  • 1. Data: 2009-05-31 20:21:19
    Temat: Podatek przy przekształceniu spółdzielczej własności mieszkania w odrębną własność?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Czy przekształcając posiadane od 3 lat spółdzielcze własnościowe prawo
    do mieszkania w odrębną własność konieczne będzie zapłacenie jakichś
    ekstra podatków? Podatek 2% płaciłem przy zakupie mieszkania od jego
    poprzedniego właściciela (spółdzielcza własność)...
    Z góry dziękuję za odpowiedź!

  • 2. Data: 2009-05-31 20:28:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemolo wrote:
> [...]
    > ekstra podatków? Podatek 2% płaciłem przy zakupie mieszkania od jego
    > poprzedniego właściciela (spółdzielcza własność)...

    Nie. Koszty to około 1000 zł, głównie notariusz i koszty przygotowania
    dokumentacji.

  • 3. Data: 2009-06-01 07:33:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie. Koszty to około 1000 zł, głównie notariusz i koszty przygotowania
    > dokumentacji.

    no i nastepnie koszty coroczne czyli podatek gruntowy czy jak on sie tam
    nazywa, fajnie jest miec odrebna wlasnosc, bo bezpieczniej, ale dobrze jest
    wiedziec ile to kosztuje

  • 4. Data: 2009-06-01 08:21:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > no i nastepnie koszty coroczne czyli podatek gruntowy czy jak on sie tam
    > nazywa, fajnie jest miec odrebna wlasnosc, bo bezpieczniej, ale dobrze
    > jest wiedziec ile to kosztuje

    Tez nie.
    Bo tak czy siak byl on składnikiem opłat, teraz formalnie opłata powinna
    byc o ten składnik niższa.
    Po za tym, STRARAAAASZZNNEEE pieniądze. klikadziesiat złotych rocznie

  • 5. Data: 2009-06-01 09:04:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Po za tym, STRARAAAASZZNNEEE pieniądze. klikadziesiat złotych rocznie

    kilkadziesiat zlotych to moze i bedzie, ale w jakims pcimku dolnym, w duzych
    miastach to kilkaset, a tam gdzie grunty drogie to i nawet ze 2-3 tysie moze
    kosztowac

    dla wyjasnienia, podateczek ktory jest skladnikiem czynszu, to nie ten,
    ktory zaplacisz bedac posiadaczem mieszkania jako "odrebna wlasnosc"

  • 6. Data: 2009-06-01 11:24:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

> [...]
    >
    > dla wyjasnienia, podateczek ktory jest skladnikiem czynszu, to nie ten,
    > ktory zaplacisz bedac posiadaczem mieszkania jako "odrebna wlasnosc"

    To zalezy od spoldzielni.
    Jesli w spoldzielni jest ustalony wzorek na obliczenie oplat i w tym
    wzorku jest skladnik pod tytulem podatek gruntowy, to ten kto ma pelna
    wlasnosc takowego juz nie zaplaci.
    To jest dokladnie ten sam podatek, tylko, ze albo placi sie go samemu,
    albo placi go spoldzielnia jako wlascicel i na ktory to trzeba sie zrzucic.

  • 7. Data: 2009-06-01 14:39:13
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    szerszen wrote:

    > kilkadziesiat zlotych to moze i bedzie, ale w jakims pcimku dolnym, w
    > duzych miastach to kilkaset, a tam gdzie grunty drogie to i nawet ze 2-3
    > tysie moze kosztowac

    Warszawa, Stegny (SM Energetyka) - mieszkanie 42m, podatek ok 5 pln
    miesiecznie. Raczej duzo to nie jest.

    > dla wyjasnienia, podateczek ktory jest skladnikiem czynszu, to nie ten,
    > ktory zaplacisz bedac posiadaczem mieszkania jako "odrebna wlasnosc"

    To jest dokladnie ten sam - tylko przed wykupieniem placisz w czynszu, a
    po - raz na rok przelewem (ew mozna kwartalnie, mozna takze wplacac w
    kasie gminy).

    Roznice w wysokosci moga byc ,gdy spoldzielnia doklada do podatku np z
    zyskow (np prowadzi sklepy, wynajmuje powierzchnie reklamowa,
    deweloperka itp).

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2009-06-01 20:00:22
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    > Nie. Koszty to około 1000 zł, głównie notariusz i koszty przygotowania
    > dokumentacji.

    Jesteście pewni?
    Znalazłem coś takiego: http://www.uwlaszczenie.pl/html/SM/VAT_01_10_07.pdf
    Niby pisze o przekształceniu lokatorskiego spółdzielczego, a nie
    własnościowego... ale mnie to nieco niepokoi.

  • 9. Data: 2009-06-02 06:47:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:h00p73$jin$1@inews.gazeta.pl...

    > Roznice w wysokosci moga byc ,gdy spoldzielnia doklada do podatku np z
    > zyskow (np prowadzi sklepy, wynajmuje powierzchnie reklamowa, deweloperka
    > itp).

    i tu jest wlasnie pies pogrzebany, na natolinie za 64 metry podatku jest
    okolo 300, ale slyszalem o kawalerkach w scislym centrum czy mieszkaniach na
    starowce, gdzie to sa kwoty ponad 1000

  • 10. Data: 2009-06-02 06:48:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

    > Jesteście pewni?

    tak, przynajmniej w mojej spoldzielni tyle to kosztuje, zreszta zadzwon do
    swojej i sie dowiedz, natomiast od przyszlego roku niewiadomo co bedzie,
    ceny moga sie gwaltownei zmienic