  • 51. Data: 2023-12-06 20:06:55
    Temat: Re: Plyta cd
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 17:46, J.F pisze:
    > Albo wydrukować.

    Kopię zapasową w HEX. ;)

    Robert

  • 52. Data: 2023-12-06 20:06:56
    Temat: Re: Plyta cd [Czyli niewiara PO-Tusków w co technologia potrafi (jak się więcej zapłaci)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > I co z tego, że wykonalne skoro nikt tego nie zrobi.

    Minister nad-prokurator za kilka tygodni będzie z nominacji PO-Tuska.
    Też tego nie zrobi/zleci w ramach "nadzoru"? *Kogo* ty opierdalasz
    kompletną niewiarą? PO nie wyda na "polowania na PiS" tyle co PiS wydał
    na pod-komisyjnego Macierewicza? Nawet jak wyda _znacznie_ mniej to ze
    dwa melony będą na wydatki "wyraźnie niestandardowe" IMHO.

    --
    A. Filip

  • 53. Data: 2023-12-06 20:11:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Przecież sprawa już umorzona...

    Przez 4 lata PO-minister nad-prokurator nie wynajdzie powodu aby ją
    wznowić albo "skontrolować postępowanie" jak będzie chcieć+?

    --
    A. Filip

  • 54. Data: 2023-12-06 20:20:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2023 o 19:59, J.F pisze:

    > nie.

    Ale co nie.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/MD5
    >
    > https://www.computerworld.pl/news/Algorytm-SHA-1-pra
    ktycznie-zlamany,407487.html
    > https://bulldogjob.pl/readme/wieloletni-standard-has
    howania-sha-1-zostal-zlamany

    Przecież na tym się świat nie kończy.

    > ewentulanie - wystarczy, jak sie wie, co sie robi, i akta nie są zbyt
    > stare ...

    Ale jakie akta? Piszemy o tym jak wykazać, że ktoś grzebał przy kopii
    płyty, co podobno sugeruje Brejza.
    I tak jak można podrobić pliki, tak można podrobić też podpisy i inne
    różne dokumenty, ale to jest oddzielna sprawa.

  • 55. Data: 2023-12-06 20:31:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 20:20:09 +0100, nadir wrote:

    > Ale co nie.

    ktycznie-zlamany,407487.html
    howania-sha-1-zostal-zlamany

    > Przecież na tym się świat nie kończy.

    > Ale jakie akta?

    Te, gdzie ta kartka z wydrukowanymi kodami kontrolnymi,
    obliczonymi uznaną metodą, ktora parę lat później okazała się być
    łatwa do złamania ...

    Oczywiscie.

    J.

  • 56. Data: 2023-12-06 20:33:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Dec 2023 20:11:02 +0100, A. Filip wrote:

    > Przez 4 lata PO-minister nad-prokurator nie wynajdzie powodu aby ją
    > wznowić albo "skontrolować postępowanie" jak będzie chcieć+?

    Dlaczego 4 lata?
    4 tygodnie, 4 dni ... albo komisja sejmowa ją weźmie pod lupę,
    i prokuratora dyżurnego przy okazji wypierdoli ...

    J.

  • 57. Data: 2023-12-06 20:51:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Dec 2023 20:06:56 +0100, A. Filip wrote:

> [...]
    > na pod-komisyjnego Macierewicza? Nawet jak wyda _znacznie_ mniej to ze
    > dwa melony będą na wydatki "wyraźnie niestandardowe" IMHO.

    Odtwarzac mogą nie chciec, jesli im starczy materiału obciązającego z
    tego co jest, albo ocenią, ze na płycie większych rewelacji nie
    znajdą.

    A gdyby chcieli ... google nie potrafi znaleźć czy to jest mozliwe.
    Wydaje sie możliwe, ale widać nikt jeszcze nie próbował.

    J.

  • 58. Data: 2023-12-06 20:55:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 20:06:24 +0100, Shrek wrote:

    > Eeee. Nie bardzo. Próbowałeś kiedyś złamać płytę?

    > Jak masz na myśli rozpadnięcie jej w odtwarzaczu, to raczej szufelką
    > trzeba by ją z powrotem do akt włożyć;)

    No ale płyta zniszczona, mimo, ze nikt nie chciał tego celowo zrobić.

    to rozpadnięcie zresztą ciekawe ... w tylu miejscach przekroczone
    naprężenia?

    > Ale przecież nie przeciwko niemu się sprawa toczy a tym co go
    > podsłuchiwali. A raczej w sprawie, bo przecvież pisie chuje sobie
    > zarzutow nie postawią, bo potem ludzie będą marudzili że po znajomości
    > dostali;)

    No ale to jeszcze tydzien ...

    > W sumie to się nie przyznali...

    A co zawierała płyta, wedlo opisu?

    > No ba. Wszystko trzeba konserwować i serwisować.

    A pieniędzy nie ma :-(

    J.

  • 59. Data: 2023-12-06 21:05:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 20:55, J.F pisze:

    > No ale płyta zniszczona, mimo, ze nikt nie chciał tego celowo zrobić.
    >
    > to rozpadnięcie zresztą ciekawe ... w tylu miejscach przekroczone
    > naprężenia?

    Nie wiem - gdzieś widziałem jak ktoś rozpadał.

    Chyba to:P

    https://www.youtube.com/watch?v=AWaYtBa0w-g

    > A co zawierała płyta, wedlo opisu?

    Bez znaczenia - skoro się zepsuła to znaczy że miała się zepsuć - koniec.

