    From: "Piotr \"Gamster\" Kołodziejczyk" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pelnoletnosc a szkola srednia
    Date: Wed, 16 Jan 2002 12:32:46 +0100

    > Ja przeforsowalem wlasne usprawiedliwienia,
    > nigdy nie przynioslem zadnego pisma od rodzicow,
    > tylko powtarzalem, ze jestem dorosly i rodzicow
    > nie interesuje zbyt szczegolowo moje zycie.
    > Nie chodzili tez na wywiadowki...
    >
    > Mysle ze jak sie twardo postawisz...
    > Nie moga Cie chyba ze szkoly wywalic.
    >
    > No ale to luzne dywagacje, tez jestem ciekaw czy prawo cos ma na ten temat
    > do powiedzenia.

    Na przykladzie LO z mojego miasta:
    - uczen moze sam sobie usprawiedliwiac nieobecnosci pod warunkiem ze rodzice
    wyraza na to zgode. W II semestrze 4klasy czesc osob ma juz skonczone 19lat
    a traktuje sie ich jak gimnazjalistow.
    - zebrania z rodzicami nie sobie beda ale nie dla wszystkich. Jezeli rodzice
    chca sie czegos dowiedziec to przychodza, jezeli nie to nikt nie powinien
    miec o to pretensji.
    - slyszalem, ze w przypadku zagrozenia ocena niedostateczna sa wysylane
    zawiadomienia do rodzicow o takiej sytuacji (listy polecone)

    A co z innymi wykroczeniami? Jest zakaz palania papierosow na terenie szkoly
    i z tym sie zgadzam. Jezeli ktos zlamie ten zakaz to jego rodzice maja
    wysluchiwac jaki ich 19-letni syn jest "niegrzeczny" ?

    Majac skonczone 18 lat mozna sie wyprowadzic z domu rodzinnego, mozna
    pracowac, miec wlasne mieszkanie itp. Wiec dlaczego nie mozna sie
    usamodzielnic w sprawach szkolnych?

    P.S. Ktorys z profesorow podobno zaslanial sie jakims przepisem mowiacym, ze
    uczen do 21 roku zycia pozostaje pod opieka rodzicow?

    Piotr "Gamster" Kołodziejczyk
    g...@i...pl