  • 1. Data: 2002-09-27 19:27:46
    Temat: Pies-brak kaganca-Jak zmusic..
    Od: "SEBCIO" <s...@w...pl>

    ....kogos kto ma duzego agresywnego psa (pogryzl mojego psiaka) do stosowani
    a kaganca czym go ewentualnie postraszyc?

  • 2. Data: 2002-09-27 20:04:35
    Temat: Re: Pies-brak kaganca-Jak zmusic..
    Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SEBCIO" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Witam
    > ....kogos kto ma duzego agresywnego psa (pogryzl mojego psiaka) do
    stosowani
    > a kaganca czym go ewentualnie postraszyc?

    Ja z ciekawości zapytam. Czy Twój pies był na smyczy i w kagańcu ? A ten
    drugi był na smyczy czy biegał luzem ?
    Zgłosić możesz pewnie na policję . Ważne jest równiez czy to było w miejscu
    publicznym. Jeśli tak to obydwa psy powinny być "zasmyczone i zakagańcowane
    "

    Głaski dla psiaka
    Toffi

  • 3. Data: 2002-09-27 20:16:22
    Od: "SEBCIO" <s...@w...pl>

    Moj psiak ma 15 cm w klembie a to bydle ktore go na padlo ma 50cm miejsce
    to srodmiescie w-wy. bydlak byl na smyczy ale mi chodzi o to jak na gosviu
    wymosic stosowanie kaganca

  • 4. Data: 2002-09-28 08:50:55
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Toffi" <b...@p...onet.pl> napisał

    . Ważne jest równiez czy to było w miejscu
    > publicznym. Jeśli tak to obydwa psy powinny być "zasmyczone i
    zakagańcowane

    Jaka podstawa prawna "zakagańcowania" ?
    Nie wiesz? To po co piszesz?

    Leszek

  • 5. Data: 2002-09-28 09:24:23
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > . Ważne jest równiez czy to było w miejscu
    > zakagańcowane
    >

    > Jaka podstawa prawna "zakagańcowania" ?
    > Nie wiesz? To po co piszesz?

    Istnieje podstawa prawna "zakagancowania"
    kazde miasto okresla w przepisach porzadkowych /uchwala rady miasta - z
    reguly/ jak nalezy postepowac z pieskami. takie sformulowania jak ponizej
    nie naleza do rzadkosci

    "Psy należy prowadzić na smyczy i zaopatrzyć w znaczek rejestracyjny,
    zgodnie z odrębną uchwałą Rady. Zwolnienie psa ze smyczy jest dopuszczalne
    jedynie w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i tylko w przypadku gdy
    posiadacz psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego
    zachowaniem."
    osoba, ktora sie nie stosuje do w/w przepisow moze podlegac
    odpowiedzialnosci za wykorczenie. tak wiec radze sprawdzic w w Urzedzie
    Miasta - tam gdzie mieszkasz.
    kodeks wykroczen:
    Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy
    trzymaniu zwierzęcia,

    - podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany

    pozdr

    ssj5

  • 6. Data: 2002-09-28 09:27:16
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    > Moj psiak ma 15 cm w klembie a to bydle ktore go na padlo ma 50cm miejsce
    > to srodmiescie w-wy. bydlak byl na smyczy ale mi chodzi o to jak na gosviu
    > wymosic stosowanie kaganca

    A ja proponuje bardziej pilnowac swojego psa. Z doswiadczenia wiem, ze psy
    ktore niewiele
    odstaja od ziemi robia najwiecej halasu i niepotrzebnie zaczepiaja inne
    psy...

  • 7. Data: 2002-09-28 11:06:01
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Istnieje podstawa prawna "zakagancowania"

    Na terenie RP?

    > kazde miasto okresla w przepisach porzadkowych /uchwala rady miasta -

    Czyli nie wszędzie.

    > "Psy należy prowadzić na smyczy i zaopatrzyć w znaczek rejestracyjny,
    zgodnie z odrębną uchwałą Rady. Zwolnienie psa ze smyczy jest dopuszczalne
    jedynie w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi

    Każdy może dowolnie zinterpretować takie sformułowanie.

> [...]
    przy trzymaniu zwierzęcia,
    > - podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany

    To dopiero wtedy gdy dojdzie do czegoś.A ja pytałem o uniwersalną podstawę
    prawną zmuszającą właściciela psa do zakładania mu kagańca.A takowej nie ma.

