  • 221. Data: 2005-01-05 21:00:35
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsj4ix5rvmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    > A kto ci karze pracować na uczelniach doktorku, może przy wymianie okien
    > byś zarobił lepiej?

    nie
    i bez innego komentarza

    > A poza tym wbij sobie do swojego dyplomowanego łba,

    rodzice, którzy pracowali na uczelni nauczyli pana tak się zwracać do
    doktorów nauk ścisłych?

    > Czyli za komuny ludzie głodowali?

    W szczególności w stanie wojennym.

    > Nie było jedzenia na rynku?

    Nie było

    > Nie stać ich było na jedzenie?

    Nie było towaru. Sprzedawali spod lady, na lewo w gazecie cielęcinę i
    wieprzowinę, nie badane. Nie wiadomo skąd.

    > Dzieci mdlały z głodu na lekcjach?

    Sam kiedyś zemdlałem w podstawówce.

    > Nie pisałem o własnym mieszkaniu ale o mieszkaniu. Bezdomnych nie było.

    Większośc była bezdomnych, bez własnego mieszkania, tułaczy w hotelach
    robotniczych, na kwaterach...

    > Każdy miał gdzie mieszkać. Jak nie miał włąsnego mieszkania, to miał hotel
    > robotniczy.

    A w nim pijaństwo i degrengolada.

    > Pretensje do Solidarności, że rozwaliła komunę, zanim niedobrzy komuniści
    > zdązyli wybudować i dać ci mieszkanie

    Już ich widzę w akcji jak mi dają. Najpierw dawali swoim, co za nimi ze
    'wsiów' przyjechali do pracy na hutę, albo do kopalni.
    Ja bym się w życiu nie doczekał na szczodrość komunistów. Zachapali pełny
    wkład na mieszkanie, owszem wybudowali, ale dla swoich, ze swoich wsi.
    Potem już nie było od kogo brać i zaczęło się załamywać wszystko.

    > nawiasem mówiąc za śmieszne pieniądze w porównaniu z jego wartością.

    Wcale to nie były wtedy śmieszne pieniądze.
    Teraz po przeliczeniu, po wymianie 10000:1 to może, ale wtedy można było za
    to kupić ładną działkę w atrakcyjnej miejscowości turystycznej.

    > Ale miliony ludzi takie mieszkania dostały.

    Bo byli z tej samej wsi co prezes spółdzielni, z okolicznych wsi i z wsi
    innych pracowników spółdzielni.
    miliony to napewno nie. Aż tak dużo mieszkań nie budowali.

    > Często czekali nawet dłużej niż ty.

    Aż umarli?
    Wpłacił wkład gdy miał 18 lat. Tułał się całe życie i dostał mieszkanie w
    wieku 75 lat po to aby w nim umrzeć. To był socjalizm, do którego pan tak
    tęsknisz.

    > Niestety w dzisiejszych czasach za tak małe pieniądze

    tłumaczę ci, że wtedy to nie były małe pieniądze. Mama znaczną część
    nauczycielskiej pensji przeznaczała na raty na to mieszkanie, którego do
    dzisiaj w wieku około 40 lat nie mam, odkąd byłem uczniem liceum. Zrobili
    nas na szaro nie pierwszy i nie ostatni raz.

    > To miałeś pecha. Bo ja dwa razy w roku wyjeżdzałem najpierw na kolonie,
    > obozy i zimowiska albo na wczasy z rodzicami. Nad morze, w góry, do ZSRR,
    > do NRD

    i tam pana zwerbowali?

    > byłem też i za Żelazną kurtyną. I podobnie większość moich kolegów. Bo
    > komuna o pracowników dbała.

    o pracowników UB tak

    > Przez pierwsze kilka miesięcy. Tak mniej więcej do marca 1982 r.

    Więc jednak pan przypomniał sobie, chociaż pan mógł jeździć gdzie pan chciał
    nawet zaraz po przejęciu władzy przez komunistycznego dyktatora
    Jaruzelskiego.

    > Potem już nie. Można było jeździć swobodnie.

    Gdzie i za co? Wszędzie pełno ZOMO i brak podstawowych środków czystości,
    brak paliw, brak jedzenia.

    > Ograniczenia dotyczyły tylko strefy nadgranicznej. Pamiętam, że nie mozna
    > było dojsć do schroniska na Śnieżce i przejechać na Hel.

    Nagle pamięć wróciła.

    > Nie. Moi rodzice pracowali na uniwersytecie.

    Dobra odpowiedź w stylu pytania do Piotrowskiego:
    "-Pan zamordował księdza Jerzego Popiełuszkę?"
    "-nie, moi rodzice byli rolnikami"

    > Tak. Oczywiście. Przypadkiem przekleiłeś tekst "desert storma" albo
    > zupełnie przypadkowo napisałeś go identycznymi słowami.

    Zupełnie przypadkowo zapewne.
    Muszę zobaczyć posty tamtego storma.

