  • 11. Data: 2003-10-26 00:41:23
    Temat: Re: ( POMOCY ! ) Zabezpieczenie roszczenia przed wydaniem wyroku ...
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sat, 25 Oct 2003 18:51:37 +0200, "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    wrote:

    >Trzy ... aka actio pauliana.

    Ja tylko dodam dla ulatwienia ze mozna szukac pod bardziej swojska nazwa
    "roszczenia paulianskie".

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 12. Data: 2003-10-27 04:50:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Oct 2003, Kyniu wrote:

> [...]
    >+
    >+ Ja tylko dodam dla ulatwienia ze mozna szukac pod bardziej swojska nazwa

    To ja się też dopiszę: na grupie było również pod hasłem
    "skarga paulińska" :) (nie zauważyłem żeby pisali "pauliańska",
    ale może...)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-10-27 04:56:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Oct 2003, Wojtek Szweicer wrote:

    >+ Dnia 2003-10-25 13:22 D.V.P. napisał(a):
    >+
    >+ > Jestem w trakcie procesu o zapłatę .
    [...]
    >+ Do wydania wyroku pozwany nie jest Ci nic winny,

    No ładnie.
    W wyniku "skomplikowanych procesów myślowych" może dojdziemy
    w końcu do tego skąd się bierze poczucie bezkarności
    wierzycieli wszelakich.
    Mi na oko pasuje do postu prowadzącego DG, który zarzekał
    się że jest niesprawiedliwie traktowany: przecież "on musiał"
    nie płacić wierzycielom bo "firma dobrze prosperuje".
    A sąd go przymusza (komornik przylazł) i będzie krach.
    Uch....
    Hamlet i Kafka z ich rozterkami i humorem wysiadają :)

    >+ w związku z tym może
    >+ robić ze swoją własnością co chce...

    ...a to zupełnie inna sprawa :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-10-27 14:18:09
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > To ja się też dopiszę: na grupie było również pod hasłem
    > "skarga paulińska" :) (nie zauważyłem żeby pisali "pauliańska",
    > ale może...)

    Ha ha! Zdecydowanie pauliańska! :-))))))

    O ile wiem z jej powstaniem nie miała nic wspólnego ani Paulina, ani ojcowie
    Paulini a niejaki Paulus :-)

    Choć z tym Paulusem `to mówiąć szczerze moja własna interpretacja - czy ktos
    może to potwierdzić? Pisze sie to poprawnie actio Pauliana (z wielkiej
    litery własnie).

    Depi.