  • 11. Data: 2004-07-09 15:55:16
    Temat: Re: Pivko
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <ccm7el$8ha$1@inews.gazeta.pl>, Przemyslaw Rokicki wrote:

    > moim zdaniem nic nie moga zrobic, nie maja dowodu, jedynym dowodem byla by
    > butelka
    > z odciskami,

    A jak ktoś przechodził na czerwonym świetle, to co jest dowodem?
    Odcisk buta na asfalcie?

    Renata

  • 12. Data: 2004-07-09 16:44:59
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Waldemar Bulkowski" :

    > sprawa zostanie skierowana do sądu.
    > Teraz sobie siedzimy i zastanawiamy się nad tym wszystkim. Jak to będzie
    > wyglądać w sądzie. Poza zeznaniami policjantów nie będzie innych dowodów.
    > zapewne zeznają oni, że widzieli jak oskarżeni spożywali alkohol. Czy to
    > wystarczy do skazania? Owszem, oni są winni ale przecież mógł podejść do
    > nich jakiś przechodzień po ogień na przykład. I co? Jego pech, że przed
    > wyjściem na spacer wypił pivko w domu? Szukanie i zabezpieczanie śladów w
    > postaci butelek też trochę śmieszne się wydaje. Jak to wygląda w praktyce

    Sprawa jest banalnie prosta. Dowodem są zeznania świadków - funkcjonariuszy
    Policji.
    Gdyby doszło do rozprawy, sąd wysłucha zeznań tych świadków, którzy zeznają,
    iż widzieli obwinionych pijących alkohol w miejscu publicznym. Dla pewności,
    że był to alkohol poddali ich badaniu na zawarośc alkoholu w wydychanym
    powietrzu. Potem sąd zapyta obwinionych, jakie mają dowody na potwierdzenie
    swojej wersji. I co? Nie mają ?
    Więc o czym tu jeszcze dyskutować. Może dowód z DNA śliny pozostawionej na
    butelkach ? Cóż proces stulecia.
    Jak to wygląda w praktyce. Więc sędzia po przeczytaniu akt sprawy wyda wyrok
    nakazowy. Sprawa bez udziału stron, zajmie 5 minut.

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń

  • 13. Data: 2004-07-09 21:54:20
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Marek:
> [...]
    wyrok
    > nakazowy. Sprawa bez udziału stron, zajmie 5 minut.

    No dobra, ale jak to jest? Musi byc wiecej funkcjonariuszy niz pijacych,
    coby racje mieli funkcjonariusze? Jak przebiega prawnie taka licytacja?
    Pozdr. Dulek

  • 14. Data: 2004-07-09 22:51:05
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Dulek wrote:
    > No dobra, ale jak to jest? Musi byc wiecej funkcjonariuszy niz pijacych,
    > coby racje mieli funkcjonariusze? Jak przebiega prawnie taka licytacja?

    Myślisz że trójką czy więcej już pić można, bo policjanci najczęściej
    dwójkami chodzą? :>

    To nie jest demokracja.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 15. Data: 2004-07-09 22:56:22
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Czarek Gorzeński:
    > Myślisz że trójką czy więcej już pić można, bo policjanci najczęściej
    > dwójkami chodzą? :>
    >
    > To nie jest demokracja.

    No nie wiem właśnie, ale zastanawiam się, ilu musi nas być następną razą,
    coby wyszło na nasze.
    Pozdr. Dulek

  • 16. Data: 2004-07-10 07:20:49
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Dulek"

    > No dobra, ale jak to jest? Musi byc wiecej funkcjonariuszy niz pijacych,
    > coby racje mieli funkcjonariusze? Jak przebiega prawnie taka licytacja?
    > Pozdr. Dulek

    Sąd to nie licytacja ani parlament, tu nie decyduje większość tylko dowody.
    Na razie dowodami są zeznania dwóch funkcjonariuszy przeciwko ? No właśnie,
    jaki dowód potwierdzałby tezę obwinionych, choćby i 10-ciu ?
    Zgodnie z procedurą oskarżony w swoich wyjaśnieniach może bez żadnej
    odpowiedzialności prawnej wyjaśniać to na co ma ochotę. Natomiast świadek
    odpowiada za składanie fałszywych zeznań. Funkcjonariusz, który by złożył
    fałszywe zeznania, straciłby pracę. Jaki sąd uwierzy, że w takiej drobnej
    sprawie funkcjonariusz składa fałszywe zeznania, niby po co ?

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń

  • 17. Data: 2004-07-10 07:38:05
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Marek:
> [...]
    > fałszywe zeznania, straciłby pracę. Jaki sąd uwierzy, że w takiej drobnej
    > sprawie funkcjonariusz składa fałszywe zeznania, niby po co ?

    Czyli co, wygląda to tak, że dowodami mogą być zeznania dwóch
    funkcjonariuszy, a zeznania obwinionych to już nie? Dlatego, że pałkarz może
    wylecieć z pracy, a pokrzywdzonemu wolno wszystko mówić, co mu ślina na
    język przyniesie? No to fajnie to jest zbudowane. Mam nadzieję, że źle
    zrozumiałem.
    Tydzień temu w moim mieście policjanci obili chłopaka. Wracał do domu po
    imprezie, był sam, wciągnęli do suki i spałowali. Niby po co? Sprawa poszła
    do prokuratury, komu uwierzą? Jednemu chłopakowi? Coś mi się wydaje, że nie
    wyślą paru pałkarzy na bruk. Panowie krawężnikowie umówią swoją wersję i
    zapodadzą. Będzie tak, czy nie? I czy sąd uwierzy policji, bo "niby po co
    funkcjonariusz w takiej drobnej sprawie składa fałszywe zeznania"?
    Pozdr. Dulek

  • 18. Data: 2004-07-10 07:42:47
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Sat, 10 Jul 2004 09:38:05 +0200, Dulek <f...@b...pl>
    napisał:

> [...]
    > zapodadzą. Będzie tak, czy nie? I czy sąd uwierzy policji, bo "niby po co
    > funkcjonariusz w takiej drobnej sprawie składa fałszywe zeznania"?

    Witamy w prawdziwym świecie.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 19. Data: 2004-07-10 08:41:09
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > fałszywe zeznania, straciłby pracę. Jaki sąd uwierzy, że w takiej drobnej
    > sprawie funkcjonariusz składa fałszywe zeznania, niby po co ?

    ale funkcjonariusze nie widzieli jak piles, to jedynie domysly.

    P.

  • 20. Data: 2004-07-10 09:36:36
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Dulek"

> [...]
    > wylecieć z pracy, a pokrzywdzonemu wolno wszystko mówić, co mu ślina na
    > język przyniesie? No to fajnie to jest zbudowane.

    Tak to jest zbudowane...

> [...]
    > zapodadzą. Będzie tak, czy nie? I czy sąd uwierzy policji, bo "niby po co
    > funkcjonariusz w takiej drobnej sprawie składa fałszywe zeznania"?

    Funkcjonariusze nie są już świadkami, są nimi ci spałowani. Role się
    odwróciły.

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń