  • 1. Data: 2002-09-27 20:20:55
    Temat: TP SA a upoważnienie notarialne
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    witam
    chciałby się od Was dowiedzieć czy TP SA może odmówić uznania upoważnienia
    zawartego notarialnie? Opiszę na konkretnym przykładzie:
    Abonent, na którego jest podpisana umowa z TP SA upoważnia notarialnie mnie
    do dysponowania w pełni tą linią telefoniczną łącznie z podpisywaniem
    dodatkowych umów oraz z rezygnacją z usług, co jest w takim oświadczeniu
    wymienione - czy TP SA ma bezwzględny obowiązek respektować takie
    upoważnienie czy też może zasłaniać sie wewnętrznymi przepisami itp?
    IMHO konkretne upoważnienie notarialne powinno załatwiać sprawę ale w BOK-u
    jak zwykle mają inne zdanie - jeżeli mam rację, to na jaką podstawę prawną
    mogę się powołać?
    Proszę o pomoc, gdyż sprawa jest nagląca.
    pozdrawiam
    plemek

  • 2. Data: 2002-09-27 20:22:09
    Temat: Re: TP SA a upoważnienie notarialne
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    uzupełniając dodam, że tym abonentem jest moja mama i ja mieszkam w tym
    mieszkaniu gdzie jest ten telefon.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-09-27 20:43:09
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > to na jaką podstawę prawną mogę się powołać?

    Na ich wlasny regulamin swiadczenia uslug

    § 13

    1. Zamawiający może zawrzeć umowę osobiście bądź przez należycie umocowanego
    przedstawiciela.
    2. W imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej
    osobowości prawnej umowę mogą zawrzeć osoby upoważnione do reprezentowania
    według właściwych rejestrów lub ewidencji oraz pełnomocnicy tych osób.

    § 14

    1. Abonenci mogą udzielić innym osobom pełnomocnictwa do składania
    oznaczonych oświadczeń woli związanych z umową o świadczenie usług
    telefonicznych.
    2. Pełnomocnictwo powinno być udzielone w formie pisemnej. Własnoręczność
    podpisu mocodawcy powinna być poświadczona przez pracownika TP SA lub
    notariusza, a poza granicami kraju przez polski konsulat.

    Wazne jest jedynie wlasciwe aformulowanie upowaznienia.

    Pzdr,

    M.

    PS. Na przyszlosc - pl.misc.telefonia :-)