  • 1. Data: 2003-09-10 08:19:18
    Temat: Prawo bankowe - poszukuje ustawy ...
    Od: "Katka" <k...@p...fm>

    Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć paragraf, na który będę mogła
    się powołać żądając od banku wyjaśnienia, dlaczego podanie o kredyt zostało
    odrzucone jak nie było ku temu żadnych (mi znanych) powodów. Chce to mieć na
    piśmie. Słyszałam, że nie mogą teraz banki sobie tak po prostu odmówić bez
    powodu tylko nie mogę nigdzie znaleźć podstawy prawnej tego.

    Była bym ogromnie wdzięczna gdyby mi ktoś pomógł.

    Pozdrawiam
    Katka

  • 2. Data: 2003-09-11 12:02:29
    Temat: Re: Prawo bankowe - poszukuje ustawy ...
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Katka" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > piśmie. Słyszałam, że nie mogą teraz banki sobie tak po prostu odmówić bez
    > powodu tylko nie mogę nigdzie znaleźć podstawy prawnej tego.

    nie spotkałem się z takim przepisem
    Bank uzależnia przyznanie kredytu od zdolności kredytowej - ustalenie czy
    klient ma zdolność kredytową należy do banku - prawo w tę kwestię w zasadzie
    nie ingeruje. Jeżeli zaś ingeruje to własnie w drugim kierunku. Nadzór
    bankowy pyta się raczej "czemu udzieliliście kredytu człowiekowi bez
    zdolności k." a nie "czemu nie udzieliliście kredytu człowiekowi ze
    zdolnością k.".
    Generalnie na twoje pismo bank powinien odpowiedzieć ogólnie, czyli iż nie
    udzielił kredytu gdyż w wyniku przeprowadzonych analiz nie posiadasz
    zdolności kredytowej. Moim zdaniem zresztą bank nie musi się tłumaczyć z
    negatywnych decyzji kredytowych. Dopiero błąd w tłumaczeniu banku może być
    podstawą do roszczeń np. jeżeli będzie twierdzić, że przyczyną nieudzielenia
    jest to że jesteś kobietą.

    burenezo

  • 3. Data: 2003-09-11 17:43:07
    Od: "Katka" <k...@p...fm>

    > nie spotkałem się z takim przepisem
    > Bank uzależnia przyznanie kredytu od zdolności kredytowej

    Dzięki za odpowiedz, choć przyznam, że mnie zmartwiłeś. Sprawa jest mocno
    skomplikowana i nie wiem, co jest grane, mam zdolności kredytowe jak mało
    kto, stałą prace na nieokreślony czas, 7 lat w jednej firmie, zawód i
    stanowisko należące do grupy nie zagrożonych bezrobociem i bez powodu drugą
    odmowę kredytu. A dodam, że wystąpiłam do Biura Informacji Kredytowej z
    wnioskiem o odpis moich danych i właśnie przyszedł z historią wszystkich
    moich kiedyś tam zaciągniętych kredytów i wszystko jest w terminie spłacone.
    Dlatego chce wystąpić z żądaniem o pisemne uzasadnienie tej odmowy.

    Pozdrawiam
    Katka

    PS. I nie sądzę, żeby tu płeć miała jakiekolwiek znaczenie.

  • 4. Data: 2003-09-11 22:58:52
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Katka" napisał w wiadomości

> [...]
    > wnioskiem o odpis moich danych i właśnie przyszedł z historią wszystkich
    > moich kiedyś tam zaciągniętych kredytów i wszystko jest w terminie

    Może jesteś wpisany na tzw. czarną listę prowadzoną przez ZBP,
    oficjalnie nazywa się to "System Bankowej Informacji
    Gospodarczej - Bankowy Rejestr".
    Bardzo często zdarza się, że banki wpisują tam
    osoby przez pomyłkę.

    ______
    Robert

  • 5. Data: 2003-09-12 07:22:58
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    spłacone.
    > Dlatego chce wystąpić z żądaniem o pisemne uzasadnienie tej odmowy.
    Odkładając sprawy prawne na bok - jest przecież tyle banków - czemu nie
    zaciągniesz kredytu gdzie indziej?

    > PS. I nie sądzę, żeby tu płeć miała jakiekolwiek znaczenie.
    to był własnie przykład czegoś co nie powinno mieć znaczenia :)

    burenezo

  • 6. Data: 2003-09-12 08:14:33
    Od: "Katka" <k...@p...fm>

> [...]
    > oficjalnie nazywa się to "System Bankowej Informacji
    > Gospodarczej - Bankowy Rejestr".
    > Bardzo często zdarza się, że banki wpisują tam

    Też mi to przyszło do głowy i dlatego chce mieć to na piśmie, bo jak inaczej
    mam wyjaśnić tą sprawę. Oficjalnie ten rejestr jest tak nie do końca
    legalny. I jak mam sprawdzić czy tam jestem i kto mnie wpisał, że by móc to
    wyjaśnić ?

    Pozdrawiam
    Katka

  • 7. Data: 2003-09-12 08:19:07
    Od: "Katka" <k...@p...fm>

    > Odkładając sprawy prawne na bok - jest przecież tyle banków - czemu nie
    > zaciągniesz kredytu gdzie indziej?

    Ale to już drugi bank, w mojej sytuacji finansowo-zawodowej to nie normalne,
    mam tak wszystkie banki obejść? Nie, muszę znaleźć przyczynę i wyjaśnić
    sprawę. Tylko nie wiem jak?

    Pozdrawiam
    Katka

  • 8. Data: 2003-09-12 08:57:43
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl> napisał w
    wiadomości news:bjquph$nm0$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Katka" napisał w wiadomości

    > Może jesteś wpisany na tzw. czarną listę prowadzoną przez ZBP,
    > oficjalnie nazywa się to "System Bankowej Informacji
    > Gospodarczej - Bankowy Rejestr".
    Jest jeszcze BIK - biuro informacji kredytowej

    burenezo

  • 9. Data: 2003-09-12 09:08:23
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    sorki, nie doczytałem poprzedniej wiadomości - już przecież pisałaś do big

    burenezo

  • 10. Data: 2003-09-12 09:10:39
    Od: "Katka" <k...@p...fm>

    > Jest jeszcze BIK - biuro informacji kredytowej

    Patrz wyżej, już sprawdzone!

    Katka