  • 11. Data: 2004-11-23 22:12:26
    Temat: Re: Pobieranie oplat za znalezienie pracy - wykroczenie czy przestepstwo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:co0af5$kao$1@news.onet.pl...

    Ale pytający słowem o nielegalnym pośrednictwie nie pisze. On sie dziwi, ze
    musi płacić za to pośrednictwo.

  • 12. Data: 2004-11-23 22:18:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Jak Ci już odpowiedziano, to pobieranie opłat za pośrednictwo w załatwieniu
    pracy samo w sobie może być wykroczeniem. Jeśli oferty pracy były w kraju,
    to w zasadzie na pewno jest. Po za tym, w wielu wypadkach przy tego typu
    działalności dochodzi do oszustw (art. 286 kk). Polegają one na tym, że
    agencja pośrednictwa przyjmuje z góry opłaty za pośrednictwo, podczas gdy
    nie dysponuje możliwością załatwienia pracy. Ale to trzeba udowodnić i wcale
    to nie jest takie proste. Bo agencje często stosują prosty wybieg i
    faktycznie oferty dają zainteresowaniem - wybrane z sieci, ogłoszeń
    prasowych czy spisane ze słupów.

  • 13. Data: 2004-11-23 22:29:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > A czytałeś ustęp, który wyciąłeś?

    Tak. Dopuszczalne jest pobieranie pewnych opłat.

    Ponadto zakaz pobierania innych opłat dotyczy pobierania opłat tylko od
    poszukjących pracy, a nie od pracodawców, (OK, wtedy pewnie by to było
    "opłaty za znalezienie pracownika" ;) )

    Pytanie było bardzo nieprecyzyjne. A jakie pytanie, taka odpowiedź ;->
    Jak się nie podoba, to mnie pozwij ;-P

    > Naprawdę takie problemy z czytaniem?

    Ja? Nie. A ty?

    Rafał napisał: "Jak wykroczenie to sprawa cywilna zostaje."

    Wykroczenie nie jest tożsame ze sprawą cywilną. Z wykroczenia nie zawsze
    musi wynikać sprawa cywilna, a do sprawy cywilnej nie jest potrzebne
    wykroczenie. Czy może coś się ostatnio w tej sprawie zmieniło, hmm? ;->

  • 14. Data: 2004-11-23 22:38:01
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Rafał napisał: "Jak wykroczenie to sprawa cywilna zostaje."

    Wyrywanie zdań z kontekstu nie najlepiej służy dyskusji.

    > Wykroczenie nie jest tożsame ze sprawą cywilną. Z wykroczenia nie zawsze
    > musi wynikać sprawa cywilna, a do sprawy cywilnej nie jest potrzebne
    > wykroczenie. Czy może coś się ostatnio w tej sprawie zmieniło, hmm? ;->

    Rafał napisał, że jeśli jest to przestępstwo to naprawienia szkody
    dochodził będzie w postępowaniu karnym (rezygnujac ze sprawy cywilnej).
    Natomiast jeśli wykroczenie, to nie będzie miał wyboru i pozostanie mu
    sprawa cywilna. Napisał to _bardzo_ jasno.

    KG

  • 15. Data: 2004-11-23 22:42:08
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    MG42 wrote:
    > Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > "Za nielegalne pośrednictwo (taka kwalifikacja czynu to złamanie zapisów
    > ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu) grozi grzywna nie
    > mniejsza niż 3 tys. zł. Za oszustwo (to już jest przestępstwo ścigane z
    > kodeksu karnego) można trafić do więzienia."
    >
    > http://praca.gazeta.pl/praca/1,47367,2039005.html
    >
    > P.S. Czy ktos w koncu wyeliminuje takich gości jak Lawa. Te jego posty to
    > chyba wynik jakiś zaburzeń na tle neurotycznym

    Ty weź się sam wyeliminuj. Najlepiej z tej grupy. Pytający nic nie
    wspominał o oszustwie ani nielegalnym pośrednictwie, tylko o legalności
    pobierania opłat za pośrednictwo w znalezieniu pracy. Pobieranie opłat
    za usługę pośrednictwa pracy jest w Polsce legalne.
    Zarówno ton twojej wypowiedzi jak i nikły związek z treścią pytania
    sugerują że niezbyt biegły jesteś jeszcze w pisaniu newsy.
    Przyhamuj trochę.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 16. Data: 2004-11-23 22:47:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

> [...]
    > Natomiast jeśli wykroczenie, to nie będzie miał wyboru i pozostanie mu
    > sprawa cywilna. Napisał to _bardzo_ jasno.

    Niechętnie przyznaję, że Twoja interpretacja wypowiedzi jest chyba
    bliższa prawdy ;-P

    Sorki dla obu ;)

  • 17. Data: 2004-11-24 10:39:25
    Od: "Grzechu" <t...@g...pl>

    Od dawna mowi sie w mediach, ze KTO BIERZE PIENIADZE ZA DOMNIEMANE
    ZNALEZIENIE PRACY ten popelnia przestepstwo. Ale nic wiecej na ten temat nie
    wiem.
    Grzechu

  • 18. Data: 2004-11-24 12:07:56
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Chyba masz jakieś problemy ze zrozumieniem języka polskiego... To nie
    > jest ani przestępstwo, ani wykroczenie. Tylko usługa. Podobnie, jak np.
    > reprezentacja prawna, usługi detektywistyczne czy kurierskie.
    >
    > PS: kodeks cywilny ma raczej niewiele wspólnego z kodeksem wykroczeń,
    > więc co ma sprawa cywilna do wykroczeń?

    za duzo seriali sie naogladal natvn i mu sie z anglia popierniczylo.

    P.

  • 19. Data: 2004-11-24 21:18:58
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    wiadomości news:co0elv$1la1$4@news2.ipartners.pl...
    > Niechętnie przyznaję, że Twoja interpretacja wypowiedzi jest chyba
    > bliższa prawdy ;-P
    >
    > Sorki dla obu ;)

    :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 20. Data: 2004-11-24 21:24:50
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

> [...]
    > to nie jest takie proste. Bo agencje często stosują prosty wybieg i
    > faktycznie oferty dają zainteresowaniem - wybrane z sieci, ogłoszeń

    Dokladnie jest to pobranie oplaty organizacyjnej za posrednictwo w
    znalezieniu pracy za granica. W mysl art 47 ust 2 pkt 8 ustawy o zarudnieniu
    i przeciwdzialaniu bezrobociu z 14 grudnia 1994 r. tego typu oplata jest
    nielegalna. Uzyskalem interpretacje DRP Ministrstwa Pracy i Polityki
    spolecznej ktora potwierdza w/w slowa. Teraz czekam jeszcze na wyniki
    kontroli Oddzialu kontroli legalnosci zatrudnienia przy Urzedzie
    Wojewodzkim.
    Jak juz je bede mial bede uderzal o zwrot nieslusznie pobranych pieniedzy.
    Tylko wlasnie nie wiem czy na drodze cywilnej, czy podczas sprawy karnej
    prowadzonej przez prokurature (taniej i szybciej).

    Pozdrawiam
    Rafal