  • 1. Data: 2004-02-05 13:03:53
    Temat: Pokwitowanie za zatrzymane prawo jazdy - czy mozna prowadzic?
    Od: "ahs" <a...@w...pl>

    Witam,

    zdazylo mi sie cos glupiego - jestem solidnie chory i przed wyjsciem do
    pracy walnalem sobie duza dawke syropu - na alkoholu. Zaraz po wyjechanu z
    bramy ktos mnie stuknal. Wezwalem policje i okazalo sie, ze w wydychanym
    stwierdzono 0,12 mg na litr (dopuszczalne 0,1), drugie juz pokazalo 0,9.
    Oczywiscie tlumaczylem sie itd, ale nic nie dalo. Otrzymalem pokwitowanie.
    Oczywiscie pojechalem na badanie krwi i pewnie kiedys odzyskam prawko.

    Czy moge w oparciu o to pokwitowanie prowadzic? Pouczenie mowi o 7 dniach
    waznosci pokwitowania i ze terminu tego nie okresla sie dla przypadku
    ktoremu podlegam, czyli zatrzyamnie za prowadzneie po spozyciu alkoholu.
    Pouczenie rowniez nie odnosi sie do tego, czy pokwitowanie pozwala na
    prowadzenie pojazdu czy nie. Jak wlasciwie to jest?

    Czy moge prowadzic dopoki sad grodzki nie orzecze na moja korzysc i odzyskam
    prawko?

    Zalezy mi akurat na tym bardzo, mam plany na ten weekend.

    AHS

  • 2. Data: 2004-02-05 17:33:05
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "ahs" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy moge w oparciu o to pokwitowanie prowadzic? Pouczenie mowi o 7 dniach
    > waznosci pokwitowania i ze terminu tego nie okresla sie dla przypadku
    > ktoremu podlegam, czyli zatrzyamnie za prowadzneie po spozyciu alkoholu.

    Przeczytaj na jaki okres masz pokwitowanie. I co widzisz?
    Nic, czyli kreska pozioma. Zgadza się?
    Czyli pokwitowanie w ogóle nie zezwala na prowadzenie pojazdów a Twoja
    ewentualna jazda będzie traktowana jako prowadzenie bez uprawnień.

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2004-02-05 20:18:20
    Od: "ahs" <a...@w...pl>

> [...]
    > Czyli pokwitowanie w ogóle nie zezwala na prowadzenie pojazdów a Twoja
    > ewentualna jazda będzie traktowana jako prowadzenie bez uprawnień.

    Dzieki, tego sie obawialem. Oczywiscie teoretycznie rozumiem, ze gdybym
    prowadzil bez prawka to w zasadzie moge jedynie dostac 500 PLN mandatu i
    tyle. Czy w gre wchodza jakies inne konsekwencje? Zaczynam sie liczyc z tym
    ryzykiem , bo w koncu jak mam zyc i pracowac bez prawa jazdy?

    Oczywiscie Prawo Jazdy jest mi niezbedne do pracy, wiec kombinuje, ze moge
    teoretycznie wystapic do sadu grodzkiego o zwrot prawa jazdy do czasu
    wydania orzeczenia argumentujac to wlasnie tym, ze jest mi niezbedne do
    pracy, ze jestem zywicielem rodziny etc. Tyle, ze rzeczony sad moze moja
    prosbe rozpatrywac dowolnie dlugo czyli pewnie tyle co 14 dni ktore ma na
    wydanie orzeczenia w sprawie zatrzymania prawa jazdy lub nie. Ktory to
    termin dodoatkowo pewnie sie wydluza do 30 dni w zwiazku z tym, ze taki jest
    termin na zwrot wynikow badania krwi. Mam racje? Czyli prawo jazdy
    najwczesniej otrzymam spowrotem za 7 dni (termin na przekazanie sprawy do
    sadu grodzkiego) + (30-7) dni na wyniki badania + 14 dni na orzeczenie :(.

