  • 1. Data: 2004-06-11 18:30:09
    Temat: Komornik (?) Sąd (???)... [długie]
    Od: scx <s...@w...pl>

    Sytuacja wygląda tak:

    3 Marca zostałem zatrzymany, dmuchnąłem w alkomacik i tyle prawko widziałem

    Podczas przesłuchania bodajże 5 Marca policjant spisał Protokół Tymczasowego
    Zajęcia Mienia Ruchomego, i pozbawił mnie możliwości sprzedania samochodu

    Gdzieś na dniach dostałem od prokuratury:
    -Postanowienie o zatrzymaniu prawa jazdy, z datą 9 marca
    -Postanowienie o zabezpieczeniu majątkowym, z datą 8 marca

    24 marca przyszedł do mnie komornik i spisał Protokół Zajęcia Ruchomości

    później dostałem Wniosek Prokuratora, z datą 29 marca "okoliczności
    przestępstwa nie budzą wątpliwości, (...) zostaną osiągnięte pomimo
    nieprzeprowadzenia rozprawy" - po prostu złożyłem wniosek o ukaranie mnie i
    prokurator się do tego przychylił

    10 maja przyszedł do mnie wyrok, z datą 20 kwietnia. Zarządzono między
    innymim świadczenie pieniężne na rzecz fundacji charytatywnej. Z kosztów
    procesu mnie zwolniono, jako że nie mam dochodów.

    21 maja wpłaciłem te pieniądze na odpowiednie konto.

    Tułając się po urzędach w końcu dowiedziałem się od gościa-komornika, który
    był u mnie w domu spisywać protokół że już mam spokój, mogę sprzedawać itd,
    tyle że muszę jak oka w głowie pilnować trzech papierków: wyroku,
    postanowienia o zabezpieczeniu majątkowym wystawionym przez prokuratora i
    dowodu wpłaty.

    I już byłem szczęśliwy.

    A tu dziś przyszło do mnie pismo, z datą 23 MARCA, takiej treści:

    po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 23 marca
    sprawy z wniosku prokuratora rejonowego
    przeciwko dłużnikowi ...
    o nadanie klauzuli wykonalności
    postanawia:
    1. Nadać klauzulę wykonalności tytułowi egzekucyjnemu będącego postanowienia
    o zabezpieczeniu majątkowym wydanego przez Prokuratora Rejonowego w Wałczu
    z dnia 9 marca na mocy, którego zabezpieczono na mieniu dłużnika ....
    grożącą mu karę w wysokości 10 stawek dziennych po 50zł każda poprzez
    zajęcie ruchomości w postaci samochodu .....
    2. Nakazuje ściągnąć od dłużnika ... na rzecz Skarbu Państwa - Sądu
    Rejonowego kwotę 15.00 zł tytułem zwrotu kosztów sądowych, od uiszczenia
    których wierzyciel był zwolniony

    Następuje uzasadnienie, które ma 1/2 strony - jeśli to potrzeba też wyślę.

    No i niech ktoś mi powie o co tu chodzi? Miałem dziś właśnie sprzedać
    samochód, (za oszałamiającą kwotę 350 zł), a tu coś takiego przychodzi i w
    końcu nie wiem czy mogę go sprzedać czy nie.

    No i jeszcze te 15 zł. Skąd się to do cholery wzięło???

    A data? Jak mogą napisać: "tytułem zwrotu kosztów sądowych, od uiszczenia
    których wierzyciel był zwolniony" skoro wg daty napisali to na miesiąc
    przed wydaniem wyroku, w którym mnie z tych kosztów zwolnili!!!!

  • 2. Data: 2004-06-12 12:42:27
    Temat: Re: Komornik (?) Sąd (???)... [długie]
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > których wierzyciel był zwolniony" skoro wg daty napisali to na miesiąc
    > przed wydaniem wyroku, w którym mnie z tych kosztów zwolnili!!!!

    Czym różni się txt "wyroku" z dnia 20 kwietnia, od tytułu egzekucyjnego z 9
    marca ? Możę toczyły siędwa postępowania w sprawie, sprawdz sygantury.

  • 3. Data: 2004-06-12 13:46:20
    Od: scx <s...@w...pl>

    p...@p...onet.pl się wziął i wyklepał:

    > Czym różni się txt "wyroku" z dnia 20 kwietnia, od tytułu egzekucyjnego z
    > 9 marca ?

    W "wyroku" nie ma nic na temat mojego samochodu, tylko paragraf o
    zarządzonym świadczeniu pieniężnym.
    Ostatni paragraf wyroku głosi że zostałem zwolniony z kosztów sądowych.

    > Możę toczyły siędwa postępowania w sprawie, sprawdz sygantury.

    Sygnatury są różne!
    "Wyrok" jest wydany w Sądzie Rejonowym w Wydziale Grodzkim
    a to dziwne "Postanowienie" - w Wydziale Cywilnym

    Nic z tego nie rozumiem :/

    --
    scx
    Fajna sygnaturka, co nie?

  • 4. Data: 2004-06-14 13:43:03
    Od: t...@p...onet.pl

    > 24 marca przyszedł do mnie komornik i spisał Protokół Zajęcia Ruchomości
    >
    > A tu dziś przyszło do mnie pismo, z datą 23 MARCA, takiej treści:

    spokojnie, zwróć uwagę na zbieżność powyższych dat.
    aby komornik zajął na zabezpieczenie to wyrok musi być opatrzony klauzulą
    wykonalności. W uproszczeniu taki stempelek WYKONAĆ. Nadaje ją sąd w odrębnym
    postępowaniu stąd różne numerki spraw.
    Wszystko jest OK, poprostu sektretariat sądu potrzebował 3 miesięcy na
    zaadresowanie koperty. Jak widzisz komornik miał wyrok z klauzulą już
    następnego dnia.

> [...]
    > których wierzyciel był zwolniony" skoro wg daty napisali to na miesiąc
    > przed wydaniem wyroku, w którym mnie z tych kosztów zwolnili!!!!

    zwolnili cie z kosztów sprawy głównej, z kosztów nadania klauzuli (inna
    sygnatura) niestety nie

    pozdr

    Traaq