  • 261. Data: 2009-01-31 17:44:16
    Temat: Re: POLICJA JEST G?UPIA
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gm22b1$qp9$1@news.onet.pl Smok Eustachy
    <s...@s...prv.pl> pisze:

    > Jest jakaś szansa ale niewielka.
    Np. jak był pod wpływem.

    --
    Jotte

  • 262. Data: 2009-01-31 18:08:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W wiadomości news:gm22b1$qp9$1@news.onet.pl Smok Eustachy
    > Np. jak był pod wpływem.

    Pozostawanie "pod wpływem" nie ma żadnego związku z ewentualną winą za
    spowodowanie wypadku.

  • 263. Data: 2009-01-31 18:26:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gm24pg$fdn$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Pozostawanie "pod wpływem" nie ma żadnego związku z ewentualną winą za
    > spowodowanie wypadku.
    Owszem, ma.

    --
    Jotte

  • 264. Data: 2009-01-31 21:57:53
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 28.01.2009 12:37 użytkownik Adam Płaszczyca napisał :

    > Nie złamał żadnych. Rowerzysta miał obowiązek ustąpić.

    To ja się podepnę w tym miejscu może. Rozumiem, że kierowcy są tacy
    zajebiści, że oczywiście zawsze mają pewność, że rowerzysta wjeżdżający
    na pasy ma 10 lub więcej lat?

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 265. Data: 2009-01-31 22:22:33
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 27.01.2009 23:02 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał :
    > Hello Piotr,
    >
    > Tuesday, January 27, 2009, 9:51:46 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nawet rowerzyście na przejeździe dla rowerów nie musi bezwzględnie
    > ustępować - przepis skreślono.

    Całe szczęście Konwencji Wiedeńskiej nie skreślono.

  • 266. Data: 2009-01-31 22:29:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:14ue56-da.ln1@menek.one.pl "Mikołaj \"Miki\" Menke"
    <m...@m...one.pl> pisze:

    > To ja się podepnę w tym miejscu może. Rozumiem, że kierowcy są tacy
    > zajebiści, że oczywiście zawsze mają pewność, że rowerzysta wjeżdżający na
    > pasy ma 10 lub więcej lat?
    A co za różnica?

    --
    Jotte

  • 267. Data: 2009-01-31 22:59:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jotte,

    Saturday, January 31, 2009, 11:29:36 PM, you wrote:

    > A co za różnica?

    Nie wiesz? Jak rowerzysta ma mniej lat, to kierowca samochodu ma
    doprowadzić do dematerializacji samochodu przed kolizją.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 268. Data: 2009-02-01 00:17:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 12:51:57 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Banialuczysz.
    > Mowa jest o pasach ZA skrętem.

    Czyli takich, które są równoległe do drogi, która obecnie jadę, a
    wzmiankowany rowerzysta jest za mna w tym momencie.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 269. Data: 2009-02-01 00:19:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 17:36:13 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nikt z nas nie widział tego skrzyżowania. Nie wiem jak daleko od jezdni
    > przebiega chodnik. Czy rowerzysta musiał skręcić, czy pojechał prosto z
    > chodnika. Tu za dużo niewiadomych, by się dało zająć konstruktywne
    > stanowisko dotyczące tego konkretnego zdarzenia.

    Nie ma znaczenia. Art. 17 PoRD mówi jasno i wyraźnie co powinien i czego
    rowerzysta nie zrobił.

    Jeśli rowerzysta był do zauważenia przez kierowcę auta, to jechał powoli i
    kierowca auta miał prawo liczyć, że rowerzysta będzie przestrzegał
    przepisów. Jeśli rowerzysta jechał szybko, to kierowca auta nie miał
    możliwości go zobaczyć.

  • 270. Data: 2009-02-01 00:22:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 15:15:49 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

    > I może pieszych też?

    Nie, pieszych się widzi wcześniej. Piesi nie poruszają się szybciej niz
    10-12km/h (biegnący).

    > Rozpocząłeś manewr skrętu i rowerzysta nie jest za
    > samochodem tylko po jego prawej stronie. Załóżmy, że dalej ignorancko
    > patrzysz przed siebie. Mimowolnie *widzisz* co się dzieje ponad 90' w prawo
    > i ponad 90' w lewo. Rowerzystę widzisz ale nie rejestrujesz tego.

    Mimowolnie patrzę się na to, co jest za skrętem 30-40 metrów. Na to, co
    jest tuż przy przejściu nie ma po co patrzeć, bo i tak nie zdążę
    zareagować.
    Na okolice przejścia patrzyłem, kiedy się doń zbliżałem.

    > Zgodnie z tym co piszesz - przepis stworzono aby istniał obowiązek... ale
    > ani przepis ani obowiązek nie istnieje. Przepis stworzono ale go nie ma?
    > Obowiązek istnieje i też go nie ma?

    Zgodnie z tym, co Ty sobie wymyśliłeś, a nie z tym, co napisałem.