    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polak katolik [konkordat Akcji Wyborczej Solidarność + Unii Wolności]
    Date: Thu, 27 May 2021 16:37:54 +0200 (CEST)

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    > https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/religi
    a-w-szkolach-uczniowie-masowo-rezygnuja-z-lekcji-rel
    igii/k9jxp51,79cfc278

> [...]
    > chodzić albo na religię, albo na etykę.
    > [...]
    > A co na to Kościół? Na łamach tygodnika "Niedziela" arcybiskup Marek
    > Jędraszewski tak skomentował sytuację: "Z powodu pandemii wiele więzów
    > zostało naruszonych, m.in. także na skutek katechezy on-line. Myślę,
    > że teraz ci młodzi zatęsknią za swoim katechetą, za swoim kościołem -
    > i powrócą".
    >
    > Taa ...
    > A ci licealisci za 3 lata pojda na wybory ..
    >
    > J.
    >
    > P.S. zaraz ... to wybory prezydenta beda juz zawsze w wakacje ?

    A masz jaja porównać to do procentów "na mszę chodzących" w danym
    mieście/diecezji? Różnice miedzy regionami są duże na parędziesiąt
    procent AFAIR. W dużych miastach też religijność też jest przeważnie
    mniejsza AFAIR. Ja zacznę widzieć oczywisty duży problem dla KRK jak na
    religię będzie chodzić wyraźnie mniej procent niż na mszę.
    Na razie najwyżej wychodzi że religia w szkołach państwowych jako
    "masowa religijna tresura" nie wygląda na oszałamiający sukces.

    Zresztą skoro jesteśmy na grupie prawo: Religia w szkołach wynika z
    konkordatu (umowy międzynarodowej). Ja się nie spodziewam zerwania tej
    umowy w ciągu najbliższych 20 lat *bez plebiscytu* (referendum bez
    wymogu frekwencji 50%). A rząd PiS może złośliwie podwyższyć standardy
    zaliczenia lekcji etyki (zamiennika religii).

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Konkordat_mi%C4%99dzy_
    Stolic%C4%85_Apostolsk%C4%85_i_Rzecz%C4%85pospolit%C
    4%85_Polsk%C4%85_(1993)

    --
    A. Filip