    > Skąd wiesz? Może zarobiłbyś tam więcej niż na użalaniu się tutaj?

    I kazali by mi chronić SLD? :)
    Dziękuję. Za żadne pieniądze.

    > Wprowadz jeden przepis - "prawem jest to co ja uważam za słuszne" bo
    > inaczej chyba nie da się ciebie zadowolić.

    Właśnie takiego prawa przestrzegam.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 222. Data: 2005-01-05 21:32:17
    Od: IceManEk <icemanfg@spam_poczta.fm>

    "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> wrote in

> [...]

    A to niby dlaczego nie wymaga komentarza?
    Patrz wyrok SN z 19.marca 2003 III KKN 230/01 "...Korzysc majatkowa, jaka
    zamierzal osiagnac i w rzeczywistosci osiagnal oskarzony, w sprawie o
    przestepstwo z art 118 ustawy o prawie autorskim materializuje sie w
    roznicy pomiedzy cena, jaka zaplacil on za zwielokrotnione nielegalnie
    dyski optyczne, a cena nalezna za licencjonowane programy komputerowe,
    ktore zostaly skopiowane bez zezwolenia producenta owych dyskow..."

    Wiec jak sobie sciagniesz windowsa z netu to juz dzialasz w celu
    osiagniecia korzysci majatkowej.

    > Dziekuje, pozwole sobie zacytowac pana post :)

    Lepiej nie cytuj.

  • 223. Data: 2005-01-05 21:55:49
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "IceManEk" <icemanfg@spam_poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Wiec jak sobie sciagniesz windowsa z netu to juz dzialasz w celu
    > osiagniecia korzysci majatkowej.

    "majątkowej"? pisałem już, że mam licencję na Windows, więc po co mam sobie
    ściągać z sieci?

    I jaki to majątek po ściągnięciu tego Windowsa i zainstalowaniu sobie ktoś
    zdobywa?
    MAJĄTEK?

    Co inego gdy tamten zrobił sobie małą hurtownię z programami, których nie
    napisał i sprzedawał setki takich kopii. No to można mówić już o majątku gdy
    ich sprzedał powiedzmy 10000 po 50 zł

    Co to za ludzie w tej Polsce żyją? Dziecko czyjeś sobie Windowsy zainstaluje
    z sieci i już majątek sobie przywłaszczyło?
    Pan jest nienormalny mówiąc prosto. Od razu muszą mu dysk zabierać, albo jak
    nie da splądrować sobie mieszkania to AT wzywają?
    O kawałek drewna chłopinę posądzili, że sobie z lasu przyniósł na podpałke
    za 200 zł, zaraz próba wtargnięcia funkcjonariuszy w celu znalezienia drewna
    z lasu, a potem brutalna akcja AT przeciwko dzieciom?
    To jest normalne? Tak powinni postępować cywilizowani ludzie w wolnym kraju?

    > Lepiej nie cytuj.

    Już zacytowałem i co ?

  • 224. Data: 2005-01-05 21:57:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik januszek j...@p...irc.pl ...

    > Budzik napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > Oj... Policjant nie jest wrozka ani jasnowidzem. Opiera sie o "czuja"
    > tudziez o jakies tam informacje, ktore zbierze. Odwroce Twoje pytanie:
    > Czy zatrzymanie do konktroli drogowej pojazdu, ktorego kierowca nie
    > popelnil zadnego wykroczenia i sprawdzenie numerow silnika oraz
    > karoserii takze jest wg Ciebie naduzyciem ze strony Policji?

    słuszne pytanie, sam sie nad tym zastanawiałem wysyłajac porzedniego posta.
    Pisałem nawet ze nie mam nic przeciwko temu aby raz na jakis czas polcja
    zatrzyamała mnie na rowerze i spisała numer ramy, ewentualnie numer imei
    komórki. OK. Czym innym jest jednak kontrola drogowa, a czym innym
    podstepne wejscie do domu z porsba o pomoc i "rewidowanie" swiadka!
    A o ten pretekst pytałem w kontekscie tego milionowego odszkodowania -
    byłem ciekaw czy zgadzasz sie aby takie odszkodowania były płacone z twoich
    pieniedzy?

    P.S. A propos policji wczoraj miałem ciekawa przygode. Otóz jechałem
    rowerem przez miasto i zauwazyłem ze radiowóz zawrócił na skrzyzowaniu
    bedac na pasie do skretu w lewo (skrzyzowanie ze swiatłami) - wydaje mi sie
    ze na takim skrzyzowaniu o ile wyraznie nie jest zaznaczone ze jest to pas
    do skretu w lewo i do zawracania - takie zachowanie jest zabronione.
    Kawałek dalej jechałem sciezka rowerowa. Po drugiej stronie stał radiowóz,
    który akurat zapalił silnik i swiatła i chciał właczyc sie do ruchu. Ulica
    pusta, nic nie jedzie - mysle na co oni czekaja, i nagle dojezdzam do
    skrzyzowania, gdzie oczywiscie nikt nie pomyslał o kontynuowaniu sciezki
    rowerowej i namalował tylko pasy dla pieszych i juz wiem - czekaja az
    przejade rowerkiem na pasach. Chyba byli mocno zdziwieni jak sie
    zatrzyamłem i poczekałem az odjada. Byłem o krok od tego aby ich zatrzymac
    i powiedziec ze widziałem kierowce który złamał przepisy na sasiednim
    skrzyzowaniu. ciekawe jak by zareagowali na numer rejestracji HPU...

