  • 151. Data: 2020-03-17 08:15:14
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Przy takim oznakowaniu, jak na tej fotce ze STOP-em, to moim zdaniem
    > rowerzysta nie ma prawa przejechać przez jezdnię, tylko ma przeprowadzić
    > rower.

    A jakieś uzasadnienie? Przecież tam nie ma przejścia dla pieszych, po
    którym jechać nie może, co jest wyszczególnione, czyli domniemuje się
    (skoro przejścia dla pieszych wyszczególniono), że w innych wypadkach może.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 152. Data: 2020-03-17 08:22:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2020 08:10:53 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Tyle, że P-11 to też znak.... Więc mamy konflikt znaków. Moim zdaniem
    > jest tam złe oznaczenie, albo winno się zlikwidować P11, albo znak A-7 -
    > one się wzajemnie wykluczają...

    Po wymianie ciosów dotarło do mnie że zapis o pierwszeństwie rowerzysty
    na przejeździe jest zawarty jedynie w art. 27 a nie w opisie znaku P-11.
    Zatem postawiony A-7 rzeczywiście może zmienić wymagane zachowanie
    uczestników na skrzyżowaniu ze zdjęcia, ponieważ znakiem można zmienić
    zapis ogólny ustawy. Tyle że w pokazanej sytuacji kierowca nic nie wie o
    znaku A-7 więc nie może się dostosować. Mamy tu wprowadzenie w błąd
    kierowcy. Zatem, tak czy owak skrzyżowanie jest źle oznaczone.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 153. Data: 2020-03-17 08:25:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 07:52, cef pisze:

    > A to ja nie wiem jakie znaki tam stały wcześniej -
    > analizujemy pojedyncze widoczki.

    I na podstawie tywch widoczków możemy dojśc do dwóch wniosków (prawdziwych):

    - wcześniej gdzieś był D1 i nie został odwołany.
    - są to niewłaściwie oznaczone skrzyżowania.

    Oraz jednego z dupy :

    - pierwszeństwo na głównej wynika z tego, że ludzików na niej obowiązuje
    A-7 na drogach poprzecznych.

    Ale nowy sącz;)

    --
    Shrek

  • 154. Data: 2020-03-17 08:28:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Zatem postawiony A-7 rzeczywiście może zmienić wymagane zachowanie
    > uczestników na skrzyżowaniu ze zdjęcia, ponieważ znakiem można zmienić
    Pytanie czy gdzieś nie stoi napisane, że A-7 D-1 dotyczy skrzyżowań? Bo
    coś tak kojarzę. A DDR to nie skrzyżowanie. Na tej zasadzie to niby
    czemu A-7 miałoby nie dotyczyć... pieszych?

    --
    Shrek

  • 155. Data: 2020-03-17 08:36:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2020 08:28:11 +0100, Shrek napisał(a):

    > Pytanie czy gdzieś nie stoi napisane, że A-7 D-1 dotyczy skrzyżowań? Bo
    > coś tak kojarzę. A DDR to nie skrzyżowanie. Na tej zasadzie to niby
    > czemu A-7 miałoby nie dotyczyć... pieszych?

    Masz tu definicję skrzyżowania z PoRD:
    ""skrzyżowanie" - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
    określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    twardej z drogą gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego
    się przy drodze"
    Droga dla rowerów to też droga i ma jezdnię :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 156. Data: 2020-03-17 08:57:29
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 08:36:17 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > się przy drodze"
    > Droga dla rowerów to też droga i ma jezdnię :)

    A znak A-7 nie dotyczy czasem tylko "najbliższej jezdni" - jezdni w liczbie
    pojedynczej, a nie całej drogi?

    A jeśli A-7 stoi przed "rondem", ale postawiono go przed DDR będącą jezdnią
    i będącą częścią jednej z dróg, to czy nie na DDR kończy obowiązywanie A-7,
    a na "rondzie dla samochodów" już nie obowiązuje?
    A gdy się postawi A-7 tuż za DDR, a nie przed, ale ciągle przed "rondem dla
    samochodów"?
    A jeśli na dwóch rondach oddalonych o 500m są obydwa "standardy" oznakowania?
    A jeśli kilometr dalej jest trzeci standard, gdzie A-7 jest powtórzony przed DDR i na
    samiuśkimi rondzie za DDR?

    A.... ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 157. Data: 2020-03-17 09:01:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-17 o 08:25, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Oraz jednego z dupy :
    >
    > - pierwszeństwo na głównej wynika z tego, że ludzików na niej obowiązuje

    Kolejnym wnioskiem jest, że jak jest mniejsza miejscowość, to ludzie bez
    znaków
    wiedzą jak jeździć.
    Miejsc gdzie znaki stoją niezgodnie z przepisami lub co najmniej
    nielogicznie
    jest zapewne tysiące.

  • 158. Data: 2020-03-17 09:01:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2020 00:57:29 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

    > A znak A-7 nie dotyczy czasem tylko "najbliższej jezdni" - jezdni w liczbie
    > pojedynczej, a nie całej drogi?

    Byc może, ale ani to zagadnienie ani inne które wymieniasz dalej nie są
    przedmiotem tej dyskusji. Bądź uprzejmy się dostosować.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 159. Data: 2020-03-17 09:44:35
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 09:01:46 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Byc może, ale ani to zagadnienie ani inne które wymieniasz dalej nie są
    > przedmiotem tej dyskusji. Bądź uprzejmy się dostosować.

    Przecież nie oczekuję odpowiedzi, bo ich nie ma i nikt ich nie zna.

    Dyskusja jest chyba o tym (proszę mnie poprawić) jak obszerną pracę doktorską
    z analizą znaków przewróconych, ukradzionych, przechylonych, pozostałych sprzed
    przebudowy, postawionych po przebudowie, zamalowanych, niedomalowanych,
    łącznie z analizami dokumentacji drogi i projektu itp, należy wykonać
    aby móc przejechać odległość 50km i czy taka jazda jest w ogóle możliwa.

    Ogólnie mówiąc - w kontekście owego przepisu i stanu rzeczywistego jazda nie
    jest możliwa, ale się odbywa - czyli istnieje usankcjonowany przepisem
    paradoks. Zatem przepis o konieczności stosowania się do sygnałów jest
    paradoksem nakazującym nie stosowanie się do sygnałów - c.n.d. ;)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 160. Data: 2020-03-17 10:22:49
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Jacek Maciejewski w

    > Po wymianie ciosów dotarło do mnie że zapis o pierwszeństwie rowerzysty
    > na przejeździe jest zawarty jedynie w art. 27 a nie w opisie znaku P-11.

    Ja to w sobotę pisałem, ale ty wolałeś coś o kuchni i pieprzeniu bełkotać...

    A zielony ignorat dalej bełkocze, że A-7 to tylko na skrzyżowaniach, choć
    zapis z rozporzadzenia dostał...

    --
    'Tom N'