  • 1. Data: 2003-04-29 12:34:06
    Temat: PILNE - patent lub zatrzeżenie softu.
    Od: "Janusz" <j...@s...com.pl>

    Witam wszystkich.
    Mam prośbę, szukam kogoś, kto ma jakieś doświadczenia bądź informacje na
    temat możliwości zastrzeżenia pewnych rozwiązań informatycznych we własnym
    sofcie. Nie chodzi mi o kod programu, bo on jest w miarę bezpieczny i
    stosunkowo łatwy do zbadania. Chodzi mi raczej o zastrzeżenie pewnych
    rozwiązań koncepcyjnych.
    Z tego co wiem, to nie można zastrzegać całego softu bo chroni go prawo
    autorskie, ale są takie pomysły, które są dość łatwe do podpatrzenia.
    Projektuję soft dla instytucji finansowych i nie chciałbym, żeby moje
    autorskie rozwiązania zostały powielane.

    Jak się zabezpieczyć przed tym???
    Będę wdzięczny za każdą pomoc.

    Janusz
    GG1236922
    Ciekawe programy:
    http://procent.skynet.com.pl
    http://pi.skynet.com.pl

  • 2. Data: 2003-04-29 15:49:31
    Temat: Re: PILNE - patent lub zatrzeżenie softu.
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Janusz" <j...@s...com.pl> napisał

    > Projektuję soft dla instytucji finansowych i nie chciałbym, żeby moje
    > autorskie rozwiązania zostały powielane.
    >
    > Jak się zabezpieczyć przed tym???

    Rzecznik patentowy (nie znam żadnego specjalisty z tego zakresu) lub radca
    (rownież nie znam fachowca z tej dziedziny). Znajdź w sieci adresy kilku
    kancelarii w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania i tam poszukaj. Może
    akurat ktoś się w tej materii specjalizuje.
    T.Ś.

  • 3. Data: 2003-04-30 06:29:44
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > sofcie. Nie chodzi mi o kod programu, bo on jest w miarę bezpieczny i
    > stosunkowo łatwy do zbadania. Chodzi mi raczej o zastrzeżenie pewnych

    Jak powiedzial Van Tommy - rzecznik patentowy. Nie licz jednak na wiele,
    kiedys probowalem opatentowac jedno z moich rozwiazan i okazalo sie, ze w
    Polsce jest to niemozliwe.

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 4. Data: 2003-05-01 15:29:57
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b8lrgo$57t$1@nemesis.news.tpi.pl>, Janusz wrote:

    > Mam pro?b?, szukam kogo?, kto ma jakie? do?wiadczenia b?d 1/4 informacje na
    > temat mo?liwo?ci zastrze?enia pewnych rozwi?za? informatycznych we w?asnym
    > sofcie. Nie chodzi mi o kod programu, bo on jest w miar? bezpieczny i
    > stosunkowo ?atwy do zbadania. Chodzi mi raczej o zastrze?enie pewnych
    > rozwi?za? koncepcyjnych.
    > Z tego co wiem, to nie mo?na zastrzegaae ca?ego softu bo chroni go prawo
    > autorskie, ale s? takie pomys?y, które s? do?ae ?atwe do podpatrzenia.
    > Projektuj? soft dla instytucji finansowych i nie chcia?bym, ?eby moje
    > autorskie rozwi?zania zosta?y powielane.

    W Europie (na szczescie) nie mozna patentowac oprogramowania a takze
    idei i modeli biznesowych. Niestety mozna takie (uragajace wolnosci i
    szalenie szkodliwe dla zdrowej konkurencji) potworne rzeczy robic w
    USA i w Japonii.

    Poczytaj http://swpat.ffii.org/

    Patentowanie rozwiazan programowych i innych idei jest szalenie
    szkodliwe dla wolnej konurencji i zupelnie nieuzasadnione z punktu
    widzenia naturalnego poczucia sprawiedliwosci oraz prowadzi do
    monopolizacji rynku oprogramowania. Jest bardzo szkodliwe dla
    innowacyjnosci w rynku oprogramowania, gdyz wlasciciele takich
    patentow nie tylko sami nie maja motywacji do tworzenia nowych
    rozwiazan programowych, gdyz wola skupic sie na sciaganiu haraczy z
    tego co kiedys sobie opatentowali, a takze w wielu wypadkach blokuja
    lub szalenie utrudniaja rozwoj oprogramowania przez tych co
    rzeczywiscie chca stworzyc nowy program.

    Nie jest sprawiedliwe jesli jedna osoba moze zabronic (lub zmusic do
    placenia haraczu) stosowania jakiejs koncepcji tylko dlatego ze sami
    na nia kiedys wpadli. Tysiace osob moze wpasc na taki pomysl zupelnie
    niezaleznie od wlascieciela danego "patentu softwareowego", to ze
    jedna osoba sobie cos obmyslila nie moze jej upowazaniac do
    zabraniania innym myslenia w ten sam sposob i tworzenia zgodnie z ta
    mysla programow.

    To co dana osoba ma prawo chronic, jest to na czym rzeczywiscie
    pracowala i co stworzyla - implementacje danego pomyslu czyli kod
    zrodlowy. Natomiast monopolizacja SAMEGO POMYSLU jest nieuzasadnionym
    dzialaniem na szkode spoleczenstwa.

    A amerykanski i japonski system prawa patentowego jest sprzeczny z
    obiektywnym poczuciem sprawiedliwosci ze na to pozwala.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl