  • 1. Data: 2023-12-05 21:19:54
    Temat: Plyta cd
    Od: Shrek <...@w...pl>

    złamała się. Sama...

    "Prokuratura Okręgowa w Gdańsku potwierdziła, że doszło do złamania
    płyty DVD z danymi z pierwszego ataku Pegasusa na telefon Krzysztofa
    Brejzy. Tym samym odczyt danych z nośnika nie jest możliwy.

    - Postępowanie sprawdzające przeprowadzone przez Prokuraturę Rejonową
    Gdańsk-Śródmieście wykluczyło umyślne zniszczenie płyty DVD znajdujące
    się w aktach sprawy Prokuratury Okręgowej w Gdańsku. Wobec tego
    zakończyło się decyzją o odmowie wszczęcia postępowania."

    No cusz... Wydaje mi się, że doszliśmy do ściany = płyty dotyczące
    polityków pis się łamią, monitoringi na komisariatach się psują,
    naczelny kulson rozpierdolił guwny kulsonariat (choć chodzą plotki że to
    nie on) i dostanie za to podwyżkę przed emką... tylko czekać aż ktoś się
    delirium excited zarazi...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-12-05 21:47:02
    Temat: Re: Plyta cd
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.12.2023 o 21:19, Shrek pisze:

> [...]
    > naczelny kulson rozpierdolił guwny kulsonariat (choć chodzą plotki że to
    > nie on) i dostanie za to podwyżkę przed emką... tylko czekać aż ktoś się

    No cóż, płyta się może złamać, pendrive stłuc, dysk namagnesować,
    odtworzy się dane z kopii. Nie ma kopii? No to ktoś po dupie powinien
    dostać.

  • 3. Data: 2023-12-05 21:57:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > się w aktach sprawy Prokuratury Okręgowej w Gdańsku. Wobec tego
    > zakończyło się decyzją o odmowie wszczęcia postępowania."

    Zrobiłem eksperyment. Prawie procesowy. Wziąłem płytę CD (z jakiegoś
    czasopisma komputerowego, mam jeszcze kilka starych numerów, a DVD było
    mi szkoda). Sprawdziłem, czy da się odczytać. Wziąłem papierową teczkę
    (oni te akta w takich papierowych chyba trzymają?), nawkładałem trochę
    kartek, pomiędzy nich płytę.
    Tak bez żadnego pudełka, bez papierowej, czy kartonowej koperty.
    Położyłem na krześle, te "akta", (takim trochę miękkim, obrotowym,
    komputerowym można by powiedzieć, typowo biurowym). Usiadłem i wstałem
    (że niby przypadkowo na akta usiadłem). Płyta do czytnika - nic się nie
    stało, dalej działała.

    No to jeszcze raz na krzesło, tym razem, że niby jestem nawalony i nie
    zauważyłem, że siedzę na aktach. Trochę się powierciłem, wypiłem kawę...
    Płyta działała dalej.
    Pewnie za dużo kartek włożyłem, ale takie akta, to chyba trochę tych
    kartek jest?
    Zacząłem ręcznie wyginać "akta" i odejmować kartek, żeby mniej więcej
    określić jakiej siły w rękach muszę użyć, żeby złamać płytę znajdującą
    się w tekturowej teczce pomiędzy papierami.
    Wyszło mi że sporą, a i kartek w teczce nie może być zbyt dużo.

    Wcześniej oczywiście zdarzało mi się ręcznie złamać płytę CD zanim
    wyrzuciłem ją do śmietnika i pamiętałem, że to wcale nie takie hop siup.
    Dlatego byłem ciekawy, jak się łamie płytę znajdującą się w aktach.

    No ok, płyta w aktach, pewnie "wymęczona", ma prawo się nie odczytać,
    ale jak trzeba się obchodzić z aktami, żeby uległa "samozłamaniu"?
    Rozumiem, że w aktach jest "oryginał", ale przecież są specjaliści
    (robert wielokrotnie tłumaczył przecież tutaj), którzy przecież robią
    kopię roboczą, bo pracuje się na kopii, a nie na oryginale...
    Gdzie jest robocza kopia?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2023-12-05 23:49:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2023 o 21:57, Kviat pisze:

    > Zrobiłem eksperyment. Prawie procesowy.

    Zrób po mojemu i zdaj relację. Weź płytę. Stań na twardym (beton, marmur
    itp) upuść pionowo płytę na ziemię, tak, jakby Ci wypadła z koperty w
    aktach.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-12-06 06:19:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Zrób po mojemu i zdaj relację. Weź płytę. Stań na twardym (beton, marmur
    > itp) upuść pionowo płytę na ziemię, tak, jakby Ci wypadła z koperty w
    > aktach.

    To teraz oszacujmy jeszcze prawdopodobieństwo, że upada tak na twarde
    podłoże i do tego pęka.

    Albo możemy nawet nie szacować, spróbujmy za to pospekulować jak
    powszechne jest to zjawisko pękania płyt nośników optycznych. Tych co
    nie mają kopii zapasowej najlepiej.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-12-06 09:03:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zrób po mojemu i zdaj relację. Weź płytę. Stań na twardym (beton, marmur
    > itp) upuść pionowo płytę na ziemię, tak, jakby Ci wypadła z koperty w
    > aktach.

