  • 131. Data: 2010-07-26 14:18:51
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: <s...@a...pl>

    > Mało tego: umowy wprost tego zakazują, a wynika to z wymogów Visy, MC,
    > etc.

    Ale nie jest to niezgodne z prawem. Sprzedawcy zakazuje stosowania takich opłat
    tego umowa między nim operatorem terminala. Umowa taka nie jest jednak dla
    klienta prawem. Jesli wprost i jawnie podam w sklepie, że za obsługę płatności
    kartami naliczana jest opłata np. 30gr to klient płacąc kartą musi ją ponieść.
    Warunki umowy sprzedawcy z operatorem terminala klienta sklepu nie powinny
    interesować.

  • 132. Data: 2010-07-26 14:21:53
    Od: <s...@a...pl>

    > Bo jak ktoś powiadomi bank, to sklep zapłaci karę umowną za doliczenie
    > prowizji - bodaj 10.000 zł. Przynajmniej taką kwotę keidyś widziałem w umowie,
    > jak ją miałem w ręku.

    Dokładnie. Ale doliczenie takiej opłaty nie jest niezgodne z prawem. Zakazuje
    tego jedynie umowa. Jak mnie stać to będę płacił kary i dalej opłatę pobierał :)

  • 133. Data: 2010-07-26 14:25:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > Ee yy .. czemu zapłaty gotówkowe nie są obciążone taką opłatą ?

    Bo nie ma jak. Cena towaru to cena towaru, a gotówkę bezdyskusyjnie
    przyjąć musi.

  • 134. Data: 2010-07-26 14:26:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Dawid" <d...@s...net>

    > No tak, a powód dla którego klient chce płacić kartą jest taki, że ona
    > służy do wykonywania płatności

    tylko tam gdzie ją chcą.

  • 135. Data: 2010-07-26 14:28:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2jvm8$9vu$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Obiecali, że będą uznawać te karty. Gdyby jeszcze gdzieś była wywieszka,
    > że uznają od tych 10 zł, to ewentualnie mógłbym uznać, że
    > celowo był złośliwy.
    Byłem celowo złośliwy. Miałem rację i będę tak nadal postępował jeśli
    nadarzy się okazja, nie zważając na nic nie warte opinie gówien typu witek,
    Krzysztof czy podobnych.
    Chodzi tu po prostu o zachowanie pewnego akceptowalne standardu w handlu
    (zresztą dotyczy to chyba wszystkich dziedzin życia społecznego).
    Po pierwsze poważniejsze placówki handlowe mają na drzwiach wejściowych
    nalepki informujące jakie karty płatnicze akceptują. Zamieszczenie ich chyba
    nie jest problemem? Podobnie, jak informacja, że kart płatniczych nie
    akceptujemy (a w Biedronie nie ma).
    Po drugie jeśli zobaczyłeś/dowiedziałeś się, że w sklepie jest terminal (na
    drzwiach informacji brak), wchodzisz bez gotówki kupujesz co ci trzeba
    pewny, że zaraz wrócisz z zakupami do domu, a nagle handlara mówi ci, że
    musisz coś dokupić - to to jest chamstwo i głupota do tępienia.
    Dlatego udzielam nauczki, zaś gnoje typu witek, Krzysztof, Herald itp. wiszą
    mi przy tym kalafiorem.

    --
    Jotte

  • 136. Data: 2010-07-26 14:35:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-07-26 16:17, Olgierd pisze:

    > Jeszcze lepiej poprosić magika od terminala, żeby ustawił go w sposób
    > umożliwiający przeprowadzanie transakcji offline.

    W zasadzie nie ma takiej możliwości. W Polsce karty płaskie z założenia
    są autoryzowane, podobnie jak wypukłe z chipem. W pozostałych
    przypadkach teoretycznie jest to możliwe, ale nasze CA (chyba jeszcze za
    wyjątkiem Pekao SA) wolą ryzyko przerzucić na sprzedawcę albo na bank.

  • 137. Data: 2010-07-26 14:36:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > No chyba taki sam jak by te płatności akceptować :-)

    o kosztach już było, więc nie będę się powtarzał.

    Analogicznie sklep mógłby cię zmuszac do robienia zakupów zawsze poniżej
    10 zł, a ty byś odmawiał. Jak kupisz więcej to ci nie sprzedadzą.
    Masz dwa wyjścia. odłożyć część towaru lub iść do innego sklepu.

    Czy oczekujesz tego, że sklep będzie się mógł na ciebie poskarżyć, żeby
    cię zmusić do robienia u nich zakupów?

    > Ale po co mam kupować więcej jak chcę mniej ? Czemu w ogóle miałbym
    > zastanawiać się ile akurat zebrało się w koszyku ?! Te opłaty za
    > transakcje kartowe czy alternatywnie rabaty za gotówkowe z podawaniem
    > ceny z rabatem ... to nie jest normalne płacenie.

    naprawdę robisz zakupy tylko za 10 zł, że aż taki problem z tego urósł?

    > No i właśnie w tym duchu nie bardzo rozumiem te wyzwiska. Klient może
    > sobie chcieć tak elementarną rzecz jak możliwość zapłaty kartą, w tym
    > akceptowania zapłat mniejszej wartości. A że sklep może ich nie
    > realizować to tylko powód by ten klient właśnie do tego sklepu uparcie
    > chodził, by sklep wiedział, że takie zapłaty są potrzebne klientowi. :-)

    ale sklepowi to zwisa.
    Dla sklepu liczy się zysk.
    twoje chodzenie i rozmawianie z kasjerka są bez sensu.

  • 138. Data: 2010-07-26 14:38:53
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednak dla klienta prawem. Jesli wprost i jawnie podam w sklepie, że za
    > obsługę płatności kartami naliczana jest opłata np. 30gr to klient płacąc

    A jeśli wprost i jawnie podasz w sklepie, że przy płatności groszówkami za
    aparat fotograficzny albo dla odmiany 100 zł banknotem za zapałki, też
    pobierasz opłatę manipulacyjną, to uważasz, że to jest ok i zgodnie z
    prawem?

    Pozdrawiam
    K.

  • 139. Data: 2010-07-26 14:38:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof wrote:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał

    > A czy jest zakaz wprowadzenia opłaty za jazdę sprzedawcy do banku w celu
    > wymiany tony bilonu na banknoty w sytuacji, gdy klient zapłaci samymi
    > groszówkami za towar wart 500 zł?

    Żeby było śmieszniej: nie ma.

    jak najbardziej uda się to od delikwenta wyegzekowawać, a prościej jest
    takiej zapłaty nie przyjąć i ma do tego prawo.

  • 140. Data: 2010-07-26 14:40:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Tak jest taki zakaz, cena jaką sprzedawca podal jest obowiązująca, a czy
    > klient zapłaci po groszu, czy banknotami po 100zł, nie ma znaczenia.

    i tak i nie.

    KC
    Art. 5. Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny
    ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
    współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie
    jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.