  • 41. Data: 2005-08-24 13:56:45
    Temat: Re: PILNE!!! Czy można używać w sądzie dowodów pochodzących z kradzieży?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Iwona" <i...@s...flota.com.pl> napisał w wiadomości
    news:dehfmi$9v$1@inews.gazeta.pl...

    W polskim systemie prawnym wszystko może być dowodem, co dopuści sąd.
    Również i opisana przez Ciebie korespondencja mailowa. Zresztą w
    wypadku męża i żony udowodnienie, że doszło do przestępstwa wcale nie
    jest proste. Mąż może powiedzieć, że żona sama udostępniła mu te hasła
    by odebrał w jej imieniu pocztę i przy okazji znalazł obciążającą ją
    korespondencję. O ile w wypadku obcej osoby sąd mógłby żądać jakiegoś
    dowodu na takie oświadczenie, to w wypadku żony było by
    niedorzecznością, by żona na piśmie dawała takie pozwolenie. Z drugiej
    strony jeśli jest to tylko przychodząca korespondencja, to równie
    dobrze można uznać to za prowokacje. Gorzej, jak są dowody na to, ze
    żona tę korespondencję prowadziła świadomie. no i skoro mąż miał
    dostęp do jej skrzynki manilowej to jak dowieść, że to żona, a nie on
    pisała te maile.

  • 42. Data: 2005-08-24 14:23:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > W polskim systemie prawnym wszystko może być dowodem, co dopuści sąd.

    No nie wszystko. Są rzeczy których nawet sąd nie może ... na przykład
    duchowny i spowiedź, adwokat i porada prawna - nie wolno tego zrobić
    nawet jak adwokat,ksiądz czy nawet sam oskarżony tego chce.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 43. Data: 2005-08-24 14:55:29
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Masz całkowitą rację. Wiem, bo sam doświadczyłem podobnych rzeczy, a i w
    prokuraturze się nieco o sobie dowiedziałem.
    Tylko ja nie odpuściłem. Rozwód i tak "w toku".
    Masz także rację w tym, że "jak pyta - to coś nabroiła." Możliwe, że nie
    mają dzieci, ale tego akurat nikt nie wie, a i Iwona nie musi pisać o tym na
    grupie, zadając pytanie, którego właściwa treść, to właśnie "jak się
    obronić" , a nie "czy można ...".

  • 44. Data: 2005-08-24 14:58:08
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    I słusznie.

  • 45. Data: 2005-08-24 16:17:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > a sprawdzenie sum kontrolnych ?

    Tym właśnie jest podpis PGP

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 46. Data: 2005-08-24 16:20:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:dei6j7$2pk$1@opal.futuro.pl...

    > Tym właśnie jest podpis PGP

    acha ok

    P.

  • 47. Data: 2005-08-24 22:42:23
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Dredd wrote:

    > Polska to nie USA :)
    > Dowody takie mogą być użyte w Sądzie i podlegają normalnej ocenie Sądu jak
    > każde inne.
    (ciach)
    > Potem z nagraniami poleciał do Sądu rozwodowego. Sąd
    > dowody przyjął a jednocześnie zawiadomił prokuraturę o podejrzeniu popełnienia
    > przestępstwa. I zrobił prawidłowo.

    Dokładnie tak jest. Nie mamy tu tej idiotycznej amerykańskiej teorii o
    owocach z zepsutego drzewa. W amerykańskich procesach często jest tak,
    że np. wszyscy wiedzą, kto zabił, ale muszą udawać, że nie wiedzą ;)
    Nasz sąd ma obowiązek dojść do prawdy. Nie uzna, że prawda wygląda
    inaczej dlatego, że dowody zostały wykradzione.
    I to jest dobre.
    A z drugiej strony wykradający będzie odpowiadał za kradzież - tylko że
    to już jest zupełnie inna sprawa.
    I to też jest dobre.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 48. Data: 2005-08-25 13:32:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marta Wieszczycka wrote:

> [...]
    > Nasz sąd ma obowiązek dojść do prawdy. Nie uzna, że prawda wygląda
    > inaczej dlatego, że dowody zostały wykradzione.

    Cóż, nie da się ukryć ze amerykański system prawny jest ogólnie dość
    patologiczny.

    Co to za sąd w którym o czyjejś winie lub braku winy decyduje grupa
    wziętych z łapanki laików a prawo jest tworzone na bieżąco przez takie
    właśnie sądy?

    > A z drugiej strony wykradający będzie odpowiadał za kradzież - tylko że
    > to już jest zupełnie inna sprawa.
    > I to też jest dobre.

    Nie da się ukryć :)

  • 49. Data: 2005-08-25 14:22:49
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Iwona napisał(a):
    > A konkretnie z włamania do skrzynki mailowej?

    Jeżeli włamał się na konto, to równie dobrze mógł te listy spreparować.
    Powiem więcej, mógł je preparować od dłuższego czasu.
    Grafolog ;-) nie sprawdzi.

    MAc

  • 50. Data: 2005-08-25 14:45:41
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Co to za sąd w którym o czyjejś winie lub braku winy decyduje grupa
    > wziętych z łapanki laików a prawo jest tworzone na bieżąco przez takie
    > właśnie sądy?

    taki sam jak ten, gdy o winie lub jej braku decydują "emeryci" bez
    pojęcia o prawie.
    Niby prawa nie tworzą, ale ...

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75