    Twierdzisz, że ludzie którzy mają dostęp do tak ważnych akt robią po
    twojemu?
    Czyli mam być debilem, który wkłada do bardzo ważnych akt bardzo ważną
    płytę luzem. Tak, żeby mogła sobie wypaść. A nawet jeśli, to jak już
    wypadnie i się połamie, to jestem debilem i szybciutko wkładam tę
    połamaną płytę do akt.
    Czyli nieumyślnie ją połamałem i nieumyślnie włożyłem z powrotem do akt
    połamaną płytę, bo nie zauważyłem, że się połamała...
    Genialne.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 7. Data: 2023-12-06 09:08:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06-12-2023 o 06:19, Marcin Debowski napisał:

> [...]
    >
    > Albo możemy nawet nie szacować, spróbujmy za to pospekulować jak
    > powszechne jest to zjawisko pękania płyt nośników optycznych. Tych co

    cóż, pewnie takie rzeczy jak kopie bezpieczeństwa są dla mięczaków.
    A my jak te jelenie, jeszcze na przełomie tysiąclecia robiliśmy kopie
    bezpieczeństwa z serwerów firmowych na taśmach raz na kwartał i
    przechowywane były w skrytkach bankowych. Uratowało nam to tyłek (choć i
    tak prawie kwartał byliśmy w plecy), jak policja zrobiła nielegalny
    nalot i zabrała cały sprzęt z firmy. Cóż okazało się, że nasza firma
    wygrała jakiś przetarg, gdzie zawsze wygrywała firma stworzona przez
    byłych pracowników służb....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 8. Data: 2023-12-06 09:15:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06-12-2023 o 09:03, Kviat napisał:

> [...]
    > Czyli nieumyślnie ją połamałem i nieumyślnie włożyłem z powrotem do akt
    > połamaną płytę, bo nie zauważyłem, że się połamała...

    Szczerze, może tak być. Kilka miesięcy temu trafiłem na sprawę, gdzie
    ktoś w swoich aktach znalazł dodatkowo akta innej sprawy. Zauważył to w
    domu jak oglądał kopie. Zgłosił zgodnie z procedurą... Próbowano go
    oskarżyć o nielegalne przetwarzanie danych, do których nie powinien miec
    wglądu. Problem w tym, ze to wina sądu a nie jego, że w teczce z jego
    sprawą były dodatkowo inne dokumenty. Zresztą to nie jedyny przykład
    bałaganu w tych aktach - więc Robert może miec rację, aczkolwiek dziwi
    mnie, ze nie robi się kopii. To jest zastanawiające.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 9. Data: 2023-12-06 09:26:17
    Temat: Re: Plyta cd [Czyli niewiara PO-Tusków w co technologia potrafi (jak się więcej zapłaci)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
> [...]
    > naczelny kulson rozpierdolił guwny kulsonariat (choć chodzą plotki że
    > to nie on) i dostanie za to podwyżkę przed emką... tylko czekać aż

    Odtworzenie sporej+ części danych z tylko przełamanej płyty jest
    niewykonalne? IMHO Ja w ciemno obstawiam to da się zrobić tyle że
    "zwykły odtwarzacz" tego nie zrobi.

    Wiec może do kurwy nędzy nie rżnijmy głupa. " *Tylko* przełamanie" ma
    jakiś sens jeśli na płycie były niewygodne "duperele" albo jako taktyka
    spowalniająca. Jeśli jest spora szansa że są na niej "dowody
    zbrodni stanu" to ja na >99% jestem przekonany że odtworzenie
    _większości_ danych będzie upierdliwe, kosztowne+ ale technicznie
    gdzieś (po świecie) wykonalne.

    Dyskusja wydaje się z podtekstem sugestii że dane z przełamanej płyty
    zostały bezpowrotnie utracone ile się forsy w jej odczytanie nie wrzuci.

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2023-12-06 09:38:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-06, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Odtworzenie sporej+ części danych z tylko przełamanej płyty jest
    > niewykonalne? IMHO Ja w ciemno obstawiam to da się zrobić tyle że
    > "zwykły odtwarzacz" tego nie zrobi.

    Pewnie całości się nie odzyska, ale w kwestii wyrzucania pieniędzy w
    błoto to i tak będzie nic przy maciarewiczach i innych eksperatch tej
    klasy. Tyle, że ile to potrwa? Pewnie kilkaset-kilka tys. plików a każdy
    z nich porżnięty na n-kawałków z brakującym fragmentem.

> [...]
    >
    > Dyskusja wydaje się z podtekstem sugestii że dane z przełamanej płyty
    > zostały bezpowrotnie utracone ile się forsy w jej odczytanie nie wrzuci.

    Nb. nie mam wątpliwości, że również da się stwierdzić jak została ta
    płyta zniszczona. Raczej od tego byłoby dobrze zacząć bo skoro jak
    twierdzisz, może w ogóle nie być powodów do takich akcji to po co
    przepłacać (80% gospodyń nie widzi różnicy)? Analiza trybu uszkodzenia
    wyjdzie dużo taniej. Sam ją mogę zrobić :)

    --
    Marcin