    Leszek

  • 8. Data: 2002-09-28 12:17:20
    Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl>

    > Jaka podstawa prawna "zakagańcowania" ?
    > Nie wiesz? To po co piszesz?

    Skąd wiesz,że nie wiem ? Jasnowidz?

    Toffi

  • 9. Data: 2002-09-28 12:44:51
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > To dopiero wtedy gdy dojdzie do czegoś.A ja pytałem o uniwersalną podstawę
    > prawną zmuszającą właściciela psa do zakładania mu kagańca.A takowej nie
    ma.

    jeszcze raz ci tlumacze. podstawa prawna sa uchwaly rady miasta np ta
    "Rada Miasta wydała szereg przepisów prawnych, które określają obowiązki
    właściciela psa:
    - Osoby utrzymujące zwierzęta zobowiązane są do usunięcia wszelkich
    pozostawionych przez nie nieczystości w miejscach użyteczności publicznej.
    Obowiązek ten dotyczy zarówno właścicieli, opiekunów zwierząt domowych
    (między innymi psów i kotów) jak też zwierząt gospodarskich.
    (Odpowiedzialność karna: art.145 Kodeksu Wykroczeń: Kto zanieczyszcza lub
    zaśmieca miejsce dostępne dla publiczności, a w szczególności drogę, ulicę,
    plac, ogród, trawnik lub zieleniec podlega karze grzywny do 500 złotych albo
    karze nagany.)

    - Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do zachowania środków
    ostrożności gwarantujących bezpieczeństwo otoczenia, w szczególności przez
    zakaz puszczania i pozostawiania zwierząt bez dozoru, za wyjątkiem kotów.

    - Zabrania się wprowadzania zwierząt do budynku użyteczności publicznej i
    obsługi ludności, a w szczególności do urzędów, zakładów opieki zdrowotnej,
    szkół.

    - Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren placów gier i zabaw dla
    dzieci, piaskownic.

    - Utrzymujący zwierzęta są zobowiązani do dbania, by zwierzęta nie zakłócały
    spokoju.

    - Psa należy prowadzić na smyczy, zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone
    tylko gdy pies jest w kagańcu - nie dotyczy to małych psów o wadze d o 5
    kilogramów.

    - Na obszarach parków obowiązuje zakaz prowadzenia psów bez smyczy i kagańca

    "

    ssj5

  • 10. Data: 2002-09-28 13:26:37
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > jeszcze raz ci tlumacze.

    Po co ? Masz mnie za gamonia?

    podstawa prawna sa uchwaly rady miasta np ta

    A jeśli w danym mieście nie ma uchwały "o kagańcach" ? Nie mówiliśmy o
    uchwałach różnych w różnych miastach a o przepisie prawnym obowiązujacym
    wszędzie.

> [...]
    > - Osoby utrzymujące zwierzęta zobowiązane są do usunięcia wszelkich
    pozostawionych przez nie nieczystości w miejscach użyteczności publicznej.

    Nie mówimy o "kupkach"-nie odbiegaj od tematu.

> [...]
    > plac, ogród, trawnik lub zieleniec podlega karze grzywny do 500 złotych

    Nadal nic o kagańcach.Do rzeczy.

    > - Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do zachowania środków
    ostrożności gwarantujących bezpieczeństwo otoczenia,

    Zachowuję-ale bez kagańca.Nadal brak podstawy mówiacej o obowiązku
    zakładania kagańca.

    > - Utrzymujący zwierzęta są zobowiązani do dbania, by zwierzęta nie
    zakłócały spokoju.

    Mój amstaff nie zakłóca spokoju-nadal nic o kagańcu "musowym".

    > - Psa należy prowadzić na smyczy, zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone
    tylko gdy pies jest w kagańcu - nie dotyczy to małych psów o wadze d o 5
    kilogramów.

    Czyli wystarczy smycz-bez kagańca(chyba że go spuszczę).

    > - Na obszarach parków obowiązuje zakaz prowadzenia psów bez smyczy i
    kagańca

    W wątku nikt nie mówił o parkach;)

    To jak jest w końcu? Po prostu nie a przepisu mówiacego o "musie "
    zakładania kagańca

    Leszek