  • 1. Data: 2004-06-24 06:21:03
    Temat: Re: Pelnomocnictwo - tak czy nie?
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "b...@p...onet.pl" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:aeb5be0c.0406230444.252d230@posting.google.com.
    ..
    > Na poczatku roku rodzice wykupili od gminy mieszkanie, w domu
    > skladajacym sie z 3 lokali.
    > W zeszlym miesiacu do wszystkich lokatorów zglosil sie Zarzad Budynków
    > Komunalnych z propozycja; administrowania Wspólnota;.
    >
    > Warunkiem bylo jednak podpisanie takiego dokumentu:

    (...)

    > Czy ostroznosc Rodziców jest uzasadniona?

    Jest uzasadniona ! Jest uzasadniona !
    W przypadku budynku z 3 lokalami jest komfortowa sytuacja. Walne zebranie
    właścicieli może przegłosować niezadowoloną sąsiadkę 2:1.
    Wspólnota rządzi się sama. Sama decyduje kto i za ile wywozi śmieci, kto i
    za ile sprząta część wspólną, kto i za ile robi to czy tamto.
    Dzięki wspólnocie można zaoszczędzić dość znaczną część kosztów.
    Rozumiem, ze nieruchomość złożona z 3 lokali jest niewielka, więc wiele
    rzeczy można zrobić we własnym zakresie. Wystarczy tylko być obrotnym.
    W przypadku 3 lokali/właścicieli można walne zgromadzenia właścicieli robić
    nawet co tydzień i ustalać co trzeba.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

  • 2. Data: 2004-06-24 18:56:01
    Od: b...@g...pl (b...@p...onet.pl)

    "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl> wrote in message
> [...]
    > W przypadku 3 lokali/właścicieli można walne zgromadzenia właścicieli robić

    Cala sprawa rozbija sie o to ze nikt z nas nie chce tym administrowac.
    A uscislajac Rodzice podjeliby sie, tyle ze jest jedno "ale".
    Ogolnie sytuacja wyglada tak:
    Wspolnota liczy 3 osoby, z czego:
    1.(My) Nie zgadza sie na tak sformulowane pelnomocnictwo. Kto bedzie
    tym administrowal jest nam obojetne. Moze to byc komunalka, byle
    zmienila tresc pelnomocnictwa tak, aby byly odnosniki do kodeksu.
    2. (Sasiadka nr 1) Kategorycznie pochwala to pelnomocnictwo w takiej
    formie w jakiej jest skonstruowane. Uwaza ze szukamy dziury w calym,
    bo tylu ludzi je podpisalo i jakos nic sie nie stalo (co nadal nie
    zmienia faktu, ze papierek jest sliski i w kazdej chwili mozemy byc
    tym pierwszym przypadkiem).
    3. (Sasiadka nr 2) W zasadzie podpisze to co sie jej da. Nie ma
    wlasnego zdania. w rozmowie z nami popiera nas, w rozmowie z sasiadka
    - ja. Jedyne zdanie ma na temat administrowaniu wspolnota przez
    Rodzicow. Jest przeciwna. Nie ufa, ze beda pilnowac terminow i
    nalezycie i systematycznie prowadzic dokumentacje (to jest to "ale").
    Ma prawo i Rodzice akceptuja to bez zastrzezen. Dlatego pomysleli o
    zatrudnieniu fachowej firmy, ale ktora zgodzi sie na takie
    pelnomocnictwo, ktore bedzie nawiazywac do prawa.

  • 3. Data: 2004-06-26 23:30:26
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "b...@p...onet.pl" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:aeb5be0c.0406241056.3ccb4abe@posting.google.com

> [...]
    > zatrudnieniu fachowej firmy, ale ktora zgodzi sie na takie
    > pelnomocnictwo, ktore bedzie nawiazywac do prawa.

    Proponuję podjąć uchwałę o nie podpisywaniu pełnomocnictwa w takiej formie.
    Proponuję przekonać sąsiadkę nr 2 aby zagłosowała ZA i przegłosować sąsiadkę
    nr 1.

    Ponieważ wspólnota jest mała, aby potem móc z tą uchwałą chodzić tu i tam,
    proponuję uchwałę podjąć w obecności notariusza (jako świadka) tak na
    wszelki wypadek, aby sąsiadce nr 1 nie dać argumentów do jakiegoś
    niekontrolowanego działania.

    A zatrudnienie fachowej firmy jest dobrym pomysłem, ale trzeba
    przeanalizować koszty:
    - niech kandydaci na administratorów przedstawią swoje oferty, wtedy Wy jako
    wspólnota dokonacie wyboru, co jest korzystniejsze.