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 225. Data: 2005-01-05 21:57:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej_K n...@n...spam.pl ...

    > "Nie ma takiego numeru, nie ma takiego..." - Człowieku!,
    > jaja sobie robisz czy szukasz naiwnych.? Żadna uczelnia,
    > żadna inna firma nie ma podpisanych żadnych indywidualnych
    > umów. Przestań bredzić.

    u nas tez mozna wypozyczyc windowsa offica i inne programy microsoftu bedac
    studentem...

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 226. Data: 2005-01-05 22:20:33
    Od: i...@p...onet.pl

    Oj, Panie Grzegorz Kruk, troche Pan kozaczy! Zakłada Pan, ze wszyscy znamy
    swoje prawa, w tak doskonalym stopniu jak Pan. Jest Pan w tej uprzywilejowanej
    sytuacji, ze moze Pan wiekszosc programow komputerowych kupic za polowe ceny,
    tej ktora musi zaplacic zwykly zjadacz chleba. I zapewne jestes Pan
    czlowiekiem ksztalconym, wiec nie wyżywaj sie Pan na dzieciakach, ktorych byc
    moze nie stac na (ich lub ich rodzicow) na wydanie np 1000 pln, tylko po to,
    zeby programy i tak dzialajace, zalegalizowac. I tym moze, ktorym widok
    munduru mocno "ugrzecznia" zachowanie.

  • 227. Data: 2005-01-05 22:30:23
    Od: i...@p...onet.pl

    Nie, to Ty sobie jaja robisz. Oczywiscie, ze jest taka umowa, w ktorej
    Microsoft zobowiazuje sie do sprzedazy oprogramowania wszystkim EDU (czyli
    nauczycielom, studentom, pracownikom uczelni) za 1/3 ceny rynkowej.

  • 228. Data: 2005-01-05 23:05:04
    Od: i...@p...onet.pl

    Poszukaj na stronie Microsoftu.

  • 229. Data: 2005-01-06 06:52:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Budzik napisał(a):

    [...]

    > Czym innym jest jednak kontrola drogowa, a czym innym
    > podstepne wejscie do domu z porsba o pomoc i "rewidowanie" swiadka!

    Po pierwsze to uscislijmy, ze opisywane w tym watku wydarzenie to
    nie jest IMHO "podstepne wejscie do domu". Z domowej sieci, z ktorej
    autor watku korzysta dzialal uzytkownik, ktory oszukiwal ludzi na
    aukcjach internetowych. Natomiast slysze tu argumenty, ktore mozna by
    bylo rozwazac kiedy Policja przeprowadzalaby akcje kontroli na chybil-
    trafil :)

    > A o ten pretekst pytałem w kontekscie tego milionowego odszkodowania -
    > byłem ciekaw czy zgadzasz sie aby takie odszkodowania były płacone z
    > twoich pieniedzy?

    Odszkodowania nie musza byc milionowe. Bez przesady. Wielkosc
    odszkodowania musi w jakis sposob odpowiadac wadze zdarzenia. Tak wiec
    o ile rodzina zabitego przez pomylke czlowieka faktycznie powinna
    otrzymac wysokie odszkodowanie to za pomylkowe przeszukanie mieszkania
    wystarczy, zeby bylo w wysokosci miesiecznych poborow pana policjanta
    (a kasa ta bedzie mu potracana przez najblizsze pol roku etc) ktory jest
    bezposrednio odpowiedzialny za podjecie decyzji, w wyniku ktorej taka
    akcje podjeto plus ewentualny zwrot kosztow strat jakie czasem moga w
    wyniku takiej akcji wystapic.

    > P.S. A propos policji wczoraj miałem ciekawa przygode... [...]

    Kazdy mial podobna przygode ;) Nic nowego :)

    j.

  • 230. Data: 2005-01-06 06:54:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    i...@p...onet.pl napisał(a):

    > Nie, to Ty sobie jaja robisz. Oczywiscie, ze jest taka umowa, w ktorej
    > Microsoft zobowiazuje sie do sprzedazy oprogramowania wszystkim EDU (czyli
    > nauczycielom, studentom, pracownikom uczelni) za 1/3 ceny rynkowej.

    Sa rozne licencje tego typu. Niestety prawie kazda z nich wyklucza uzywanie
    takiego oprogramowania do dzialnosci zarobkowej.

    j.