eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Poczta 'zgubiła' przesyłkę
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 41. Data: 2010-11-26 13:10:02
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-26 14:07, niusy.pl pisze:
    >
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    >
    >>> Jakie znaczenie ma prawdopodobieństwo jeśli w dowolnej niemal chwili
    >>> można złożyć reklamację na przesyłkę, która w ogóle nie została wysłana
    >>> a postępowanie reklamacyjne będzie się toczyło przez jakiś czas ???
    >>
    >> Reklamacja musi zawierać oryginał dowodu nadania.
    >
    > No ale to nadal może być nieprawdziwy dowód nadania. Nieważne, napisano
    > już, że nadanie jest pewne.

    Tak samo "pewne" jak ten nieprawdziwy dowód nadania, nie rozumiem problemu.

    --
    Liwiusz


  • 42. Data: 2010-11-26 14:48:50
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.eu>

    Órzytkownik "cyklista" napisał:
    >> jesteś pewien że przesyłka została wysłana?:O)
    >> może najpierw zażądaj od sprzedawcy wysłania ksera dowodu nadania
    >> paczki, jeśli sprzedawca odmówi to znaczy że nie wysłał i kłamał i zgłoś
    >> oszustwo na policję:O)
    >
    > Skoro podpisała oświadczenie na reklamacji, to jest pewna że przesyłka
    > została wysłana i reklamowano jej niedoręczenie i poczta tą reklamację
    > rozpatruje co byłoby niemożliwe bez wysłania tej przesyłki.

    no właśnie sam się zastanawiam jak mogła reklamować przesyłkę, na którą nie
    posiada dowodu nadania ani odbioru?:O)
    reklamować powinien nadawca, on posiada dowód nadania, więc jeśli już zacząć
    sie powinno oz zażądania kopi dowodu nadania, żeby stwierdzić czy przesyłka
    została nadana, czy jednak nie:O)


  • 43. Data: 2010-11-26 16:46:33
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:
    >
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    >
    >>> Jakie znaczenie ma prawdopodobieństwo jeśli w dowolnej niemal chwili
    >>> można złożyć reklamację na przesyłkę, która w ogóle nie została wysłana
    >>> a postępowanie reklamacyjne będzie się toczyło przez jakiś czas ???
    >>
    >> Reklamacja musi zawierać oryginał dowodu nadania.
    >
    > No ale to nadal może być nieprawdziwy dowód nadania. Nieważne, napisano
    > już, że nadanie jest pewne.

    W takim przypadku reklamacja zakończyła by sie po paru dniach
    oskarżeniem reklamującego o oszustwo (po prostu na pierwszym etapie
    wpisywania numeru nadania w system) a nie doszłoby do żadnego
    podpisywania czegokolwiek przez odbiorcę.

    Zresztą spróbuj złożyć reklamację na poczcie posługując się czymkolwiek
    oprócz oryginału nadania i opisz swoje doświadczenia na grupie.


  • 44. Data: 2010-11-26 17:05:43
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Papuso Smurfo napisał:
    > Órzytkownik "cyklista" napisał:
    >>> jesteś pewien że przesyłka została wysłana?:O)
    >>> może najpierw zażądaj od sprzedawcy wysłania ksera dowodu nadania
    >>> paczki, jeśli sprzedawca odmówi to znaczy że nie wysłał i kłamał i zgłoś
    >>> oszustwo na policję:O)
    >>
    >> Skoro podpisała oświadczenie na reklamacji, to jest pewna że przesyłka
    >> została wysłana i reklamowano jej niedoręczenie i poczta tą reklamację
    >> rozpatruje co byłoby niemożliwe bez wysłania tej przesyłki.
    >
    > no właśnie sam się zastanawiam jak mogła reklamować przesyłkę, na którą nie
    > posiada dowodu nadania ani odbioru?:O)
    > reklamować powinien nadawca, on posiada dowód nadania, więc jeśli już
    > zacząć
    > sie powinno oz zażądania kopi dowodu nadania, żeby stwierdzić czy przesyłka
    > została nadana, czy jednak nie:O)
    >

    Ona nie reklamowała, tylko podpisywała coś w związku z reklamacją.

    Nadmieniam jednak że odbiorca też może reklamować ale najpierw nadawca
    musi mu przekazać oryginał nadania wraz z rzeczeniem sie prawa do
    reklamowania tej przesyłki (czy jakoś podobnie, do przecytania w prawie
    pocztowym)


  • 45. Data: 2010-11-26 18:59:01
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl>

    >>> Jakie znaczenie ma prawdopodobieństwo jeśli w dowolnej niemal chwili
    >>> można złożyć reklamację na przesyłkę, która w ogóle nie została wysłana
    >>> a postępowanie reklamacyjne będzie się toczyło przez jakiś czas ???
    >>
    >> Reklamacja musi zawierać oryginał dowodu nadania.
    >
    > No ale to nadal może być nieprawdziwy dowód nadania. Nieważne, napisano
    > już, że nadanie jest pewne.

    W takim przypadku reklamacja zakończyła by sie po paru dniach
    oskarżeniem reklamującego o oszustwo (po prostu na pierwszym etapie
    wpisywania numeru nadania w system) a nie doszłoby do żadnego
    podpisywania czegokolwiek przez odbiorcę.
    --
    Jakiego podpisywania ?

