    From: "Michal Adamczewski" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pelnoletnosc a szkola srednia
    Date: Wed, 16 Jan 2002 08:19:09 +0100

    > W szkolach srednich w klasach 4-5 uczniowie maja juz po 18-19 lat. Maja
    tez
    > wyrobione dowody osobiste. W pelni odpowiadaja za siebie przed prawem itp.
    >
    > Jednak w szkole sredniej nie traktuje sie ich do konca powaznie. Uczen
    > pomimo swej pelnoletnosci nie moze sobie sam napisac nawet
    > usprawiedliwienia. W dalszym ciagu o wazniejszych sprawach decyduja
    rodzice.
    > Uczen moze sobie sam pisac usprawiedliwienia pod warunkiem, ze rodzice
    > wyraza na to zgode.

> [...]
    Ja przeforsowalem wlasne usprawiedliwienia,
    nigdy nie przynioslem zadnego pisma od rodzicow,
    tylko powtarzalem, ze jestem dorosly i rodzicow
    nie interesuje zbyt szczegolowo moje zycie.
    Nie chodzili tez na wywiadowki...

    Mysle ze jak sie twardo postawisz...
    Nie moga Cie chyba ze szkoly wywalic.

    No ale to luzne dywagacje, tez jestem ciekaw czy prawo cos ma na ten temat
    do powiedzenia.

    pozdr.
    /\/\ichal