  • 11. Data: 2003-09-10 16:30:40
    Temat: Re: Pierwszeństwo na prawym pasie.
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > Na swoj pas nigdy nie musisz wpuszczac, niewazne czy jedziesz prawym czy
    > lewym. Na pasie na ktorym jestes zawsze masz pierszenstwo przed
    > wjezdzajacymi na ten pas. Lidka

    no nie zawsze ! a jesli to autobus miejski chce wjechać na lewy?????
    kizzi

  • 12. Data: 2003-09-10 18:09:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zgodnie z art. 22.4 Prawa o Ruchu Drogowym "Kierujący pojazdem, zmieniając
    zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi
    wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony." Tak więc Radio nie miało racji,
    chyba że obydwa samochody wjeżdżały na jeden pas ruchu na przykład w chwili,
    gdy podział na pasy ruchu zanika. Wówczas pierwszeństwo ma ten z prawej.

  • 13. Data: 2003-09-10 20:48:21
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kizzi" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > no nie zawsze ! a jesli to autobus miejski chce wjechać na lewy?????

    Nie wstyd Ci że kobita lepiej zna kodeks od Ciebie??

    Pozdr
    Leszek

  • 14. Data: 2003-09-11 07:14:52
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    > no nie zawsze ! a jesli to autobus miejski chce wjechać na lewy?????
    > kizzi

    Ha! Juz tego nie ma, to tylko kierowcy autobusow sa przyzwyczajeni, ze moga
    tak robic w konia nieswiadomych uczestnikow ruchu 'malego' (czyt. osobowych)

    S.

    No chyba, ze mi sie przysnila taka zmiana

  • 15. Data: 2003-09-11 12:22:39
    Od: "Lidka" <tadek13@bez_spamu.polbox.com>

    > Użytkownik "kizzi" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wstyd Ci że kobita lepiej zna kodeks od Ciebie??

    A co ma za znaczenie ze kobieta????? Ostatnio przekonuje sie ze to KOBIETY
    duzo lepiej jezdza niz faceci. Mieszkam teraz w Niemczech, wiec moze tylko
    tu... W Polsce nie ma lepszego kierowcy niz chlop ;)

    Pozdrowienia dla wszystkich kobiet kierowcow :)
    Lidka

  • 16. Data: 2003-09-11 19:48:51
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Lidka" <tadek13@bez_spamu.polbox.com> napisał w wiadomości

    > A co ma za znaczenie ze kobieta?????

    Bo ja kobietę,dziadka w kapeluszu lub kmiotka ze wsi na kilometr czuję i
    zachowuję szczególną ostrożność;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 17. Data: 2003-09-12 07:16:23
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    > no nie zawsze ! a jesli to autobus miejski chce wjechać na lewy?????
    > kizzi

    W terenie zabudowanym masz obowiązek UMOŻLIWIĆ autobusowi włączenie się do
    ruchu. A jest to różne od PIERWSZEŃSTWA autobusu włączajacego się do ruchu.

    --
    Krzysiek M.

    ps. W starym taryfikatorze mandatów za nie umożliwienie włączenia się do
    ruchy był mandat 200zł, a kierowca autobusu za WYMUSZENIE pierwszeństwa przy
    włączaniu się do ruchu dostawał 300zł :)

  • 18. Data: 2003-09-12 07:30:33
    Od: "" <g...@g...pl>

    > Wczoraj w radio mówili, że pojazd jadący lewym pasem, musi przepuścić tego
    > na prawym, jeśli ma on (ten na prawym) włączony lewy kierunkowskaz. Jak nie,
    > to jest to wymuszenie pierwszeństwa.

    Ja mysle, ze nie od konca dobrze zacytowales radio, a radio takie glupie nie
    jest :)
    Zapewne chodzilo o to, ze: sa sobie trzy pasy ruchu. Ty jedzies skrajnie
    prawym, ktos skrajnie lewym i chcecie sobie wjechac oboje na ten srodkowy,
    ktorym np. nikt nie jedzie. I ty masz pierwszenstwo (regula prawej reki,
    strony - czy jak ja tam potocznie nazywaja policjanci). Ale jesli ktos tym
    srodkowym jedzie, to oczywiscie go przepuszczasz, bo przeciez nie bedzie
    hamowal i czekal az przed niego wjedziesz.

    > Kiedyś poruszałem ten temat na grupie pl.misc.samochody i mnie zakrzyczano,
    > że pierwszeństwo zależy od kultury lub też od tego kto pierwszy, szybszy
    > etc.

    Jesli dobrze poruszyles temat na tej grupie - to znaczy dobrze wytlumaczyles o
    co ci chodzi, a oni cie zakrzyczeli to zycze im powodzenia. I niech nie
    przyjezdzaja do Lodzi, bo tu takich drog jest wiele i taksowkarze tylko czyhaja
    na przyjezdnych i remontuja samochodziki. Podobnie jak na naszych rondach :)