  • 1. Data: 2004-07-09 07:26:03
    Temat: pytanie w sprawie kupna mieszkania
    Od: "Adam" <s...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    mam taki problem: mam znajomego który ma spółdzielcze mieszkanie (Łódź Bałuty).
    Chciałby mi sprzedać to mieszkanie. Słyszałem, że jeśli on kupi to mieszkanie
    na własność to przez 5 lat nie może go sprzedać (chyba że zapłaci bardzo duży
    podatek). Czy jest jakieś inne wyjście ?

    Czy macie pomysł jak to można zorganizować zgodnie z prawem (i z korzyścią dla
    obu stron) ?

    serdecznie pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2004-07-09 07:46:31
    Temat: Re: pytanie w sprawie kupna mieszkania
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Adam wrote:

    > Chciałby mi sprzedać to mieszkanie. Słyszałem, że jeśli on kupi to
    > mieszkanie na własność to przez 5 lat nie może go sprzedać (chyba że
    > zapłaci bardzo duży podatek).

    10% wartosci bodaj.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-07-09 08:04:10
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 lip o godzinie 09:26, na pl.soc.prawo, Adam napisał(a):

    > Witam wszystkich,
    >
    > mam taki problem: mam znajomego który ma spółdzielcze mieszkanie (Łódź Bałuty).

    Znajomy jest właścicielem - z tego wynika.

    > Chciałby mi sprzedać to mieszkanie.

    A Ty chcesz je kupić? Bo on może chcieć ;)

    > Słyszałem, że jeśli on kupi to mieszkanie

    No to on je chce kupić czy jest jego właścicielem? :P

    > na własność to przez 5 lat nie może go sprzedać (chyba że zapłaci bardzo duży
    > podatek).

    Zapewne będzie klauzula ze przed upływem 5 lat przy sprzedaży _obcej_
    osobie będzie musiał zapłacić równowartość udzielonej mu bonifikacie, a nie
    chodzi tu o podatek.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-07-09 08:28:20
    Od: "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl>

    Adam napisał:

> [...]
    > jeśli on kupi to mieszkanie na własność to przez 5 lat nie może go
    > sprzedać (chyba że zapłaci bardzo duży podatek). Czy jest jakieś inne

    Może zadeklarować w US że te pieniądze wyda w ciągu dwóch lat na własne
    potrzeby mieszkaniowe - najlepiej spytać w US o szczegóły. Oczywiście
    po upływie tego okresu musi się zgłosić do US i przedstawić dokumenty
    że faktycznie to zrobił.

    I jeszcze jedna sprawa: daty liczy latami, tzn początek okresu zaczyna
    biec 31. grudnia roku zakupu.

    > Czy macie pomysł jak to można zorganizować zgodnie z prawem (i z
    > korzyścią dla obu stron) ?
    >

    > serdecznie pozdrawiam,
    > Adam

    Piotr Jachowicz

  • 5. Data: 2004-07-09 13:54:01
    Od: "Adam" <s...@p...onet.pl>

    Bałuty).

    > Znajomy jest właścicielem - z tego wynika.

    > A Ty chcesz je kupić? Bo on może chcieć ;)

    > No to on je chce kupić czy jest jego właścicielem?   :P

    To jest spółdzielcze mieszkanie. Czyli wlasność spółdzielni. Płaci comiesięczny
    czynsz. Może kupić to mieszkanie od spółdzielni (i wtedy będzie mógł je
    sprzedać).

    Dzięki za odpowiedź.

    pozdrowienia,
    Adam.