  • 1. Data: 2004-07-09 05:45:25
    Temat: jak to rozumieć
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    Dostałem zawiadomieni że na podstawie art. 305 paragraf 4 kpk
    w sprawie poświadczenia nieprawdy w zaświadczeniach wydanych przez urząd
    Wszczęto śledztwo o przestępstwo przewidziane w art. 271 paragraf 1 kk
    Pytanie czy mam rozumieć, że stwierdzono poświadczenie nieprawdy
    czy dopiero to sprawdzają.
    Pozdrawiam Jacek

  • 2. Data: 2004-07-09 09:23:22
    Temat: Re: jak to rozumieć
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik ABAKUS napisał:

> [...]
    > Wszczęto śledztwo o przestępstwo przewidziane w art. 271 paragraf 1 kk
    > Pytanie czy mam rozumieć, że stwierdzono poświadczenie nieprawdy

    Teraz jesteś podejzany o popełnienie tego przestępstwa i teraz to sprawdzają

    --
    Tofik

  • 3. Data: 2004-07-09 09:49:50
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    > Teraz jesteś podejzany o popełnienie tego przestępstwa i teraz to
    sprawdzają

    > --
    > Tofik

    Tofik
    Coś nie tak, powiadomiono mnie jako pokrzywdzonego.
    Pytanie jest o to, że jak nie odmówili wszczęcia postępowania, to czy mam
    rozumieć że przestępstwo stwierdzono i poszukiwani są winni?

  • 4. Data: 2004-07-09 13:02:54
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ABAKUS" <a...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Coś nie tak, powiadomiono mnie jako pokrzywdzonego.
    > Pytanie jest o to, że jak nie odmówili wszczęcia postępowania, to czy
    mam
    > rozumieć że przestępstwo stwierdzono i poszukiwani są winni?

    Nie. Znaczy to, że na obecnym etapie nie znaleziono przesłanek pozwalających
    sądzić, przestępstwa nie popełniono. Co do zasady, to po otrzymaniu
    zawiadomienia o przestępstwie można albo wszcząć czynności sprawdzające (30
    dni), albo od razu. Są pewne ograniczenia przy czynnościach sprawdzających.
    Na przykład nie można powoływać biegłych i wykonywać szeregu czynności
    procesowych. Dla tego często od razu się wszczyna postępowanie.

  • 5. Data: 2004-07-09 13:04:14
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tofik" <no_spam@no_priv.pl> napisał w wiadomości

    > Teraz jesteś podejzany o popełnienie tego przestępstwa i teraz to
    sprawdzają

    Podejrzanego powiadamia się o tym, że przeciwko niemu jest prowadzone
    postępowanie poprzez ogłoszenie zarzutu, nie zaś przesyłanie zawiadomienia o
    wszczęciu.

  • 6. Data: 2004-07-09 14:52:31
    Od: "ABAKUS" <a...@k...onet.pl>

    Zanim otrzymałem zawiadomienie wcześniej byłem przesłuchiwany jako osoba
    poszkodowana i składające doniesienie o przestępstwie.
    W 14 maja przekazałem dowody, wiem że policja zwracała się do urzędów o
    dokumenty w celu potwierdzenia zarzutów i dopiero po ich zgromadzeniu
    wszczęto postępowanie. Czyżby stwierdzono jednak przestępststwo.

    Użytkownik "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ccm7vn$7hu$3@news.onet.pl...

  • 7. Data: 2004-07-09 18:11:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dokumenty w celu potwierdzenia zarzutów i dopiero po ich zgromadzeniu
    > wszczęto postępowanie. Czyżby stwierdzono jednak przestępststwo.

    Niekoniecznie. W każdym razie nie uzyskano jak dowodów przemawiających za
    umorzeniem.