  • 1. Data: 2005-04-06 13:01:04
    Temat: Podwyższenie abonamntu, a Admin nie jest Vatowcem?????
    Od: "Grandalf" <grandalf_anty@spam_.pl>

    Nie jest vatowcem. Tak mi powiedział admin kiedy chciałem fakture na
    odlicznie. A teraz podwyższa abonament i tłumaczy się że TPSA dowałia vat i
    musi podnieść cene. To jak jest w końcu, jeżeli on ni jest vatowcem to czy
    może podnieść cene z powodu 22% VAT na internet??

    P.S; wątek ten jest kontynuacją "podwyższenie abonamntu, który w umowie jest
    stały" i tamta kwiestia została mi wyjaśniona za co bardzo dziękuje.

  • 2. Data: 2005-04-06 13:12:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grandalf wrote:
> [...]
    > musi podnieść cene. To jak jest w końcu, jeżeli on ni jest vatowcem to czy
    > może podnieść cene z powodu 22% VAT na internet??

    cenę to on może podnieść zawsze, ale wytłumaczenie to sobie dobre wymyślił.
    Po prostu wykorzystuje moment, że się ludzie nie będą wkurzać i podniósł
    "przy okazji".

  • 3. Data: 2005-04-06 14:27:19
    Od: "Bartek" <a...@s...pl>

    > cenę to on może podnieść zawsze, ale wytłumaczenie to sobie dobre
    wymyślił.
    > Po prostu wykorzystuje moment, że się ludzie nie będą wkurzać i podniósł
    > "przy okazji".

    odpowiedz jest prosta - admin dziala nielegalnie, poniewaz od maja zeszlego
    roku firmy juz mialy 22 % vat i nic sie dla nich nie zwiekszylo, skoro nie
    placil vatu tzn ze mial lacze na osobe prywatna czyli nie moze Ci wystawic
    FV itp - czyli dziala nielegalnie

  • 4. Data: 2005-04-06 18:00:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Grandalf wrote:

> [...]
    > vat i musi podnieść cene. To jak jest w końcu, jeżeli on ni jest
    > vatowcem to czy może podnieść cene z powodu 22% VAT na internet??

    Myślisz że nie-vatowiec dostaje fakturę netto?
    Tez dostaje brutto. Jak każdy, np. kupując telewizor w sklepie.
    Tyle, że nie może tego odliczyć, i musi całość wrzucac w koszty.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2005-04-06 19:59:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Massai napisał(a):

    > Myślisz że nie-vatowiec dostaje fakturę netto?
    > Tez dostaje brutto. Jak każdy, np. kupując telewizor w sklepie.
    > Tyle, że nie może tego odliczyć, i musi całość wrzucac w koszty.

    Sorry, ale bredzisz.

    Dwie opcje:

    1. legalny biznes, nie jest VATowcem
    2. nielegalny, czyli małolat rozprowadzający sygnał z neo czy coś podobnego

    Ad.1

    legalny biznes PRZED 1 marca 2005 dostawałby fakturę VAT z podatkiem w
    wys. 22%, bowiem przedsiębiorcy prowadzący usługę szerokopasmowego
    dostępu nie podlegali zwolnieniu z VAT

    wystarczy?

    M.

  • 6. Data: 2005-04-07 06:44:34
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    >
    > legalny biznes PRZED 1 marca 2005 dostawałby fakturę VAT z podatkiem
    > w wys. 22%, bowiem przedsiębiorcy prowadzący usługę szerokopasmowego

    Nie wystarczy. To co napisałeś, to truizm.
    Uch, jakie mocne słowa. Bredzę. W którym miejscu bredzę? no, pokaż,
    gdzie napisałem nieprawdę. No? Użyłes takiego okreslenia, więc proszę,
    miej odwage cywilną i napisz, gdzie bredzę.
    Mówię o ogólnej zasadzie.
    Ty zawężasz do dostępu do internetu dla osoby fizycznej.
    Zresztą, nawet na fakturze dla takiej osoby jest pozycja vat. Tyle że
    było "zw.", zamiast 22%. A teraz jest 22%.
    Skąd zresztą pomysł o nielegalnym biznesie?
    Jak podzielisz swoje neo jako osoba fizyczna, puścisz do dwóch
    sąsiednich mieszkań, i ludki się będą zrzucać, to musisz działaność
    gospodarczą zakładać? Zgłupiałeś czy co? Wbrew pozorom zgodę tepsy na
    taki podział można dostać - sam mam paru znajomych którzy takie zgody
    na piśmie dostali. Problemy z wolnymi portami na centralce, PCM-y, itp.
    A ty od razu "nielegalny, małolat".

    Często takie teksty słyszę od swoich klientów, mówię im cenę netto
    +vat, oni krzyczą "ale ja nie jestem vatowcem". I oczekują że im dam
    cenę netto jako brutto. Bo im się wydaje że jak oni nie sa vatowcami,
    to vatu nie muszą płacić.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2005-04-07 11:01:21
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Massai napisał:

    > Jak podzielisz swoje neo jako osoba fizyczna, puścisz do dwóch
    > sąsiednich mieszkań, i ludki się będą zrzucać, to musisz działaność
    > gospodarczą zakładać? Zgłupiałeś czy co?

    Przeczytaj sobie Prawo telekomunikacyjne, art. 10 oraz kodeks wykroczeń
    art 63.

    M.

  • 8. Data: 2005-04-07 11:52:26
    Od: "Grandalf" <grandalf_anty@spam_.pl>

    > cenę to on może podnieść zawsze, ale wytłumaczenie to sobie dobre
    wymyślił.
    > Po prostu wykorzystuje moment, że się ludzie nie będą wkurzać i podniósł
    > "przy okazji".

    Czyli to, że podniósł abonament wcale nie jest związane z Vatem? Skoro nie
    jest vatowcem.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-04-08 06:03:42
    Od: "Grandalf" <grandalf_anty@spam_.pl>

    Użytkownik "Grandalf" <grandalf_anty@spam_.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > stały" i tamta kwiestia została mi wyjaśniona za co bardzo dziękuje.

    Czyli jak mółbym uświadomić Admina, że wiem jak to jest z tym jego Vatem?
    Moze jakieś prawnicze uzasadnienie?

  • 10. Data: 2005-04-09 19:33:06
    Od: "Dawid Partyka" <d...@s...net.wyciac>

> [...]
    > placil vatu tzn ze mial lacze na osobe prywatna czyli nie moze Ci wystawic

    nie wszytkie firmy, zależy aki jest jego profil działalności. 22% było dla
    firm rozprowadzających internet.