  • 1. Data: 2023-12-04 12:41:06
    Temat: WP v. żubry odcinek 2 czyli "Żubry 2"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/regiony/bialystok/news-dwa-zubr
    y-potracone-przez-samochod-wojskowy,nId,7188668#crp_
    state=1
    > Dwa żubry potrącone przez samochód wojskowy
    > ; Dzisiaj, 4 grudnia (06:55)
    >
    > Wojskowy samochód ciężarowy potrącił dwa żubry [...] Zwierzęta nie przeżyły. [...]
    > Do zdarzenia doszło *około trzeciej nad ranem* w poniedziałek na drodze
    > między Białowieżą a Hajnówką (Podlaskie). [...]
    > Do podobnego zdarzenia doszło trzy tygodnie temu w Masiewie Starym w
    > gminie Narewka. Wtedy wojskowa ciężarówka potrąciła żubra.

    Może WP ma pecha ale po powtórce wypada "nieco" przeszacować domniemania.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-12-04 12:47:20
    Temat: Re: WP v. żubry odcinek 2 czyli "Żubry 2"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 04 Dec 2023 12:41:06 +0100, A. Filip napisał(a):

    > Wojskowy samochód ciężarowy potrącił dwa żubry [...] Zwierzęta nie przeżyły

    Jak widać, niczego się nie nauczyli i raczej nie nauczą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2023-12-04 13:05:04
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Jak widać, niczego się nie nauczyli i raczej nie nauczą.

    Ty podejrzewasz WP o premedytacje a nie o zaledwie
    "brak zachowania należytej staranności" być może zahaczający o
    premedytacje ("powinien się liczyć") patrząc na _kumulacje_
    prawdopodobieństw?

    W praktyce przekłada się to na to są zdarzenia w sporawej części losowe
    i być może tylko WP ma pecha że dwa wypadki i trzy żubry w miesiąc
    *a może nie tylko*. Nawet przy zachowaniu należytej staranności wypadki
    z żubrami będą, tyle że to nie znaczy że wypada się starać by ich nie było.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2023-12-04 13:16:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 04 Dec 2023 13:05:04 +0100, A. Filip napisał(a):

    > Ty podejrzewasz WP o premedytacje

    Podejrzewam ich o poczucie bezkarności i, niestety, mają racje, że można im
    skoczyć.
    Robią chlew w puszczy, wkurzają miejscowych, a przy okazji kasują żubry.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2023-12-04 14:12:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Dec 2023 12:47:20 +0100, Olin wrote:

    > Jak widać, niczego się nie nauczyli i raczej nie nauczą.

    Ale znów nie wiemy jak to dokładnie było.
    Może to żubry sie nic nie nauczyły.

    Teraz tylko można domniemywać śnieg na drodze.

    J.