  • 1. Data: 2004-06-11 21:03:11
    Temat: Podział kosztów remontu
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Witam,

    gdzie znajdę przepisy dotyczące udziału poszczególnych współwłaścicieli
    budynku mieszkalnego w kosztach różnych remontów?

    Szukałem w goglach i nie tylko, a nic nie znalazłem. :(

    Pozdrawiam

    FUT warning

    Czarek Gorzeński

  • 2. Data: 2004-06-11 21:11:59
    Temat: Re: Podział kosztów remontu
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

    "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> wrote in message
    > Witam,
    >
    > gdzie znajdę przepisy dotyczące udziału poszczególnych współwłaścicieli
    > budynku mieszkalnego w kosztach różnych remontów?

    A okreslone współudziały nie mogą być?

  • 3. Data: 2004-06-11 21:13:07
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Boombastic wrote:
    > "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> wrote in message
    > A okreslone współudziały nie mogą być?

    Mogę, tylko nie wiem do czego je się stosuje. ;) ZTCW to dach, ściany,
    wspólnie użytkowane części... ale czy coś jeszcze? Chciałbym o tym poczytać.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2004-06-11 21:38:18
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > Mogę, tylko nie wiem do czego je się stosuje. ;) ZTCW to dach, ściany,
    > wspólnie użytkowane części... ale czy coś jeszcze? Chciałbym o tym
    poczytać.

    Kodeks cywilny. Koszty - art. 207 (i reszta o współwłasności dookoła). Słabo
    goglujesz.

    Depi

  • 5. Data: 2004-06-11 22:18:41
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marcin Olender wrote:
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    > Kodeks cywilny. Koszty - art. 207 (i reszta o współwłasności dookoła). Słabo
    goglujesz.

    Słabo śledzisz wątek. Istotą pytania jest nie "ile procent - kto", a "co
    jest wspólne i kto się do tego dokłada".

    A KC już zdążyłem prześledzić wcześniej. Wskazany artykuł również.

    Pozdrawiam

    PS: Przyznaję, pytanie w postingu rozpoczynającym wątek sformułowałem
    niezbyt szczęśliwie. Ale dalsze postingi powinny rozwiać Twoje
    wątpliwości co do faktu, że art. 207 KC nie stanowi odpowiedzi na moje
    pytanie.

    Czarek Gorzeński

  • 6. Data: 2004-06-11 22:39:05
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    > Słabo śledzisz wątek. Istotą pytania jest nie "ile procent - kto", a "co
    > jest wspólne i kto się do tego dokłada".

    To chyba ty powinienes okreslic...
    Wspolny moze byc caly budynek lub tez klatka schodowa, dach etc.
    Jesli szukasz spisu owych przyleglosci to IMHO go nie znajdziesz, bo go nie
    ma.
    Odpowiedzi na swoje pytanie powinienes zaczac szukac od momentu i sposobu
    powstania wspolwlasnosci.

  • 7. Data: 2004-06-11 22:58:32
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Jaroslaw Soja wrote:
    > To chyba ty powinienes okreslic...

    Życie nie zawsze jest takie proste... czasami warto podeprzeć się
    przepisami, jeżeli istnieją.

> [...]
    > ma.
    > Odpowiedzi na swoje pytanie powinienes zaczac szukac od momentu i sposobu

    IIRC jakieś prawo określa, że właśnie dachy i ściany zewnętrzne budynku
    podlegają pod - nazwijmy to - wspólną troskę remontową. Nie pamiętam
    jednak gdzie o tym czytałem. Nie pamiętam też, czy poza wymienionymi
    częściami budynku było tam wymienione (bądź też uszczegółowione) coś
    jeszcze, czy też nie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2004-06-11 23:38:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c...@C...Gorzenski.private>, Czarek Gorzeński wrote:
> [...]

    Art. 3
    2. Nieruchomość wspólną stanowi grunt oraz części budynku i urządzenia,
    które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali.

    Art. 13
    1. Właściciel ponosi wydatki związane z utrzymaniem jego lokalu, jest
    obowiązany utrzymywać swój lokal w należytym stanie, przestrzegać porządku
    domowego, uczestniczyć w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem
    nieruchomości wspólnej, korzystać z niej w sposób nie utrudniający
    korzystania przez innych współwłaścicieli oraz współdziałać z nimi w
    ochronie wspólnego dobra.

    Art. 14
    Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
    1) wydatki na remonty i bieżącą konserwację,

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-06-12 05:40:32
    Od: "Cypek" <m...@o...pl>

    W statucie wspólnoty mieszkaniowej.
    Mozliwe rozwiązania:
    1. udział wg m2 mieszkań
    2. równo na każdy lokal.

    --
    Maciek (Płock)
    GG: 2260023

  • 10. Data: 2004-06-12 10:18:16
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marcin Debowski wrote:
    > Art. 3
    > 2. Nieruchomość wspólną stanowi grunt oraz części budynku i urządzenia,
    > które nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali.
    [ciap]

    Czyli "O własności lokali", USTAWA z dnia 24 czerwca 1994 r., tekst
    jednolity: Dz.U.z 2000 Nr 80, poz. 903. Dzięki, o to właśnie chodziło. :)

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński