    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plyta cd
    Date: Tue, 5 Dec 2023 21:57:53 +0100

    W dniu 05.12.2023 o 21:19, Shrek pisze:
    > złamała się. Sama...
    >
    > "Prokuratura Okręgowa w Gdańsku potwierdziła, że doszło do złamania
    > płyty DVD z danymi z pierwszego ataku Pegasusa na telefon Krzysztofa
    > Brejzy. Tym samym odczyt danych z nośnika nie jest możliwy.
    >
    > - Postępowanie sprawdzające przeprowadzone przez Prokuraturę Rejonową
    > Gdańsk-Śródmieście wykluczyło umyślne zniszczenie płyty DVD znajdujące
    > się w aktach sprawy Prokuratury Okręgowej w Gdańsku. Wobec tego
    > zakończyło się decyzją o odmowie wszczęcia postępowania."

    Zrobiłem eksperyment. Prawie procesowy. Wziąłem płytę CD (z jakiegoś
    czasopisma komputerowego, mam jeszcze kilka starych numerów, a DVD było
    mi szkoda). Sprawdziłem, czy da się odczytać. Wziąłem papierową teczkę
    (oni te akta w takich papierowych chyba trzymają?), nawkładałem trochę
    kartek, pomiędzy nich płytę.
    Tak bez żadnego pudełka, bez papierowej, czy kartonowej koperty.
    Położyłem na krześle, te "akta", (takim trochę miękkim, obrotowym,
    komputerowym można by powiedzieć, typowo biurowym). Usiadłem i wstałem
    (że niby przypadkowo na akta usiadłem). Płyta do czytnika - nic się nie
    stało, dalej działała.

    No to jeszcze raz na krzesło, tym razem, że niby jestem nawalony i nie
    zauważyłem, że siedzę na aktach. Trochę się powierciłem, wypiłem kawę...
    Płyta działała dalej.
    Pewnie za dużo kartek włożyłem, ale takie akta, to chyba trochę tych
    kartek jest?
    Zacząłem ręcznie wyginać "akta" i odejmować kartek, żeby mniej więcej
    określić jakiej siły w rękach muszę użyć, żeby złamać płytę znajdującą
    się w tekturowej teczce pomiędzy papierami.
    Wyszło mi że sporą, a i kartek w teczce nie może być zbyt dużo.

    Wcześniej oczywiście zdarzało mi się ręcznie złamać płytę CD zanim
    wyrzuciłem ją do śmietnika i pamiętałem, że to wcale nie takie hop siup.
    Dlatego byłem ciekawy, jak się łamie płytę znajdującą się w aktach.

    No ok, płyta w aktach, pewnie "wymęczona", ma prawo się nie odczytać,
    ale jak trzeba się obchodzić z aktami, żeby uległa "samozłamaniu"?
    Rozumiem, że w aktach jest "oryginał", ale przecież są specjaliści
    (robert wielokrotnie tłumaczył przecież tutaj), którzy przecież robią
    kopię roboczą, bo pracuje się na kopii, a nie na oryginale...
    Gdzie jest robocza kopia?

    Pozdrawiam
    Piotr