  • 1. Data: 2003-11-14 23:05:27
    Temat: Pobieranie odcisków palców za przejście na czerwonym świetle?
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Hello!

    Jakiś czas temu, mój sąsiad odmówił przyjęcia mandatu za przejście na
    czerwonym świetle. Niedawno został wezwany na policję żeby spisać zeznania
    do sądu grodzkiego. Przy okazji dostał do podpisu pouczenie, w którym stoi
    jak żywo:

    "...w szególności wolno od sprawcy wykroczenia pobrać odciski, fotografować
    go oraz okazać go w celach rozpoznawczych innym osobom (art. 74 § 2 pkt 1
    kpk)."

    Czy odmowa podpisania takiego pouczenia, pociągnęłaby za sobą jakieś
    konsekwencje?

    Pzdr

    A.

  • 2. Data: 2003-11-15 10:13:11
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kpk)."
    >
    > Czy odmowa podpisania takiego pouczenia, pociągnęłaby za sobą jakieś

    takie konsekwencje, że policjant napisałby na nim, że przesłuchiwany odmówił
    przyjęcia pouczenia bez podania przyczyn. Wtedy tez uznawanoby go za
    pouczonego.

  • 3. Data: 2003-11-15 11:32:01
    Od: Catbert <v...@w...pl>

> [...]
    > kpk)."
    >
    > Czy odmowa podpisania takiego pouczenia, pociągnęłaby za sobą jakieś

    Np. takie, że wtedy wystąpiłaby owa "szczególność" :-)

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2003-11-15 18:33:27
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:bp4u98$hb2$1@inews.gazeta.pl...
    > takie konsekwencje, że policjant napisałby na nim, że przesłuchiwany
    odmówił
    > przyjęcia pouczenia bez podania przyczyn. Wtedy tez uznawanoby go za
    > pouczonego.

    I mieliby prawo pobrać odciski palców jak od kryminalisty?

    Pzdr

    A.

  • 5. Data: 2003-11-15 18:47:27
    Od: kam <X...@X...plX>

    Ali Gator wrote:
    > I mieliby prawo pobrać odciski palców jak od kryminalisty?

    Prawo to mieliby niezależnie od tego czy byłoby jakieś pouczenie, czy nie.

    KG

  • 6. Data: 2003-11-15 21:02:49
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości
    > Prawo to mieliby niezależnie od tego czy byłoby jakieś pouczenie, czy nie.

    A od kilkunastu lat wmiawają nam, że komuna się skończyła...

    Pzdr

    A.

  • 7. Data: 2003-11-16 09:47:07
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości
    >
    > A od kilkunastu lat wmiawają nam, że komuna się skończyła...

    A co Ty wiesz o komunie? Tyle ile wyczytałeś lub dowiedziałeś się od
    rodziców?

    Leszek

  • 8. Data: 2003-11-19 11:40:36
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > A co Ty wiesz o komunie? Tyle ile wyczytałeś lub dowiedziałeś się od
    > rodziców?

    Ile ty masz lasz lat chłopcze, że tak się do mnie zwracasz? To że sam
    pamiętasz jedynie Wałęsę i Kwacha nie znaczy że inni nie przeżyli więcej.
    Następnym razem zastanów się zanim coś palniesz.

  • 9. Data: 2003-11-19 11:56:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Ile ty masz lasz lat chłopcze,

    41 dziewcze moje drogie ;) A nawet bliżej już do 42.
    A zapytałem bo nie przypominam sobie aby za "komuny" pobierano odciski
    palców za przejście na czerwonym swietle.
    Ale być może ty masz bogatszy bagaż doświadczeń ;)
    Na drugi raz zastanów się zanim coś palniesz o komunie bo akurat w kwestii
    bezpieczeństwa było wtedy o niebo lepiej.

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2003-11-19 12:16:46
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > 41 dziewcze moje drogie ;) A nawet bliżej już do 42.
    > A zapytałem bo nie przypominam sobie aby za "komuny" pobierano odciski
    > palców za przejście na czerwonym swietle.

    Więc akurat w tym punkcie jest gorzej, co nie znaczy że wtedy było lepiej i
    jest za czym tęsknić. Jeśli rzeczywiście masz tyle lat ile mówisz, to
    powinieneś pamiętać jak wyglądała wtedy rozmowa z "władzą" a jak wygląda
    teraz. Chyba że to ty byłeś wtedy tą "władzą", wtedy takie tęsknoty stają
    się zrozumiałe. ;-)
    A 2 lata różnicy wieku nie dają ci prawa traktowania innych z góry i
    wymądrzania się na tematy, które inni znają tak samo dobrze albo i lepiej.

    A.