    > A pieniędzy nie ma :-(

    Jak nie ma jak są. Policja za darmo nie robi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2023-12-07 00:13:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > nie.

    Tak.
    To zależy.

> [...]
    howania-sha-1-zostal-zlamany

    > ewentulanie - wystarczy, jak sie wie, co sie robi, i akta nie są zbyt

    Brak zrozumienia zawartości linków, które podałeś.
    Złamanie tych funkcji skrótu polega na tym, że istnieje możliwość
    wygenerowania kolizji, czyli innej informacji cyfrowej, która daje w
    wyniku taki sam skrót. Czyli w szyfrowaniu/kryptografii powoli przestają
    one być bezpieczne, bo nie interesuje cię treść hasła prawdziwego, lecz
    jakiś ciąg, który da identyczny skrót, który daje hasło prawdziwe.
    W dużym skrócie.

    Albo, jeżeli chcesz komuś podrzucić jakiś inny plik, który udaje
    prawdziwy (bo odbiorca zanim plik otworzy/uruchomi porówna wynik funkcji
    skrótu), to może ci się udać. Odbiorca uruchomi program "złośliwy",
    zamiast prawdziwego.
    Np. za złośliwym kodem będziesz tak długo generował ciągi (bez znaczenia
    dla działania programu), aż te ciągi w połączeniu z programem właściwym
    dadzą w wyniku funkcji skrótu "podpis" identyczny z programem, który ma
    udawać (program złośliwy+ten ciąg, będzie jednym plikiem, tak jak
    program prawdziwy).
    Jak szybko uda ci się to zrobić, to kwestia dysponowania mocą obliczeniową.
    W dużym uproszczeniu, bez wdawania się w szczegóły.

    Ale... pomimo takiego samego "podpisu" (wyniku działania funkcji
    skrótu), jak zajrzysz do środka tych plików (tego złego i tego
    prawdziwego), to zobaczysz zupełnie inną treść. Bo tu nie zależy nam na
    takiej samej treści, ani nawet ta treść nie musi być podobna (czy w
    pewnych przypadkach sensowna). Wynik działania funkcji skrótu, czyli
    "podpis" ma być identyczny.

    Już sfałszowanie tekstu pisanego tak, żeby odbiorca się nie zorientował,
    jest trudne, bo musisz wygenerować drugi, sensowny i wiarygodny tekst, a
    nie jakiś bełkot, który w wyniku działania funkcji skrótu da taki sam
    podpis, jak tekst prawdziwy.

    Więc jak masz plik z cyfrowym zapisem np. głosu i masz do tego pliku
    "podpis" w postaci takiego skrótu, to jesteś w stanie wygenerować jakiś
    plik z takim samym "podpisem" w rozsądnym czasie i za przyzwoite pieniądze.
    Jakiś.

    Ale tobie zależy żeby treść fałszywki była wiarygodna. Bo ktoś w końcu
    oprócz porównania "podpisu" (wyniku funkcji skrótu) zechce plik odsłuchać...
    Więc jak zmodyfikujesz treść (np. coś usuniesz, coś poprzestawiasz, albo
    coś domontujesz głosem osoby z zapisu, np. fałszywy komunikat
    wygenerowany przez AI głosem osoby z nagrania - tak, już AI to potrafi),
    to musisz zadbać, żeby po tej modyfikacji "podpis" się zgadzał. I musisz
    to zrobić w sposób inteligentny, bo np. zwykłe doklejenie ciągu znaków
    na końcu, który "wyrówna" podpis, wzbudzi podejrzenia nawet u
    najgorszego specjalisty od cyberbezpieczeństwa na świecie.
    Dobrym pomysłem może być próba wygenerowania szumu w tle sfałszowanego
    nagrania, który bez materiału porównawczego trudno wychwycić uchem, albo
    nawet niesłyszalnego, w częstotliwościach których ucho nie wyłapie (albo
    głośnik odtwarzacza nie będzie w stanie odtworzyć), a do zobaczenia
    tylko podczas analizy cyfrowej. Tylko co z tego, że na wykresach
    zobaczysz szum... szum jak szum. Może mikrofon do nagrywania był
    kiepski... Trudne, o ile w ogóle możliwe, fałszerstwo do wykrycia, bez
    materiału porównawczego w postaci oryginału.

    Trudność jest taka, że musisz wygenerować taki szum, ten jeden jedyny
    konkretny cyfrowy szum (no może prawie jedyny... ale bez wnikania w
    szczegóły), który będzie pasował w połączeniu z zapisem sfałszowanym, że
    w wyniku funkcji skrótu, da identyczny "podpis" co oryginał.

    Nie twierdzę, że to niewykonalne i że to jedyny dobry pomysł, ale życzę
    powodzenia bez zaangażowania do tego pierdyliarda środków i mocy
    obliczeniowej.

    Tak więc stosowanie popularnych funkcji skrótu, nawet tych bardziej
    zaawansowanych, może nie jest najlepszym pomysłem podczas szyfrowania
    plików z zawartością strategiczną dla bezpieczeństwa państwa, kodów
    dostępu do czerwonego guzika, czy głównych zabezpieczeń międzynarodowych
    transakcji międzybankowych, ale do "oznaczania" prawdziwości np.
    cyfrowych zapisów nagrań, jak najbardziej nadają się nadal.
    Jeszcze.

    Nadal prościej i taniej byłoby podrzucenie z fałszywką nowego "podpisu"
    zaginionego, czy zniszczonego oryginału.
    W 100% zgadzam się z nadirem, że w tym przypadku sumy kontrolne z
    funkcji skrótu byłyby wystarczające.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr