  • 151. Data: 2008-10-23 10:40:05
    Temat: Re: Papierosy, balkon i kwestia polska
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

    > I co w związku z tym? Oczekujesz, że dzieci będą się wychowywały bez

    Oczekuje, ze skoro mozna tolerowac drace sie dzieciaki nalezy tez
    tolerowac palaczy balkonowych.

  • 152. Data: 2008-10-23 10:45:52
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marian napisał(a):

    > a głuchota?

    Musisz mieć na myśli bardzo duży balkon do tego bardzo mocno upakowany
    takimi krzyczącymi dziećmi ;)

    j.

  • 153. Data: 2008-10-23 10:46:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marian napisał(a):

    > Ostatnio stalem w kolejce do kasy, z zakupami, a za mna mamusia z
    > dzieckiem - i dziecko jak rozdarlo ryja to myslalem, ze mi glowa
    > eksploduje...

    Ogłuchłeś? ;)

    j.

  • 154. Data: 2008-10-23 10:47:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marian napisał(a):

    > Bardziej niz co?

    Bardziej niż palenie czynne.

    j.

  • 155. Data: 2008-10-23 10:48:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marian pisze:

    > Oczekuje, ze skoro mozna tolerowac drace sie dzieciaki nalezy tez
    > tolerowac palaczy balkonowych.

    Oj, nieuważnie czytałem wątek i myślałem, że jesteś po drugiej stronie :)

    A wypowiadając się w temacie: uważam, że zakaz palenia jest słuszny
    tam, gdzie ludzie muszą chodzić (np. urzędy, przystanki autobusowe,
    środki komunikacji miejskiej, szkoły itp.). Nie ma natomiast podstaw
    uważać, że prawo do palenia w knajpach narusza czyjeś swobody. To, że
    Zenek Kowalski otworzy pub, w którym chętne osoby mogą przyjść i popalić
    papierosy w niczym nie ogranicza praw innych osób. Sama chęć chodzenia
    osób niepalących do pubu pana Zenka i niewdychania dymu nie jest czymś,
    co musi podlegać ochronie prawnej.

    W normalnej gospodarce są puby dla palących, jak i dla niepalących,
    tudzież są sale dla jednych i drugich i każdy konsument wybiera to, co
    mu odpowiada.

    Natomiast problem palenia na balkonie jest problemem wyolbrzymionym.
    Prawo nie może zajmować się takimi szczegółami jak trajektoria dymu
    unoszącego się z balkonu. Części osób na tej grupie wydaje się, że
    wszystko ma swoje odbicie w prawie. A nie ma. Jak komuś przeszkadza
    palenie sąsiada, to może zamknąć okno, albo porozmawiać na ten temat z
    sąsiadem.

    A i jeszcze jedno, nie należy zapominać o intensywnych zapachach na
    klatce podczas gotowania obiadu. Nie może być tak, że do mojego
    mieszkania przedostaje się zapach schaboszczaka sąsiada, a może ja
    jestem wegetarianinem? ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 156. Data: 2008-10-23 12:46:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdpkp9$oao$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > niczym nie ogranicza praw innych osób. Sama chęć chodzenia osób
    > niepalących do pubu pana Zenka i niewdychania dymu nie jest czymś, co musi
    Właśnie "rozprawiłeś" się ze znaczną częścią uprawnień Sanepidu. :D
    Prawna ochrona przed brakiem higieny, brudem, nieświeżymi lub źle
    przechowywanymi artykułami w barach, restauracjach, pubach itp. jest zbędna.
    Przecież nie trzeba tam chodzić...
    Fajna "logika".

    > W normalnej gospodarce są puby dla palących, jak i dla niepalących,
    > tudzież są sale dla jednych i drugich i każdy konsument wybiera to, co mu
    > odpowiada.
    I to właśnie mniej więcej napisałem już dużo wcześniej. Właściciel mordowni
    jeśli chce przyjmować palących musi im wydzielić odpowiednio odizolowane
    pomieszczenie i niech tam kopcą.

> [...]
    > odbicie w prawie. A nie ma. Jak komuś przeszkadza palenie sąsiada, to może
    > zamknąć okno, albo porozmawiać na ten temat z sąsiadem.
    A jednak na terenie wielu osiedli, wspólnot, spółdzielni obowiązuje np.
    zakaz rozpalania grilla na balkonie.

> [...]
    > podczas gotowania obiadu. Nie może być tak, że do mojego mieszkania
    > przedostaje się zapach schaboszczaka sąsiada, a może ja jestem
    To nie są żarty. Przez kilka lat w bloku w którym kiedyś mieszkał mój kumpel
    ktoś z lokatorów weeekend w weekend, w każde świeto gotował starą kozę.
    Ciągle tą samą...
    Ilekroć do niego (kumpla) przychodziliśmy już przy windzie wiadomo było, że
    gość gotuje. Co więcej, cyrkulacja powietrz na klatce schodowej była taka,
    że nie można było mimo sledztwa rozpoznać sprawcy, bo wszędzie waliło tak
    samo, a smród był niemożebny.
    Więc nie lekceważ problemu.

    --
    Jotte

  • 157. Data: 2008-10-23 12:55:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdllq6$5q4$1@news.onet.pl Piotr <p...@a...net.pl>
    pisze:

    > A czy ja pisałem, że wszyscy?
    Nie, twierdziłeś, że to banalne. Nieprawda.

    > To Ty twierdziłeś, że w banku nie ma opcji zapalenia.
    Nieprawda. Radziłem jedynie spróbować zapalić w banku.
    Zrób jak mówiłem - banków jak mrówków, wejdź, zapal i czekaj na efekt.

    > To jest opis realnej sytuacji, nie wyobrażenia.
    PIsałem, że chętnie poznałbym konkretne przykłady.

    > Dlaczego idąc chodnikiem mam wdychać wredne, śmierdzące spaliny
    > samochodów? Dlaczego moje prawo do świeżego powietrza jest tak okrutnie
    > ograniczane przez cholernych egoistów, którzy wsiadają w samochody i
    > wożą się zamiast poruszać się środkami transportu które nie
    > zanieczyszczają powietrza.
    > Jak sam pisałeś, "To wszystko. Wolność jednostki kończy się tam, gdzie
    > zaczyna się wolność drugiej jednostki."
    To, co tu poruszyłeś jest sednem problemu. Gdzie jest ta granica?
    Ano tam, gdzie ją ustanowią skuteczniejsi w swych działaniach.

    --
    Jotte

  • 158. Data: 2008-10-23 12:58:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > I to właśnie mniej więcej napisałem już dużo wcześniej. Właściciel
    > mordowni jeśli chce przyjmować palących musi im wydzielić odpowiednio
    > odizolowane pomieszczenie i niech tam kopcą.

    A czy właściciel mieszkania, jeśli chce przyjmować palących
    przyjaciół, musi im wydzielić osobne miejsce do palenia?

    Tylko proszę nie mówić, że pub jest miejscem publicznym. Nie musi
    być. Może to być lokal o nazwie "palarnia" przeznaczony tylko dla osób
    palących.

> [...]
    >przechowywanymi artykułami w barach, restauracjach, pubach itp. jest
    >zbędna. Przecież nie trzeba tam chodzić...

    Wysokie odszkodowania za szkody lepiej chronią niż sanepid. Po
    pierwsze głupią panią z sanepidu łatwo przekupić, po drugie sanepid ine
    będzie siedział cały czas nad przedsiębiorcą, idąc do baru zdajesz
    jednak się na wiedzę i doświadczenie kucharza, a nie na wiarę w
    kontrolującą moc sanepidu. W rodzinie u mnie ktoś prowadził przez
    kilkanaście lat bar i sanepid widział na kontroli kilka razy w tym
    czasie. Tak więc nie przeceniaj czegoś, co tak naprawdę nie działa. To,
    że na 99,99% nie zatrujesz się jedząc w nieznanym barze nie wynika z
    działalności sanepidu.

    > A jednak na terenie wielu osiedli, wspólnot, spółdzielni obowiązuje np.
    > zakaz rozpalania grilla na balkonie.

    Jednakże grill, lub ognisko jest trochę bardziej i niebezpieczne z
    punktu widzenia ppoż, i bardziej uciążliwe dla otoczenia, i dłużej
    trwające, niż zapalenie jednego papierosa.

    > To nie są żarty. Przez kilka lat w bloku w którym kiedyś mieszkał mój
    > kumpel ktoś z lokatorów weeekend w weekend, w każde świeto gotował starą
    > kozę.
    > Ciągle tą samą...

    No i co, jesteś za nową ustawą dotyczącą gotowania kóz?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 159. Data: 2008-10-23 13:41:28
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > przechowywanymi artykułami w barach, restauracjach, pubach itp. jest
    > zbędna. Przecież nie trzeba tam chodzić...

    Nie, to znow jest inaczej, niz przedstawiasz. Nie ma obowiazku
    serwowania potraw czy napojow. Jesli juz zas ktos chce serwowac, musi to
    robic wedle okreslonych przepisow.

    > I to właśnie mniej więcej napisałem już dużo wcześniej. Właściciel
    > mordowni jeśli chce przyjmować palących musi im wydzielić odpowiednio
    > odizolowane pomieszczenie i niech tam kopcą.
    A jak to jest z mniejszosciami?
    Mowisz, ze Polska nalezy do Cuganow, a Polacy jako wiekszosc maja
    wydzielony pewien teren? ;)

    Wiec uwazam, ze odwrotnie. Tak dlugo, jak palacze beda w wiekszosci to
    wydzielanie obszarow dla niepalacych jest wlasciwym podejsciem.

    Po co wprowadzac nakaz wydzielania miejsca dla palacych w barach, gdzie
    wiekszosc przychodzi wlasnie zapalac.

    Albo inaczej.

    Te miejsca wydzilelone dla palaczy juz sa - nazywaja sie BARY i PUBY.

    Natura i spoleczenstwo samo wydzielilo te miejsca. Ludzie chcieli sie
    napic i zapalic - i tak powstaly bary i puby...

    > A jednak na terenie wielu osiedli, wspólnot, spółdzielni obowiązuje np.
    > zakaz rozpalania grilla na balkonie.

    Przepisy p/pozarowe - zakaz uzywania otwartego ognia i te pe.

    Oczywiscie potem pojawily sie grile elektryczne, ktore tez nazywaja sie
    grilami...

> [...]
    > taka, że nie można było mimo sledztwa rozpoznać sprawcy, bo wszędzie
    > waliło tak samo, a smród był niemożebny.

    I rozmawialiscie z sasiadem? Zglaszali administracji uciazliwosc?

    Moize gotowal, bo myslal, ze lubicie zapach gotowanej kozy?

    Skoro nikt do niego nie przyszedl i nie powiedzial, zeby ta koze juz
    wylal ;)

  • 160. Data: 2008-10-23 13:43:26
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Tylko proszę nie mówić, że pub jest miejscem publicznym. Nie musi być.
    > Może to być lokal o nazwie "palarnia" przeznaczony tylko dla osób palących.

    Przy czym nikt nie zabroni osobie niepalacej na wejscie do "palarni".