  • 1. Data: 2005-08-24 09:15:24
    Temat: prawo autorskie a strony internetowe?
    Od: "Katrinos" <k...@w...pl>

    witam
    zakładam firmę
    działalność - tworzenie stron www

    mam pytanie na co zwrócić uwagę przy sporządzaniu umowy
    dotyczącą stworzenia strony?
    jakie mogą haczyki w takiej działalności ??
    co z prawami autorskimi do projektu stworzonego przez mnie ?
    czy zamawiający przy zakupie nabywa prawa autorskie
    czy nie musi ich nabyć ?
    czy za prawo autorskie jest jakaś specjalna opłata ?
    czy po prostu zwiększam cenę za projekt ?

    Pozdrawiam :)
    Za wszelkie info dziękuję
    Katrinos

  • 2. Data: 2005-08-24 20:20:16
    Temat: Re: prawo autorskie a strony internetowe?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > mam pytanie na co zwrócić uwagę przy sporządzaniu umowy
    > dotyczącą stworzenia strony?
    > jakie mogą haczyki w takiej działalności ??

    jak w kazdej

    > co z prawami autorskimi do projektu stworzonego przez mnie ?

    w momencie powstania dziela juz je posiadasz

    > czy zamawiający przy zakupie nabywa prawa autorskie

    nie

    > czy nie musi ich nabyć ?
    tak, nie musi

    > czy za prawo autorskie jest jakaś specjalna opłata ?
    nie

    > czy po prostu zwiększam cenę za projekt ?

    nie

    P.

  • 3. Data: 2005-08-24 22:24:17
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:deikpv$o1j$1@inews.gazeta.pl...

    > jak w kazdej

    > w momencie powstania dziela juz je posiadasz

    > nie

    > tak, nie musi

    > nie

    Taka prosta odpowiedź "nie", jest bardzo myląca.
    Autor jak najbardziej może sobie zarzyczyć opłate za każde pole eksploatacji
    osobno.
    Ustawa wręcz domniema że przelanie praw autorskich jest odpłatne.

    > nie

    I znowu. Taka prosta odpowiedź "nie", jest bardzo myląca.
    Tak przelać prawa autrskei można wramach samej umowy o dzieło (jako jeden z
    punktów). Ważne jest (głównie dla tego kto chce mieć te prawa autorskie
    przejąć) aby umieścić informację że wynagrodzenie tytułem przelania praw
    autorskich jest umieszczone w ramach tej umowy o dzieło.

    Ważna informacje wykonanie strony bez przelania praw wutorkich jest na pewno
    tańsze niż z przelaniem jakiegokolwiek prawa autorskiego).
    Jednym z "najślniejszym" z pół eksplatacji w przypadku programów
    komputerowych/stron internotowych jest prawo do dokonywania zmian.

  • 4. Data: 2005-08-25 11:26:16
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Taka prosta odpowiedź "nie", jest bardzo myląca.
    > Autor jak najbardziej może sobie zarzyczyć opłate za każde pole
    > eksploatacji osobno.
    > Ustawa wręcz domniema że przelanie praw autorskich jest odpłatne.

    moze ale nie musi.

> [...]
    > przejąć) aby umieścić informację że wynagrodzenie tytułem przelania praw
    > autorskich jest umieszczone w ramach tej umowy o dzieło.

    nie moze "przelac" praw autorskich bo te z tego co pamietam czytajac posty
    sa niezbywalne

    P.

  • 5. Data: 2005-08-25 13:07:20
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 25 sierpień 2005 13:26, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako Przemek R... powiedziała:

    > nie moze "przelac" praw autorskich bo te z tego co pamietam czytajac posty
    > sa niezbywalne

    Gdybyś przeczytał art. 41 ust. 1 pr.aut. może nie wprowadzałbyś w błąd
    ludzi.

    --
    Olgierd
    o...@j...org ||| gg: 3657597 |||

  • 6. Data: 2005-08-25 14:11:07
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
    > Był 25 sierpień 2005 13:26, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    > jako Przemek R... powiedziała:

    > Gdybyś przeczytał art. 41 ust. 1 pr.aut. może nie wprowadzałbyś w błąd
    > ludzi.

    moze gdybys sie przyczepil do osob ktore wielokrotnie to przede man pisaly
    nie wprowadzal bym ludzi w blad.

    P.

  • 7. Data: 2005-08-25 14:58:30
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:dek9so$46c$1@inews.gazeta.pl...

    > moze ale nie musi.

    To jest oczywiste, żae nie trzeba, można oddać za darmo. Ale implikuje to
    następujące komplikacje dla odbiorcy praw autorskich majątkowych: fiskus
    może się doczepić że za darmo nic nie ma, tylko wyrażna deklaracja że opłata
    za prawa autorskie majątkowe jest równa zero lub jest już w cenie dzieła
    powodóje że te prawa sa za darmo inaczej domniama się że tak nie jest.

    > nie moze "przelac" praw autorskich bo te z tego co pamietam czytajac posty
    > sa niezbywalne

    Niezbywalne sa tylko te autorskie osobiste (nawet tutaj ustawa nie zabrania
    Ci np. nie podpisywać się na stronie internetowej gdy np. Zleceniodawca za
    to Ci zapłaci coś ekstra). Zdaje się że trochę wieksze znaczenie mają te
    autorskie majątkowe i chyba o nich tutaj mowa (ale masz racje że zwracasz na
    to uwage że nie wszystkie są zbywalne.

  • 8. Data: 2005-08-25 15:02:11
    Od: "Jakub" <...@...com>

    "Jakub" <...@...com> wrote in message news:dekmar$f6a$1@opal.icpnet.pl...