  • 11. Data: 2007-01-29 18:48:25
    Temat: Re: Poczta Polska - odbior listu poleconego
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Marek Witbrot" <m...@x...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eplad0$8l9$1@news.onet.pl...

    > Ale czy ja mogę otrzymać przesyłkę poleconą na adres lokalu, w którym
    > nie jestem zameldowany?

    Mozesz. ja dostawalam listy polecone mieszkajac pod adresem X, okazujac
    dowod osobisty na z adresem zamieszkania Y - na dodatek znajdujacym sie w
    innym miescie. Nie bylo z tym zadnego problemu ani przy odbiorze przy
    drzwiach, ani przy awizowaniu na poczcie

    Angie

  • 12. Data: 2007-01-29 18:54:00
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Angie napisał(a):

> [...]
    > innym miescie. Nie bylo z tym zadnego problemu ani przy odbiorze przy
    > drzwiach, ani przy awizowaniu na poczcie

    To czemu na mojej poczcie robią problemy? :(
    Jeśli można dostawać list pod inny adres, niż adres zameldowania, to
    czemu pani z okienka żąda ode mnie dokumentu z adresem zameldowania?
    A jeśli nie można (czyt.: przesyłki mogą przychodzić tylko na mój adres
    zameldowania) to gdzie to jest napisane?

    Szukam, szukam i znaleźć nie mogę.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 13. Data: 2007-01-29 20:08:22
    Od: "ZauraK" <z...@z...zaurak>

    Marek Witbrot wrote:

    > No właśnie w Prawie Pocztowym o tym cisza (kiedyś widziałem dotyczące
    > tego regulacje właśnie w Prawie Pocztowym, albo w jakiejś Ustawie o
    > Świadczeniu Usług przez Pocztę Polską- teraz nie mogę znaleźć)

    No właśnie, że raczej nie widziałeś w PP, bo tam się nie przewiduje
    "sąsiada" jako odbiorcy. Co najwyżej inną osobę pełnoletnią ( i
    myślałby że przestrzegają warunku pełnoletności, a jak wdzięcznie
    jeszcze potrafią na bezczela za zwrotce niektórzy dopisywać imie
    adresata, kiedy ja rękę/głowę i co tam jeszcze mogę daję, że adresat
    siedzi za granicą od 2 tygodni) zamieszkującą pod wskazanym adresem.

    ZauraK

  • 14. Data: 2007-01-29 20:18:49
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    ZauraK napisał(a):

> [...]
    > adresata, kiedy ja rękę/głowę i co tam jeszcze mogę daję, że adresat
    > siedzi za granicą od 2 tygodni) zamieszkującą pod wskazanym adresem.

    No dobra. Ponarzekaliśmy sobie, a ja nadal nie wiem, na jakiej podstawie
    mogę odmówić okazania w okienku Dowodu Osobistego i mimo to żądać
    wydania przesyłki :/

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 15. Data: 2007-01-29 20:21:21
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    > Ale czy ja mogę otrzymać przesyłkę poleconą na adres lokalu, w którym
    > nie jestem zameldowany? (wracamy do nieszczęsnego dokumentu tożsamości z
    > adresem zameldowania)

    Możesz, jeśli jesteś w lokalu obecny w momencie pracy listonosza.

    > Przecież na kopercie jest moje imię i nazwisko.
    > Czy to nie wystarcza?

    Niestety w rozumieniu Poczty Polskiej nie wystarcza. Taki mają przepis.

    > Paradoksalnie więc, gdybym mieszkał w akademiku i nie zdążyłbym się
    > jeszcze zameldować do niego (tymczasowo), to sam nie mogę odebrać
    > przesyłki zaadresowanej do mnie, ale mój kolega z pokoju (którego
    > właściwie nie znam, bo jestem nowy) może?

    Nie wiem jak sprawa meldunkowa wyglada w akademikach ale prawdopodobnie
    jest tak jak piszesz.

    Andre NH

  • 16. Data: 2007-01-29 20:22:45
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    > Mozesz. ja dostawalam listy polecone mieszkajac pod adresem X, okazujac

    Może, lecz nie muszą mu wydać. Zależy wszystko od pani z okienka :)

    Andre NH

  • 17. Data: 2007-01-29 20:26:38
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Andre NH napisał(a):

    > Niestety w rozumieniu Poczty Polskiej nie wystarcza. Taki mają przepis.

    No właśnie gdzie?
    Kiedyś czytałem w jednej ustawie, że adresat _musi_ być zameldowany w
    lokalu, na adres którego przychodzi przesyłka polecona, ale kilka
    punktów dalej było wyraźnie napisane, że legitymować wystarczy się
    dokumentem ze zdjęciem (bez adresu). I w tym był właśnie cały /myk/.
    Teraz za cholerę nie mogę tego znaleźć, a nadal chciałbym otrzymywać
    pocztę na adres inny, niż adres zameldowania- ostatnio sporo kupuję
    przez sieć- a siedzieć w domu w porach, gdy chodzi listonosz, nie mogę.
    Zresztą od dawna wiadomo, że przesyłki polecone (te małe paczki w
    kopertach bąbelkowych) nie są zabierane przez listonoszy w obchód- wolą
    zostawić awizo, niż nieść kilka gramów wiecej. Tak, tak, wiem, ziarnko
    do ziarnka... Ale co mnie to obchodzi? Opłata jest pobierana za
    dostarczenie przesyłki do _odbiorcy_ a nie na jakąś pocztę, na którą
    odbiorca musi brnąć w śniegu.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 18. Data: 2007-01-29 20:50:31
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Marek Witbrot napisał(a):

> [...]
    > dokumentem ze zdjęciem (bez adresu). I w tym był właśnie cały /myk/.
    > Teraz za cholerę nie mogę tego znaleźć, a nadal chciałbym otrzymywać

    Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004r w sprawie
    warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych

    par. 36
    Stwierdzenie tożsamości osób uprawnionych do odbioru przesyłek
    rejestrowanych lub przekazów pocztowych dokonuje się na podstawie
    jednego z następujących dokumentów:
    - dowodu osobistego
    - tymczasowego dowodu osobistego
    - paszportu
    - prawa jazdy
    - innego dokumentu z fotografią, odciskiem pieczęci urzędowej z
    wizerunkiem orła oraz podpisem jego posiadacza

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 19. Data: 2007-01-29 21:00:19
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Marek Witbrot" <m...@x...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eplg0s$rue$1@news.onet.pl...

    > A jeśli nie można (czyt.: przesyłki mogą przychodzić tylko na mój adres
    > zameldowania) to gdzie to jest napisane?

    Nie szukaj, tylko powiedz pani z okienka aby ci to wskazala:). I zamiast
    sprzeczac sie z pania kazia z okienka zazadaj rozmowy z naczelnikiem poczty.
    Dziala :)

    Angie

  • 20. Data: 2007-01-29 21:42:45
    Od: m...@g...com

    On 29 Sty, 21:50, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > - innego dokumentu z fotografią, odciskiem pieczęci urzędowej z
    > wizerunkiem orła oraz podpisem jego posiadacza

    No i właśnie o to chodziło! Dzięki wielkie :)
    Z tego (cytatu wyżej) wynika, że wystarczy Książeczka Wojskowa, w
    której jest fotografia, odcisk pieczęci urzędowej z wizerunkiem orła
    oraz jest mój podpis :)
    Teraz muszę to sobie tylko wydrukować, zalaminować i nosić przy sobie.
    Jeszcze raz dziękuję.

    --
    Marek Witbrot

    nadane z Googla