  • 1. Data: 2002-09-27 13:49:28
    Temat: Przewalutowanie kredytu a wpis do hipoteki
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chciałem przewalutować kredyt denominowany w EUR na kredyt w PLN.

    Mam pytanie - czy muszę zmieniać wpis do hipoteki? Mam KW na mieszkanie i
    wpis do hipoteki jako zabezpieczenie kredytu o wuysokości xxx EUR. Czy po
    przewalutowaniu MUSZĘ zmienić wpis - tzn. ustawić kwotę w PLN ?

    Muszę wiedzieć co się z tym wiąże - jeżeli muszę, to jakie opłaty trzeba
    wnieść.

    Jest to o tyle dla mnie krytyczne, że chcę zmniejszać kapitał kredytu
    przewalutowywując kilka zrazy do roku na i z różnych walut. Jeżeli jednak za
    każdym razem będę musiał zmienić wpis w KW i zapłacić za ten wpis kilkaset
    zł to mi się to nie opłaci.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz