośredni będzie miał
    > niepotrzebnie duży zasięg i siłę przebicia; no i magazynki przy takim

    Dokładnie tak.

  • 19. Data: 2005-06-21 19:11:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    antyterrorystycznych
    > i policyjnych oraz służb ochrony mienia."
    > Raczej nie był w grupie ani nie ochraniał mienia.

    To, że ona jest przeznaczona dla grup nie znaczy, ze nie można z nią
    chodzić pojedynczo. Bardzo fajna zabawka i bardzo celna.

  • 20. Data: 2005-06-21 19:12:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grupą, jest to gdzieś zdefiniowane? Ta grupa lubi takie dywagacje :-)
    > A jak są od siebie dwa metry, ale jeden na ulicy, a drugi w piwnicy

    W grupie są, jak maja wspólnego dowódcę. Mogą być w różnych dzielnicach.