    Zresztą spróbuj złożyć reklamację na poczcie posługując się czymkolwiek
    oprócz oryginału nadania i opisz swoje doświadczenia na grupie.
    --
    Nie mam zamiaru niczego próbować. Jest oczywiste, że oszust oszukuje, więc
    nie ma sensu opierać się na wątpliwych dowodach jego zachowania.


  • 46. Data: 2010-11-26 22:45:16
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-11-24 22:05, Roman Rumian pisze:
    > Dobry wieczór,
    >
    > koleżanka ma problem: kupiła rzecz za 160 zł na Allegro i wybrała
    > przesyłkę litem poleconym priorytetowym.
    > Sprzedawca wysłał towar, ale Poczta Polska 'zgubiła' go.
    > Podpisując dzisiaj oświadczenie na reklamacji dowiedziała się, że będzie
    > odszkodowanie, ale tylko około 100 zł.
    >
    > Co można w tej sytuacji zrobić ?
    > Do kogo się zwrócić ?

    Wysłać sprzedawcy pismo z ODSTĄPIENIEM OD UMOWY ZAKUPU.
    + Ostateczne wezwanie do zapłaty.

    ... to wszystko.

    --

    Tomy M.

    ,,Należenie do mniejszości, nawet jednoosobowej, nie czyni nikogo
    szaleńcem. Istnieje prawda i istnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się
    przy prawdzie, nawet wbrew całemu światu, pozostaje normalny. Normalność
    nie jest kwestią statystyki." -- George Orwell


  • 47. Data: 2010-11-26 22:46:22
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-11-26 18:05, cyklista pisze:

    > Nadmieniam jednak że odbiorca też może reklamować ale najpierw nadawca
    > musi mu przekazać oryginał nadania wraz z rzeczeniem sie prawa do
    > reklamowania tej przesyłki (czy jakoś podobnie, do przecytania w prawie
    > pocztowym)

    Oryginału nie musi przekazywać odbiorcy.
    Zrzeczenie musi podpisać na poczcie.


    --

    Tomy M.

    ,,Należenie do mniejszości, nawet jednoosobowej, nie czyni nikogo
    szaleńcem. Istnieje prawda i istnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się
    przy prawdzie, nawet wbrew całemu światu, pozostaje normalny. Normalność
    nie jest kwestią statystyki." -- George Orwell


  • 48. Data: 2010-11-26 23:15:13
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "p 47" <k...@w...pl>


    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
    news:4cf0387c$0$27042$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2010-11-24 22:05, Roman Rumian pisze:
    >> Dobry wieczór,
    >>
    >> koleżanka ma problem: kupiła rzecz za 160 zł na Allegro i wybrała
    >> przesyłkę litem poleconym priorytetowym.
    >> Sprzedawca wysłał towar, ale Poczta Polska 'zgubiła' go.
    >> Podpisując dzisiaj oświadczenie na reklamacji dowiedziała się, że będzie
    >> odszkodowanie, ale tylko około 100 zł.
    >>
    >> Co można w tej sytuacji zrobić ?
    >> Do kogo się zwrócić ?
    >
    > Wysłać sprzedawcy pismo z ODSTĄPIENIEM OD UMOWY ZAKUPU.
    > + Ostateczne wezwanie do zapłaty.
    >

    A na jakiej to niby podstawie miałałaby nabywczyni ot tak sobie odstąpic od
    prawidłowo zawartej i wypełnionej (!!) umowy? I gdzie jest zagwarantowane to
    jej rzekome prawo do odstąpienia od umowy???
    Sprzedawca wszak wywiązał się W PEŁNI z nałożonego na niego obowiązku jako
    sprzedawcy i wypełnił prawidłowo warunki zawartej umowy tj. przekazał towar
    przewoźnikowi!
    patrz Kodeks Cywilny:
    Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
    do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
    się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
    celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
    ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    To odbiorca powinien dalej zadbac, aby przesyłka do niego dotarła (albo ją
    ubezpieczyć), rola sprzedawcy skończyła się! A że tego nie zrobił, to tylko
    on tego musi ponieść konsekwencje, -patrz:

    Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na
    kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo
    przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.




  • 49. Data: 2010-11-28 04:13:12
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-11-24 22:05, Roman Rumian pisze:

    > Co można w tej sytuacji zrobić ?

    NIC.

    > Do kogo się zwrócić ?

    Do ustawodawcy ... z gorzkimi żalami.


    Siostra wysłała poleconym wypowiedzenie umowy OC.

    Nie dotarło, ona w międzyczasie podpisała umowę o nowe OC.
    Zgodnie z obowiązującym prawem dostała odszkodowanie, coś 150
    PLN ... Za "dodatkową" dzięki PP umowie zapłaciła 1 000 PLN.

    Jeśli chodzi o chęci - loda możesz zrobić i mnie.

    P.S.
    Obstawiam, że nie głosowałeś, bo skoro głosowałeś, to nie masz
    kurwa prawa narzekać huju głosujący na PIS/PO :)

    --
    Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
    Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
    Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
    http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
    6008


  • 50. Data: 2010-11-28 04:14:13
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-11-24 22:16, witek pisze:

    > ach, ale się zaraz flejm zacznie aż miło :)

    Zapłacił za towar. Towaru nie otrzymał.

    Kłania się KC uchwalony przez debili na których głosowaliście :)

    --
    Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
    Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
    Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
    http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
    6008

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1