    From: Marian <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Papierosy, balkon i kwestia polska
    Date: Thu, 23 Oct 2008 15:41:28 +0200
    <gdalbv$pkn$1@news.dialog.net.pl> <gdan2l$t0i$1@news.onet.pl>
    <gdan9q$r21$1@news.dialog.net.pl> <gdc0ff$s8m$1@news.onet.pl>
    <gdcq38$4p3$2@news.dialog.net.pl> <gdcr2m$92t$1@news.onet.pl>
    <gdctf1$4it$1@news.task.gda.pl> <gdctnf$iuh$1@achot.icm.edu.pl>
    <gddiqf$g6g$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0810200938470.3680@quad>
    <gdi57p$6j1$1@news.onet.pl> <s...@g...mierzwiak.com>
    <gdpg5g$7ht$1@news.onet.pl>
    <10sf2kxxqm9qf$.1n9wq1suy578w$.dlg@40tude.net>
    <gdpi47$dt7$1@news.onet.pl> <gdpid4$f41$1@news.onet.pl>
    <gdpka7$mi6$1@news.onet.pl> <gdpkp9$oao$1@news.onet.pl>
    <gdprnb$ju6$1@news.dialog.net.pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:gdpkp9$oao$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Właśnie "rozprawiłeś" się ze znaczną częścią uprawnień Sanepidu. :D
    > Prawna ochrona przed brakiem higieny, brudem, nieświeżymi lub źle
    > przechowywanymi artykułami w barach, restauracjach, pubach itp. jest
    > zbędna. Przecież nie trzeba tam chodzić...
    > Fajna "logika".

    Nie, to znow jest inaczej, niz przedstawiasz. Nie ma obowiazku
    serwowania potraw czy napojow. Jesli juz zas ktos chce serwowac, musi to
    robic wedle okreslonych przepisow.

    > I to właśnie mniej więcej napisałem już dużo wcześniej. Właściciel
    > mordowni jeśli chce przyjmować palących musi im wydzielić odpowiednio
    > odizolowane pomieszczenie i niech tam kopcą.
    A jak to jest z mniejszosciami?
    Mowisz, ze Polska nalezy do Cuganow, a Polacy jako wiekszosc maja
    wydzielony pewien teren? ;)

    Wiec uwazam, ze odwrotnie. Tak dlugo, jak palacze beda w wiekszosci to
    wydzielanie obszarow dla niepalacych jest wlasciwym podejsciem.

    Po co wprowadzac nakaz wydzielania miejsca dla palacych w barach, gdzie
    wiekszosc przychodzi wlasnie zapalac.

    Albo inaczej.

    Te miejsca wydzilelone dla palaczy juz sa - nazywaja sie BARY i PUBY.

    Natura i spoleczenstwo samo wydzielilo te miejsca. Ludzie chcieli sie
    napic i zapalic - i tak powstaly bary i puby...

    > A jednak na terenie wielu osiedli, wspólnot, spółdzielni obowiązuje np.
    > zakaz rozpalania grilla na balkonie.

    Przepisy p/pozarowe - zakaz uzywania otwartego ognia i te pe.

    Oczywiscie potem pojawily sie grile elektryczne, ktore tez nazywaja sie
    grilami...

    > To nie są żarty. Przez kilka lat w bloku w którym kiedyś mieszkał mój
    > kumpel ktoś z lokatorów weeekend w weekend, w każde świeto gotował starą
    > kozę.
    > Ciągle tą samą...
    > Ilekroć do niego (kumpla) przychodziliśmy już przy windzie wiadomo było,
    > że gość gotuje. Co więcej, cyrkulacja powietrz na klatce schodowej była
    > taka, że nie można było mimo sledztwa rozpoznać sprawcy, bo wszędzie
    > waliło tak samo, a smród był niemożebny.
    > Więc nie lekceważ problemu.

    I rozmawialiscie z sasiadem? Zglaszali administracji uciazliwosc?

    Moize gotowal, bo myslal, ze lubicie zapach gotowanej kozy?

    Skoro nikt do niego nie przyszedl i nie powiedzial, zeby ta koze juz
    wylal ;)