  • 1. Data: 2005-06-20 04:55:36
    Temat: Umowa o dzielo - 3 strony umowy
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Dotychczas spotykalem sie z dwustronna umowa o dzielo. Czy prawnie dopuszcza sie
    umowe trojstronna?
    Chodzi o cos takiego:
    Osoba A wykonuje dzielo, ktore bedzie "publikowane" przez firme F. W ramach tego
    osoba A dostaje
    honorarium. Jednak do wykonania dziela osoba A wykorzystala materialy dostarczone
    przez osobe B. Czy do
    umowy o dzielo pomiedzy A i F mozna wplesc druga osobe B, aby mogla tez miec swoj
    udzial w
    otrzymywanym honorarium? Czy po prostu firma F musi zawrzec dwie umowy o dzielo: z
    osoba A i osoba B?

  • 2. Data: 2005-06-20 06:21:03
    Temat: Re: Umowa o dzielo - 3 strony umowy
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    miec swoj udzial w
    > otrzymywanym honorarium? Czy po prostu firma F musi zawrzec dwie umowy o

    Generalnie umowa o dzieło ma dwie strony - zamawiającego dzieło i
    wykonującego dzieło. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby strona wykonująca
    dzieło pojawiła się pod postacią dwóch firm lub osób.

    Jednak jeśli B dostarcza materiały, które są wykorzystywane przez A w
    umowie o dzieło z F, to chyba najrozsądniej będzie, jeśli A podpisze umowę z
    F, oraz osobną umowę z B odnośnie rozliczenia z dostarczonych materiałów.

    Jak zawieram umowę o dzieło z glazurnikiem, to chcę mieć dobrze zrobioną
    glazurę, i nie interesuje mnie, że np. firma Castorama dostarcza mu jakieś
    materiały, to już jest jego prywatna, a raczej służbowa sprawa.

    Pozdrawiam!
    L.

  • 3. Data: 2005-06-21 05:00:14
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    > Jednak jesli B dostarcza materialy, które sa wykorzystywane
    > przez A w umowie o dzielo z F, to chyba najrozsadniej
    > bedzie, jesli A podpisze umowe z F, oraz osobna umowe z B
    > odnosnie rozliczenia z dostarczonych materiaoów.

    Tak tez myslalem, ale problemem jest sprawa honorarium. W przypadku glazurnika, jak w
    twoim przykladzie,
    to sie sprawdza, bo zaplata podwykonawcy jest jednorazowa. W mojej sprawie raczej
    nie, bo w jakis sposob
    osoba B powinna otrzymywac honorarium, na biezaco np. od sprzedanych egzemplarzy.
    Osoba A nie moze jej
    tego zapewnic, bo nie ma osobowosci prawnej, jest po prostu fizycznym czlowiekiem nie
    prowadzacym
    dzialalnosci gospodarczej. Nie moze dostarczyc PIT'a za rok itp. Za to wlaczenie
    takze osoby B do wspolnej,
    trojstronnej umowy zalatwiloby sprawe, bo rozliczajacym by byla firma F.

  • 4. Data: 2005-06-21 10:52:52
    Od: " " <g...@W...gazeta.pl>

    ab <a...@i...wroc.pl> napisał(a):

> [...]
    > e takze osoby B do wspolnej,
    > trojstronnej umowy zalatwiloby sprawe, bo rozliczajacym by byla firma F.

    Ja tak robie - sa dwie osobne umowy - F->A i F->B, B dostarcza materialy do F
    a F przekazuje A te materialy do wykonania jego umowy. Oczywiscie to dobra
    wola firmy F ale tak sie dogadalem - wszytsko jest calkowicie legalnie i
    wszyscy sa zadowoleni. To majeszcze taki dobre strony ze B nie wie ile A bierze :)