  • 121. Data: 2023-12-12 06:45:43
    Temat: Re: Plyta cd
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nawet dupa-biegły, jak sie mu postawi wprost pytanie, który z tych 2ch
    > plików o identycznym md5 jest autentyczny to chyba powinien zacząć
    > drążyć i znależć te kilkaset bajtów, które są tam nie wiadomo skąd i po
    > co.

    Wprost przeciwnie. Dobry biegły postawi taką diagnozę jak wymaga klient.
    Już pisałem, ze biegłego należy po prostu traktować jak stronę. A kilku
    szczególnych biegłych należy po prostu zamknąć w pierdlu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 122. Data: 2023-12-12 06:46:33
    Temat: Re: Plyta cd [jako archiwizacja na lata]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2023 o 12:06, J.F pisze:

    > Faktem jest, ze w takim stanie, to próba odczytu może ją jeszcze
    > bardziej uszkodzić. Więc byłoby zrozumiałe, gdyby ktoś odmawiał,
    > i domagał się, ze powinien to zrobić fachowiec :-)

    No mniej więcej. A płyta nie zniszczyła się po to żeby ją odczytać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 123. Data: 2023-12-12 08:11:40
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Mieszkasz w jakimś zamku?

    -----

  • 124. Data: 2023-12-12 11:11:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 00:48:12 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > plików o identycznym md5 jest autentyczny to chyba powinien zacząć
    > drążyć i znależć te kilkaset bajtów, które są tam nie wiadomo skąd i po

    Moze znajdzie, a moze nie znajdzie - ale kto powiedział, ze będą dwa
    pliki? Jest jeden - MD5 ma zgodną z tym, co jest w aktach z pierwszego
    zgrania ...

    > A może się przecież w ogóle nie dać umiescić za obszarem danych. A może
    > się też nie dać umieścić w obszarze danych. Nie wiem czy pamiętasz jak
    > kiedyś postowałem, chyba na pl.rec.foto, że mi zdjęcia poleciały w
    > archiwum, i że to był dokładnie jeden bajt w obszarze danych.
    > Wystarczyło aby po miejscu jego wystąpienia taki jpeg stawał się
    > nieczytelny.
    Bo tam jest kompresja o zmiennej długosci.

    > To dobierz teraz te kilkaset bajtów tak, żeby miały sens z
    > danymi i np. metadanymi. To nie jest tak, że możesz te kilkaset bajtów
    > dystrybuować dowolnie. Format pliku ogranicza tę dowolność.

    No i dzieki temu może być tak, ze żaden program od obrazków juz tych
    danych nie odczyta - bo z formatu i wczesniejszych danych wynika, ze
    nie musi więcej czytac.

    Faktycznie - w przypadku JPG może być problem z ukryciem danych w
    ostatniej linii obrazu - bo tu jest cały rządek 8 linii zapisany,
    śmieci tam mogą wzbudzic podejrzenia.
    Jest wiele bitów w JPG które można zmienic bez istonego wplywu na
    obraz, ale one są rozrzucone po obrazku - moze być problem dopasować
    do konkretnej MD5.

    J.

  • 125. Data: 2023-12-12 12:00:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.12.2023 o 11:11, J.F pisze:
    > moze być problem dopasować
    > do konkretnej MD5.

    Ile max trzeba dodać (procentowo?) bitów do pliku, aby MD5 się zgadzało?
    Jest to uzależnione od wielkości pliku?

    Robert

  • 126. Data: 2023-12-12 13:22:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze znajdzie, a moze nie znajdzie - ale kto powiedział, ze będą dwa
    > pliki? Jest jeden - MD5 ma zgodną z tym, co jest w aktach z pierwszego
    > zgrania ...

    Też prawda. Z drugiej strony, jest jeszcze ten czynnik, że ktoś musi
    mieć w tym interes, a że będzie i strona przeciwna to będzie komu
    pilnować zgodności danych ze stanem faktycznym. Więc to już do kupy
    kolejny czynnik, który sprawia, że nie ma tak łatwo. Innymi słowy, Ty
    wiesz, że był koń, a nagle mamy kota mimo, że suma kontrolna się zgadza.
    No to coś śmierdzi i trzeba sprawę zbadać.

> [...]
    > Jest wiele bitów w JPG które można zmienic bez istonego wplywu na
    > obraz, ale one są rozrzucone po obrazku - moze być problem dopasować

    Myślę, że takie problemy będą dla większości formatów.

    --
    Marcin

  • 127. Data: 2023-12-12 14:12:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 12:00:20 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Ile max trzeba dodać (procentowo?) bitów do pliku, aby MD5 się zgadzało?
    > Jest to uzależnione od wielkości pliku?

    Artykuły sugerują, ze niewiele - kilkaset bajtów,
    tu np 832
    https://www.win.tue.nl/hashclash/SoftIntCodeSign/

    I chyba nie zalezy od długości pliku ...

    J.

  • 128. Data: 2023-12-12 14:29:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.12.2023 o 14:12, J.F pisze:

    > Artykuły sugerują, ze niewiele - kilkaset bajtów,
    > tu np 832
    > https://www.win.tue.nl/hashclash/SoftIntCodeSign/
    >
    > I chyba nie zalezy od długości pliku ...

    No właśnie, dodali bajty. To co z długością pliku? Chyba się różni.

    Robert

  • 129. Data: 2023-12-12 14:35:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :

> [...]
    > wiesz, że był koń, a nagle mamy kota mimo, że suma kontrolna się zgadza.
    > No to coś śmierdzi i trzeba sprawę zbadać.

    Gorzej jak był koń z białą plamką na głowie, a w "zabezpieczonym"
    nagraniu jest koń bez plamki. Panie, Pan masz kłopoty z pamięcią!
    Przecież suma kontrolna się zgadza!

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 130. Data: 2023-12-12 16:02:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 14:29:31 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > No właśnie, dodali bajty. To co z długością pliku? Chyba się różni.

    No to weźmiesz jakiś krótszy plik, i po dodaniu będzie w sam raz.

    A moze długosci nie bedzie na wydruku, czy gdzieś tam :-)

    J.