eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Poczta 'zgubiła' przesyłkę
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 31. Data: 2010-11-25 21:23:32
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl>

    >> koleżanka ma problem: kupiła rzecz za 160 zł na Allegro i wybrała
    >> przesyłkę litem poleconym priorytetowym.
    >> Sprzedawca wysłał towar, ale Poczta Polska 'zgubiła' go.
    >> Podpisując dzisiaj oświadczenie na reklamacji dowiedziała się, że będzie
    >> odszkodowanie, ale tylko około 100 zł. Co można w tej sytuacji zrobić ?
    >> Do kogo się zwrócić ?
    >
    > jesteś pewien że przesyłka została wysłana?:O)
    > może najpierw zażądaj od sprzedawcy wysłania ksera dowodu nadania paczki,
    > jeśli sprzedawca odmówi to znaczy że nie wysłał i kłamał i zgłoś
    > oszustwo na
    > policję:O)
    >

    Skoro podpisała oświadczenie na reklamacji, to jest pewna że przesyłka
    została wysłana i reklamowano jej niedoręczenie i poczta tą reklamację
    rozpatruje co byłoby niemożliwe bez wysłania tej przesyłki.

    Oczywiście ma prawo zażądać dowodu nadania paczki - ale jak już
    napisałem samo postępowanie reklamacyjne stanowi ten dowód.
    --
    Poczta może rozpatrywać i jeszcze nie wiedzieć, że przesyłka nie została
    wysłana


  • 32. Data: 2010-11-25 21:57:18
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > § 2. JednakSe kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po
    > nadejściu rzeczy na miejsce
    > przeznaczenia i po umoSliwieniu mu zbadania rzeczy."

    O, ten punkt podoba mi sie znacznie bardziej.

    MJ


  • 33. Data: 2010-11-25 23:09:30
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2010, Roman Rumian wrote:

    > "List priorytetowy" - tylko tyle na temat wybranej opcji.

    Nie będę się wypowiadał co do tego czy wybór opcji (a raczej zasada
    "widziały gały co brały") ma zastosowanie do traktowania oferty
    jako całości, ale zdarzało mi się (przy przesyłkach >200 zł)
    że jako kupujący sam wnioskowałem o "doubezpieczenie".
    Z dopłatą rzecz jasna.
    Z tego p. widzenia kupujący *mógł* wybrać, inna sprawa, czy
    sprzedający by się zgodził (zobowiązany nie był, IMVHO należałoby
    taką sprawę uzgodnić PRZED zakupem).

    pzdr, Gotfryd


  • 34. Data: 2010-11-26 08:07:17
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 25-11-2010 22:23, niusy.pl pisze:
    >
    > Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl>
    >
    > Oczywiście ma prawo zażądać dowodu nadania paczki - ale jak już
    > napisałem samo postępowanie reklamacyjne stanowi ten dowód.
    > --
    > Poczta może rozpatrywać i jeszcze nie wiedzieć, że przesyłka nie została
    > wysłana

    Mało prawdopodobne.
    Raz jeden składałam reklamację ale pamiętam, że musiałam podać numer
    nadania przesyłki.
    No chyba, że mają tam większy burdel niż mogę sobie wyobrazić.

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813


  • 35. Data: 2010-11-26 08:22:41
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-11-26 09:07, Maddy pisze:
    (..)
    >> Poczta może rozpatrywać i jeszcze nie wiedzieć, że przesyłka nie została
    >> wysłana
    >
    > Mało prawdopodobne.
    > Raz jeden składałam reklamację ale pamiętam, że musiałam podać numer
    > nadania przesyłki.
    > No chyba, że mają tam większy burdel niż mogę sobie wyobrazić.

    Nie, nie - sprzedający wysłał skan dowodu nadania z numerem do śledzenia
    i adresem doręczenia, numer pozwalał zobaczyć przesyłkę w systemie
    śledzenia Poczty, tak że wysłanie jest absolutnie pewne.
    Zresztą, to supersprzedawca, i dwadzieścia pozostałych przedmiotów
    wysłanych w ten sposób dotarło, a koleżanka ma pecha ...

    RR


  • 36. Data: 2010-11-26 08:56:43
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2010-11-26 09:22, Roman Rumian pisze:
    > W dniu 2010-11-26 09:07, Maddy pisze:
    > (..)
    >>> Poczta może rozpatrywać i jeszcze nie wiedzieć, że przesyłka nie została
    >>> wysłana
    >>
    >> Mało prawdopodobne.
    >> Raz jeden składałam reklamację ale pamiętam, że musiałam podać numer
    >> nadania przesyłki.
    >> No chyba, że mają tam większy burdel niż mogę sobie wyobrazić.
    >
    > Nie, nie - sprzedający wysłał skan dowodu nadania z numerem do śledzenia...

    Cos mi tu nie pasuje - list polecony priorytetowy nie ma zadnego numeru
    do sledzenia!


  • 37. Data: 2010-11-26 09:05:15
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-26 09:56, bim-bom pisze:

    > Cos mi tu nie pasuje - list polecony priorytetowy nie ma zadnego numeru
    > do sledzenia!

    Ma.
    http://sledzenie.poczta-polska.pl/

    --
    Liwiusz


  • 38. Data: 2010-11-26 11:13:52
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

    >> Oczywiście ma prawo zażądać dowodu nadania paczki - ale jak już
    >> napisałem samo postępowanie reklamacyjne stanowi ten dowód.
    >> --
    >> Poczta może rozpatrywać i jeszcze nie wiedzieć, że przesyłka nie została
    >> wysłana
    >
    > Mało prawdopodobne.

    Jakie znaczenie ma prawdopodobieństwo jeśli w dowolnej niemal chwili można
    złożyć reklamację na przesyłkę, która w ogóle nie została wysłana a
    postępowanie reklamacyjne będzie się toczyło przez jakiś czas ???


  • 39. Data: 2010-11-26 11:26:58
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-26 12:13, niusy.pl pisze:


    > Jakie znaczenie ma prawdopodobieństwo jeśli w dowolnej niemal chwili
    > można złożyć reklamację na przesyłkę, która w ogóle nie została wysłana
    > a postępowanie reklamacyjne będzie się toczyło przez jakiś czas ???

    Reklamacja musi zawierać oryginał dowodu nadania.

    --
    Liwiusz


  • 40. Data: 2010-11-26 13:07:15
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    >> Jakie znaczenie ma prawdopodobieństwo jeśli w dowolnej niemal chwili
    >> można złożyć reklamację na przesyłkę, która w ogóle nie została wysłana
    >> a postępowanie reklamacyjne będzie się toczyło przez jakiś czas ???
    >
    > Reklamacja musi zawierać oryginał dowodu nadania.

    No ale to nadal może być nieprawdziwy dowód nadania. Nieważne, napisano już,
    że nadanie jest pewne.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1