  • 1. Data: 2006-07-11 07:06:14
    Temat: Pensja do 10 czy 11 nastepnego miesiaca?
    Od: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

    W naszej firmie pensje za maj wyszly z konta firmowego dnia 10 czerwca a
    weszly na konta pracownikow dnia 11 czerwca. Czy jest to naruszenie kodeksu
    pracy i mozliwosc rozwiazania umowy o prace w trybie bez wypowiedzenia ze
    wzgledu na naruszenie przepisow przez pracodawce?

    arkady

  • 2. Data: 2006-07-11 07:39:19
    Temat: Re: Pensja do 10 czy 11 nastepnego miesiaca?
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    > kodeksu pracy i mozliwosc rozwiazania umowy o prace w trybie bez
    > wypowiedzenia ze wzgledu na naruszenie przepisow przez pracodawce?

    IMHO nie. Brak CIEZKIEGO naruszenia obowiazkow wobec pracownika.

  • 3. Data: 2006-07-11 08:05:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > Brak CIEZKIEGO naruszenia obowiazkow wobec pracownika.

    Pewnie że brak ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 4. Data: 2006-07-11 08:29:07
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Lookasik wrote:

    > IMHO nie. Brak CIEZKIEGO naruszenia obowiazkow wobec pracownika.

    A jakby powiedzmy10-tego pracownik mial zaplacic jakas kare - termin
    ostateczny, po ktorym wchodzi np. komornik?

    Tak sobie gdybam...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 5. Data: 2006-07-11 08:56:54
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> napisał w wiadomości

    i mozliwosc rozwiazania umowy o prace w

    > IMHO nie. Brak CIEZKIEGO naruszenia obowiazkow wobec pracownika.
    IMHO Tak

    Pensja ma być 10 i już.

    1. Niepłacenie pensji w terminie jest poważnym nauruszeniem obowiązków pracodawcy.
    2. 1-o dniowy poślizg nie ma tu nic do rzeczy, bo te dni od 1 do 10 danego miesiąca
    już są owym dopuszalnym uswawowym
    "poślizgiem". Nic nie stało na przeszkodzie zrobić przelewy 1-ego a nie 10.
    3. Jeśli w umowie nie ma inaczej to pensja ma byc 10 a nie 11 u pracownika a nie
    gdzie na łączach bankowych.
    4. W mojej byłej firmie ktos to przerobił i potem w sądzie wygrał ale zawsze jest to
    metoda "na norze" - czy rzeczywiście nie
    można się dogadac ?

    A.

  • 6. Data: 2006-07-11 08:59:32
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > 4. W mojej byłej firmie ktos to przerobił i potem w sądzie wygrał ale zawsze jest
    to metoda "na norze" - czy rzeczywiście nie
    > można się dogadac ?

    oczywiscie "noże" :)

    A.

  • 7. Data: 2006-07-11 09:06:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek Margraf napisał(a):

    > 1. Niepłacenie pensji w terminie jest poważnym nauruszeniem obowiązków pracodawcy.

    Mam być ciężkie, a nie poważne. Ale co to dla ciebie znaczy poważne?

    > 2. 1-o dniowy poślizg nie ma tu nic do rzeczy, bo te dni od 1 do 10 danego miesiąca
    już są owym dopuszalnym uswawowym
    > "poślizgiem".

    Ales wymyślił. Jaki znów ustawowy poślizg. Jest termin płacenia
    wynagrodzeń i on nie przewiduje żadnych poślizgów.

    > 3. Jeśli w umowie nie ma inaczej to pensja ma byc 10 a nie 11 u pracownika a nie
    gdzie na łączach bankowych.

    I co z tego. Niewątpliwe jest to naruszenie obowiązków pracodawcy, ale
    to nie wystarczy. Ma być ciężkie naruszenie.

    > 4. W mojej byłej firmie ktos to przerobił i potem w sądzie wygrał ale zawsze jest
    to metoda "na norze" - czy rzeczywiście nie
    > można się dogadac ?

    Nie wierze że ktoś wygrał z powodu jednodniowego opóźnienia.

  • 8. Data: 2006-07-11 09:14:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    [ciach ...]

    A gdy trafi go meteor?
    Tak sobie gdybam ...

  • 9. Data: 2006-07-11 09:18:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    [ciach ...]

    A gdy go trafi meteor, jak będzie szedł po te wypłatę z jednodniowym
    opóźnieniem, to można by mówić o nieumyślnym spowodowaniu śmierci przez
    pracodawcę, bo przecież dzień wcześniej meteora tam nie było.
    Tak sobie gdybam ...

  • 10. Data: 2006-07-11 09:46:27
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Johnson wrote:

> [...]
    > opóźnieniem, to można by mówić o nieumyślnym spowodowaniu śmierci przez
    > pracodawcę, bo przecież dzień wcześniej meteora tam nie było.

    No jest zwiazek przyczynowo-skutkowy jakby...