    Swoja droga: w jaki sposob wynik drugiego badania + badanie krwi,kotre mam
    nadzieje wykaze duuuuzo mniej, moze prowadzic do wydania orzeczenia o
    zatrzymaniu prawa jazdy? Rozumiem ze orzeczenie to bedzie automatycznie na
    moja korzysc?

    Artur

  • 4. Data: 2004-02-05 20:54:00
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ahs" <a...@w...pl> napisał:

    >bez prawka to w zasadzie moge jedynie dostac 500 PLN mandatu
    Raczej 50 zł za brak dokumentu (narazie uprawnienia posiadasz).

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-02-05 21:00:55
    Od: "ahs" <a...@w...pl>

    > Raczej 50 zł za brak dokumentu (narazie uprawnienia posiadasz).

    Rozumiem, to mnie bardzo pocieszyles. Czyli moge spokojnie sie przyznac, ze
    mi zatrzymali prawo jazdy i zaplacic te 50 PLN?

    Artur

  • 6. Data: 2004-02-05 21:02:57
    Od: "ahs" <a...@w...pl>

> [...]
    > Czyli pokwitowanie w ogóle nie zezwala na prowadzenie pojazdów a Twoja
    > ewentualna jazda będzie traktowana jako prowadzenie bez uprawnień.

    Hmm, to wlasciwie jak to jest. Posiadam uprawnienia, czy nie? Nie posiadam
    na pewno dokumentu stwierdzajacego te uprawnienia, ale w koncu do czasu
    orzeczenia sadu nie utracilem tych uprawnien, prawda?

    AHS

  • 7. Data: 2004-02-06 09:36:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ahs" <a...@w...pl> napisał:

    >Czyli moge spokojnie sie przyznac, ze mi zatrzymali prawo jazdy
    To ty tak napisałeś ;-/
    Prawnie rozróznia się zatrzymanie PJ (dokumentu potwierdzającego twoje
    uprawnienia) od cofnięcia uprawnień.

    > zaplacic te 50 PLN?
    Wg taryfikatora tyle za brak dokumentu (uprawnienia ci nie cofnięto i
    sąd nie wydał zakazu prowadzenia pojazdów).

    >do czasu orzeczenia sadu nie utracilem tych uprawnien
    Przypadki cofnięcia uprawnień podane są w art. 140 PoRD.

    Artur Golański
    ----------------
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 8. Data: 2004-02-07 08:22:14
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej 50 zł za brak dokumentu (narazie uprawnienia posiadasz).

    To w takim razie zagadka dla Ciebie.
    W razie orzeczenia zakazu prowadzenia pojazdów przez sąd okres
    obowiązywania zakazu biegnie od momentu zatrzymania prawka przez
    policję.Tak?
    Czy jeśli wyjdzie na jaw że w tym czasie kierowałeś bez uprawnień to
    będziesz miał sprawę karną za niestosowanie się do poleceń sądu?
    Zanim komuś coś poradzisz-pomyśl.

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-02-07 08:24:12
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > Hmm, to wlasciwie jak to jest. Posiadam uprawnienia, czy nie? Nie posiadam
    > na pewno dokumentu stwierdzajacego te uprawnienia, ale w koncu do czasu
    > orzeczenia sadu nie utracilem tych uprawnien, prawda?

    Straciłeś. Zostały Ci one do dyspozycji sądu zatrzymane.
    Czemu miało by służyć zatrzymanie "tekturki"??

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2004-02-07 10:36:37
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Leszek wrote:
    > To w takim razie zagadka dla Ciebie.
    > W razie orzeczenia zakazu prowadzenia pojazdów przez sąd okres
    > obowiązywania zakazu biegnie od momentu zatrzymania prawka przez
    > policję.Tak?

    Nie, okres obowiązywania zakazu biegnie od chwili uprawomocnienia się
    orzeczenia, art.43§2kk. Zaliczenie okresu to co innego.

    KG