  • 51. Data: 2011-08-05 13:07:54
    Temat: Re: Podawanie zadłużenia piętra
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > nic nie powinni podawac. od dochodzenia dlugów są sądu.

    ale wywieranie nacisku w celu terminowych wplat jest wlasnie wywieszanie
    informacji o nieplacacych. sady powinny byc uzywane w ostatecznosci.

    > wiec nie uchwala, ze prezes nie moze podejmowac takich decyzji >i czesc.

    jasna sprawa, takie rzeczy powinny byc w regulaminach.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 52. Data: 2011-08-05 13:50:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/5/2011 7:58 AM, wromek wrote:

    > nic nie powinno byc odcinane, procedury windykacyjne we wspolnotach i
    > sp-niach wygladaja inaczej.

    > jesli zachodzi taka potrzeba to sp-nia lub wspolnota zaciaga kredyt. sa
    > nawet sytuacje, ktore nie obejda sie bez takich rozwiazan bo pieniedzy jest
    > za malo nawet zbieranych przez kilka lat.

    a kredyt beda spalac białe myszki?
    czy moze jednak podniesiesz opaty o raty kredytu.

  • 53. Data: 2011-08-05 13:51:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/5/2011 8:07 AM, wromek wrote:

    > ale wywieranie nacisku w celu terminowych wplat jest wlasnie wywieszanie
    > informacji o nieplacacych. sady powinny byc uzywane w ostatecznosci.

    bzdurne twierdzenie

    > jasna sprawa, takie rzeczy powinny byc w regulaminach.

    to je do regulaminu wpiszcie.

  • 54. Data: 2011-08-05 13:56:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/5/2011 8:56 AM, Massai wrote:

    > Nie, wspólnota to nie "taki sam biznes". Wspólnota nie ma zarabiać.
    > Wspólnota ma pokrywać tylko i wyłącznie koszty.

    a co za roznica jesli chodzi o istote sprawy.

    > Tym samym "czynsz", czyli wspólna składka na te media które wspólnota
    > kupuje na potrzeby jej członków, powinna być w wysokości odpowiadającej
    > kosztowi zakupu tych mediów, a nie zawyżona o składki ew. niepłacących
    > członków wspólnoty.

    wiec skoro oplaty, ktore wplywaja do wspolnoty nie wystarczaja na
    pokrycie zakupu tych mediow to znaczy ze sa za niskie.

    > I każde zawyżenie tych składek trzeba traktować jak pożyczkę - taka
    > samą jakby wspólnota w banku pożyczała.
    >
    > Pożyczysz komuś 1000 pln na pół roku, ot tak?

    skladki bylyby zawyzone jakby z nich zostawalao, a na to sie nie zapowiada

  • 55. Data: 2011-08-05 13:56:53
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

> [...]

    samą jakby wspólnota w banku pożyczała.

    Pożyczysz komuś 1000 pln na pół roku, ot tak?

    Pozdro
    Massai

  • 56. Data: 2011-08-05 14:00:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > a kredyt beda spalac białe myszki?

    A ten kredyt wzięty od sumiennie spłacajacych mieszkańców na opłaty za
    tych co nie płacą - to co, też białe myszki mają spłacać?

    Właśnie tym są opłaty zawyżone o ew. braki - kredytem udzielanym przez
    płacących mieszkańców.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 57. Data: 2011-08-05 14:35:05
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > a co za roznica jesli chodzi o istote sprawy.

    Istotna różnica.

    > wiec skoro oplaty, ktore wplywaja do wspolnoty nie wystarczaja na
    > pokrycie zakupu tych mediow to znaczy ze sa za niskie.

    Byłyby za niskie, gdyby wszyscy płacili, i by brakowało.

    Jeśli natomiast brakuje tylko tyle co nie wpłacili ci co się uchylają -
    wspólnota powinna wziąć pożyczkę i z całą surowością wyegzekwować
    wszystkie koszty z tym związane od niepłacących.

    Podaj mi jakiekolwiek sensowne wytłumczenie, dlaczego ci sumiennie
    płacący mieliby kredytować migających się.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 58. Data: 2011-08-05 15:05:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.08.2011 14:58), wromek wrote:

    > nic nie powinno byc odcinane, procedury windykacyjne we wspolnotach i
    > sp-niach wygladaja inaczej.

    Czyli jak?

    Załóżmy że wspólnota ma 10 członków, z czego jeden nie płaci. Załóżmy,
    że wspólnota jako całość zużywa wody na 1000zł. Co miesiąc spływa na ten
    poczet od mieszkańców 900zł, czyli co miesiąc wspólnota jest do tyłu o
    100zł w stosunku do dostawcy wody.

    W końcu za rok dostawca wody mówi: albo mi oddacie brakujące 1200zł,
    albo przestajemy dostarczać wodę.

    I co ma zrobić wspólnota? Skąd ma wziąść brakujące 1200zł?.

    > jesli zachodzi taka potrzeba to sp-nia lub wspolnota zaciaga kredyt. sa
    > nawet sytuacje, ktore nie obejda sie bez takich rozwiazan bo pieniedzy jest
    > za malo nawet zbieranych przez kilka lat.

    Podwyższenie kwoty opłat na wodę dla wszystkich płacących to w w/w
    przypadku - 11.11 zł. I to jest wg Ciebie złe i tak nie wolno zrobić.

    Ale już kredyt, gdzie śmiem twierdzić że rata+odsetki będą grubo wyższe
    niż 11.11, to wolno?

    p. m.

  • 59. Data: 2011-08-05 15:28:38
    Od: " ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tak, oczywiście:
    Wystąpić do SM o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami.
    Czsem trzeba podać powód, np. że zamierzasz zbyć prawo do lokalu, lub że
    jakiś urząd od Ciebie wymaga (np. starasz się o dodatek mieszkaniowy).

    -----
    > Czy można prawnie zmusić spółdzielnię, żeby podała informację, że dany
    lokal nie jest zadłużony?

  • 60. Data: 2011-08-05 18:52:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/5/2011 9:00 AM, Massai wrote:

    > A ten kredyt wzięty od sumiennie spłacajacych mieszkańców na opłaty za
    > tych co nie płacą - to co, też białe myszki mają spłacać?

    to nie jest kredyt
    to jest koszt utrzymania wspolnoty.

    jesli dlug sie uda sciagnac i wpadnie kasa wczesniej spisana na straty
    sie oplaty przekalkuluje i bedzie mniej.

    > Właśnie tym są opłaty zawyżone o ew. braki - kredytem udzielanym przez
    > płacących mieszkańców.

    ty to z ekonomii oblales chyba.

    w kazdym razie takiego szefa jak ty na miejscu wspolnoty wywalilbym na
    pierwszym zebraniu.

    "szanowni panstwo, poniewaz 10% nie płaci, to zamiast podnieś opłaty o x
    zł, to podniosę wam o 2 razy X, bo wzialem komercyjny kredyt i teraz
    musimy splacic nie tylko 10% niepłacących ale tez odsetki. dziekuje za
    uwage."