  • 1. Data: 2004-06-11 18:45:01
    Temat: hipoteka i rejestr listów zastawnych
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    mam kredyt zabezpieczony hipoteką
    niedawno otrzymałam zawiadomienie, że w mojej KW bank dopisał informację, że
    moja hipoteka została ujawniona w rejestrze zabezpieczeń hipotecznych listów
    zastawnych prowadzonego przez tenże bank. Moja umowa kredytowa nic nie
    wspomina o taiej formie wykorzystania mojej hipoteki.
    moje zaniepokojenie budzi przepis ustawy o listach zastawnych i bankach
    hipotecznych, gdzie w dziale zatutułowanym "upadłość banku hipotecznego" w
    art.36 zapisano, "Środki uzyskane w wyniku wyegzekwowania wierzytelności
    wpisanych do rejestru zabezpieczenia listów zastawnych mogą być wykorzystane
    wyłącznie dla zaspokojenia roszczeń wynikających z listów zastawnych."
    Moje rozumowanie idzie w tym kierunku: bank upada, syndyk korzystając z
    hipoteki doprowadza do licytacji nieruchomości zabezpieczonej tą hipoteką a
    uzyskane pieniądze w majestacie zapisu z art.36, trafiają do kieszeni
    posiadacza listu zastawnego. Nie podoba mi się to...
    Czy ktos próbował kwestionować taki wpis w KW?

    pozdrav
    ewka

  • 2. Data: 2004-06-11 19:22:15
    Temat: Re: hipoteka i rejestr listów zastawnych
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

> [...]
    > posiadacza listu zastawnego. Nie podoba mi się to...
    > Czy ktos próbował kwestionować taki wpis w KW?

    Jezeli nie zwrocisz kredytu, to tak rzeczywiscie sie stanie, ale sam fakt
    upadlosci
    nie prowadzi przeciez do tego, ze upadly bank bedzie mogl sie zaspokoic z
    twojej nieruchomosci. Ten zapis (art. 36) ma jedynie na celu gwarantowac
    wykup listow zastawnych.

    Konrad

  • 3. Data: 2004-06-11 21:26:42
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 11 Jun 2004 20:45:01 +0200, ewka naskrobał(a):

> [...]
    > posiadacza listu zastawnego. Nie podoba mi się to...
    > Czy ktos próbował kwestionować taki wpis w KW?

    trzeba było brać kredyt w banku hipotecznym? A tak poza tym żle rozumujesz
    - zawsze możesz spłacić kredyt i tym samym wyczyścić hipotekę.

    A tak BTW: Bank nie upadają za często czyt. ostatnio w ogóle. Teoretycznie
    dzieki takim zapisom banki hipoteczne powinny mieć lepsze warunki ale jakoś
    tego nie widać. :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-06-12 11:12:33
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > trzeba było brać kredyt w banku hipotecznym? A tak poza tym żle rozumujesz
    > - zawsze możesz spłacić kredyt i tym samym wyczyścić hipotekę.

    jak widzę, dobre rady zawsze w cenie....
    niemniej jednak wolałabym być, jako klientka kupująca określony produkt,
    poinformowana o wszystkich niuansach związanych z tym produktem.

    ENRON też rewelacyjnie prosperował.....

  • 5. Data: 2004-06-12 11:14:43
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > upadlosci
    > nie prowadzi przeciez do tego, ze upadly bank bedzie mogl sie zaspokoic z

    nie wiem czy syndyk będzie chciał czekać kilkadziesiąt lat aż spłacę
    kredyt....

    >Ten zapis (art. 36) ma jedynie na celu gwarantowac
    > wykup listow zastawnych.

    zgadza się, tyle, że ten wykup może odbyć się m.in. moim kosztem

  • 6. Data: 2004-06-12 11:55:02
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > nie wiem czy syndyk będzie chciał czekać kilkadziesiąt lat aż spłacę
    > kredyt....

    Umowa kredytu nie wygasa jezeli ogloszono upadlosc banku (wyjatek:
    jezeli nie przekazano srodkow pienieznych). Syndyk nie ma prawa
    wypowiedziec umowy ze wzgledu na upadlosc lecz po prostu wierzyciele
    zaspokoja sie z wierzytelnosci banku wynikajacej z zawarta z toba umowa
    kredytu, czyli po prostu ktos ja kupi i jemu bedziesz splacac ten kredyt.

    Konrad