  • 1. Data: 2003-09-10 07:59:09
    Temat: Pierwszeństwo na prawym pasie.
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    Wczoraj w radio mówili, że pojazd jadący lewym pasem, musi przepuścić tego
    na prawym, jeśli ma on (ten na prawym) włączony lewy kierunkowskaz. Jak nie,
    to jest to wymuszenie pierwszeństwa.

    Kiedyś poruszałem ten temat na grupie pl.misc.samochody i mnie zakrzyczano,
    że pierwszeństwo zależy od kultury lub też od tego kto pierwszy, szybszy
    etc.

    Co Wy na to?

    SlaWasII

  • 2. Data: 2003-09-10 08:23:54
    Temat: Re: Pierwszeństwo na prawym pasie.
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "SlaWasII" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wczoraj w radio mówili,

    No to jest podstawa prawna;)))

    >że pojazd jadący lewym pasem, musi przepuścić tego na prawym, jeśli ma on
    (ten na prawym) >włączony lewy kierunkowskaz. Jak nie, to jest to wymuszenie
    pierwszeństwa.

    Bzdura. Nie słuchaj radia a czas zaoszczędzony w ten sposób spożytkuj na
    lekturę kodeksu.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-09-10 08:43:41
    Od: "SlaWasII" <s...@w...pl>

    > Bzdura. Nie słuchaj radia a czas zaoszczędzony w ten sposób spożytkuj na
    > lekturę kodeksu.

    Radia słucham namiętnie gdy jadę autem. Kodeksu wtedy nie mam jak poczytać.
    Podobny problem był omawiany w radio kilka lat temu przy okazji zmiany w
    Kodeksie Drogowym.
    I też mówili, że ten na prawym pasie ma pierwszeństwo.

    SlaWasII

  • 4. Data: 2003-09-10 09:13:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > I też mówili, że ten na prawym pasie ma pierwszeństwo.

    No skoro mówili;)))
    Jak bęę miał do naprawy prawy bok to się umówimy;)
    No bo skoro mówili to niczym nie ryzykujesz.

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-09-10 09:17:48
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Podobny problem był omawiany w radio kilka lat temu przy okazji zmiany w
    > Kodeksie Drogowym.
    > I też mówili, że ten na prawym pasie ma pierwszeństwo.

    _jeżeli_ obaj kierowcy zjeżdżają jednocześnie na pas środkowy;
    jest to rozszerzenie ogólnej zasady "pierwszeństwa
    z prawej";

    pzdr
    g.

  • 6. Data: 2003-09-10 12:16:00
    Od: "Lidka" <tadek13@bez_spamu.polbox.com>

    > _jeżeli_ obaj kierowcy zjeżdżają jednocześnie na pas środkowy;
    > jest to rozszerzenie ogólnej zasady "pierwszeństwa
    > z prawej";

    Dokladnie, ale na pas, ktorym jedziesz nikogo z prawej nie musisz wpuszczac.
    Pozdrowienia Lidka

  • 7. Data: 2003-09-10 13:02:01
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    >jeśli ma on (ten na prawym) włączony lewy kierunkowskaz. Jak nie,
    > to jest to wymuszenie pierwszeństwa.

    samo wlaczenie kierunkowskazu nie upowaznia do wykonania manewru

    pozdro

  • 8. Data: 2003-09-10 13:51:14
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > _jeżeli_ obaj kierowcy zjeżdżają jednocześnie na pas środkowy;
    > jest to rozszerzenie ogólnej zasady "pierwszeństwa
    > z prawej";

    Albo z dwóch pasów nagle i niespodziewanie robi się jeden, jak się wówczas
    pocałujecie to rację będzie miał ten z prawej. I pewnie o to im w radiu
    chodziło.

  • 9. Data: 2003-09-10 16:06:07
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    >no ale jesli jest autostrada (mamy taką jedną w Polsce) to lewy pas jest
    tym szybszym pasem, jaki więc miałoby sens wpuszczanie aut z prawej.
    przecież wiąże sie to najczęśćiej z przyhamowaniem, alnbo nawet ostrym
    hamowaniem, wszyscy wiemuy jakie to neibezpieczne !
    kiz

  • 10. Data: 2003-09-10 16:22:08
    Od: "Lidka" <tadek13@bez_spamu.polbox.com>

    > tym szybszym pasem, jaki więc miałoby sens wpuszczanie aut z prawej.
    > przecież wiąże sie to najczęśćiej z przyhamowaniem, alnbo nawet ostrym
    > hamowaniem, wszyscy wiemuy jakie to neibezpieczne !

    Na swoj pas nigdy nie musisz wpuszczac, niewazne czy jedziesz prawym czy
    lewym. Na pasie na ktorym jestes zawsze masz pierszenstwo przed
    wjezdzajacymi na ten pas. Lidka