  • 1. Data: 2011-07-12 09:55:33
    Temat: ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    Witam!
    Jest w umowie zapis, ze okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiace od dnia
    doreczenia, oplata miesieczna (licencyjna) wynosi powiedzmy X zł.
    Niestety nie sprecyzowano co bedzie jezeli wypowiedzenie trafi w innym
    dniu niz osttaniego dnia miesiaca, czy wiec jezeli takiego zapisu nie ma
    i wypowiedzenie trafi powiedzmy 10 lipca to czy za lipiec nalezy sie
    pelna oplata + za sierpień, wrzesien i pazdiernik (i koniec umowy), czy
    prawo to jakos inaczej reguluje? Kolejne umowy już maja sprecyzowane jak
    to wyglada ale są też takie bez tego zapisu, jak wiec mam do tego
    podchodzic?

    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2011-07-12 09:58:15
    Temat: Re: ZAPIS W UMOWIE, PYTANIE
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-12 11:55, Pendrive pisze:
    > powiedzmy 10 lipca to czy za lipiec nalezy sie pelna oplata + za
    > sierpień, wrzesien i pazdiernik (i koniec umowy), czy prawo to jakos
    > inaczej reguluje

    Za lipiec, sierpień, wrzesień i przez 10 dni października.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-12 10:25:28
    Od: "Warto Rzomawiać" <w...@o...pl>

    kodeks cywilny

    jk

  • 4. Data: 2011-07-12 10:57:23
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-12 11:58, Liwiusz pisze:

    > Za lipiec, sierpień, wrzesień i przez 10 dni października.

    w umowie nic nie jest wsponiane o proporcjonalnosci, jest miesięczna
    opłata licencyjna.
    I jeżeli ma to znaczenie obie strony to firmy.

    P.

  • 5. Data: 2011-07-12 11:01:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-12 12:57, Pendrive pisze:

    > w umowie nic nie jest wsponiane o proporcjonalnosci, jest miesięczna
    > opłata licencyjna.
    > I jeżeli ma to znaczenie obie strony to firmy.

    Już podałem odpowiedź.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-12 11:03:21
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-12 13:01, Liwiusz pisze:
    > powiedzmy 10 lipca to czy za lipiec nalezy sie pelna oplata + za

    ok dzieki. Człowiek uczy się na błędach.

  • 7. Data: 2011-07-12 11:25:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-12 13:03, Pendrive pisze:

    > ok dzieki. Człowiek uczy się na błędach.

    Masz do wyboru dwa wyjścia:

    - zapisać, że opłata należy się za każdy rozpoczęty miesiąc, nawet jak
    umowa zostanie rozwiązana w jego środku,
    - zapisać, że wypowiedzenie jest skuteczne na koniec miesiąca
    kalendarzowego.

    Polecam ten drugi sposób.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-07-12 11:52:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.07.2011 13:25), Liwiusz wrote:

> [...]
    > umowa zostanie rozwiązana w jego środku,
    > - zapisać, że wypowiedzenie jest skuteczne na koniec miesiąca

    A czy tak nie jest by default, z mocy art 112 KC?

    Zawsze wydawało mi się, że jak mam X miesięczny okres wypowiedzenia, to
    liczy się go X miesięcy od końca miesiąca w którym wypowiedziałem umowę.
    A więc nie 10 lipca tylko 31 lipca + 3 mies.

    p. m.

  • 9. Data: 2011-07-12 11:57:40
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    obecnie mam tak:

    "Okres wypowiedzenia wynosi 3 pełne miesiące od dnia doręczenia liczone od 1
    dnia kolejnego miesiąca następującego po miesiącu w którym wypowiedzenie
    doręczono"

  • 10. Data: 2011-07-12 11:58:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-12 13:52, mvoicem pisze:

    > A czy tak nie jest by default, z mocy art 112 KC?

    To go przeczytaj i podziel się na grupie wrażeniami.

    --
    Liwiusz