  • 1. Data: 2011-07-12 13:58:55
    Temat: Podwójna opłata u notariusza
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    aby wyrobić podpis elektroniczny, trzeba podpisać umowę i załącznik do
    niej w obecności notariusza. Notariusz wtedy podpisuje oświadczenie o
    treści:

    http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/oswiadczen
    ie.png

    Unizeto mówi, że to kosztuje 20zł + VAT i nigdy nikt mi się nie skarżył,
    że jest inaczej. Niestety dzisiaj dzwoni do mnie znajoma, że jest u
    notariusza, że notariusz chce podwójną opłatę, bo 2 podpisy: na
    załączniku i na umowie.

    Zapłaciła i usługę wzięła, bo co miała robić, ale ja się zastanawiam,
    czy notariusz faktycznie miał pobrać 2 opłaty? Czy jedną, bo w sumie 1
    raz potwierdzał tożsamość tej osoby?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-07-12 14:08:24
    Temat: Re: Podwójna opłata u notariusza
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 15:58:55 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]
    >
    > Zapłaciła i usługę wzięła, bo co miała robić, ale ja się zastanawiam,
    > czy notariusz faktycznie miał pobrać 2 opłaty? Czy jedną, bo w sumie 1

    Notariusz ponosi prawną odpowiedzialność za prawną i formalną poprawność
    umów. Od tego jest. Odpowiedzialność notarialna za fakt podpisania umowy i
    załącznika się tutaj mnoży. Notariusz nie ma płatne za wizytę, tylko za
    dokumenty. Dziwi Cię to?
    --
    XL
    Prawda o GMO:

  • 3. Data: 2011-07-12 14:13:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Dziwi Cię to?

    ano dziwi, szczególnie jak opłaty notarialne liczone są od wartości umowy,
    jakby od wartości umowy zwiększał się nakład jego pracy

  • 4. Data: 2011-07-12 14:19:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.07.2011 16:13), szerszen wrote:

> [...]
    >
    > ano dziwi, szczególnie jak opłaty notarialne liczone są od wartości
    > umowy, jakby od wartości umowy zwiększał się nakład jego pracy

    Jak zazwyczaj Ikselka pieprzy głupoty, to tutaj napisała szczerą prawdę,
    jasno i wyraźnie to co wyciąłeś, że notariusz nie bierze kasy za
    nakład pracy, tylko za odpowiedzialność którą bierze na siebie.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-07-12 14:43:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zapłaciła i usługę wzięła, bo co miała robić, ale ja się zastanawiam,
    > czy notariusz faktycznie miał pobrać 2 opłaty? Czy jedną, bo w sumie 1
    > raz potwierdzał tożsamość tej osoby?

    Tutaj nie chodziło o potwierdzenie tożsamości, tylko o potwierdzenie
    podpisu. A podpisy były dwa.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-12 15:16:48
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    > jasno i wyraźnie to co wyciąłeś, że notariusz nie bierze kasy za nakład
    > pracy, tylko za odpowiedzialność którą bierze na siebie.

    Akurat w tym przypadku to płaci się za potwierdzenie własnoręczności
    podpisu
    i notariusza nic treść umowy nie interesuje.

    A co do kwestii opłat - dwa podpisy - dwa potwierdzenia.

  • 7. Data: 2011-07-12 15:23:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat w tym przypadku to płaci się za potwierdzenie własnoręczności
    > podpisu
    > i notariusza nic treść umowy nie interesuje.

    No ale podtwierdzenie tej wlasnorecznosci tez si ewiaze z
    odpowiedzialnoscia - i to ogomna, w koncu wygenerowanym podpisem, jego
    uzytkownik sygnowal bedzie setki, a moze i tysiace dokumentow i roznych
    umow...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-07-12 16:07:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 16:13:18 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    >
    > ano dziwi, szczególnie jak opłaty notarialne liczone są od wartości umowy,
    > jakby od wartości umowy zwiększał się nakład jego pracy

    Owszem, ale kiedy się podpisuje KILKA umów...

  • 9. Data: 2011-07-12 16:10:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 18:07:16 +0200, Ikselka napisał(a):

    net...

    > Owszem, ale kiedy się podpisuje KILKA umów...

    I nie "nakład pracy", tylko odpowiedzialność.

  • 10. Data: 2011-07-12 16:17:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 16:19:43 +0200, mvoicem napisał(a):

    net...

    > Jak zazwyczaj Ikselka pieprzy głupoty,

    Pieprzenie głupot to nie jest akurat pisanie tego, czego nie rozumiesz albo
    co się Tobie nie podoba.

    > to tutaj napisała szczerą prawdę,
    > jasno i wyraźnie to co wyciąłeś, że notariusz nie bierze kasy za
    > nakład pracy, tylko za odpowiedzialność którą bierze na siebie.

    Nie wszyscy wiedzą, że notariusze płacą bardzo wysoką składkę ubezpieczenia
    od odpowiedzialności. Kwota przeraża. Ubezpieczyciel bowiem też wie, że
    odpowiedzialność kosztuje -i docenia swoją i notariuszy. Jak widać
    wątkodawca tego nie wie. Ciekawe, czy ma jakieś ubezpieczenia...