  • 1. Data: 2005-08-24 09:33:47
    Temat: Sprzedaż mieszkania kupionego od dewelopera
    Od: "Krzysztof S." <k...@i...pl>

    Witam.

    W grudniu 2001 roku podpisałem z deweloperem 'Przedwstępna umowa
    ustanowienia odrębnej własności lokalu i sprzedaży lokalu' z
    umowy wynika ze właścicielem zostanę po spłaceniu całości, czyli
    w 2010r. Teraz chciałbym zrezygnować z mieszkania odzyskać
    pieniądze które zapłaciłem, od dewelopera nie jestem wstanie ich
    otrzymać(co wydaje się być logiczne). Pozostaje mi sprzedaż, tylko
    nie wiem czy mogę cos takiego zrobić bo to nie jest jeszcze moja
    własność i zupełnie nie wiem jak się za to zabrać, czy może w
    pierwszej kolejności zasięgnąć rady u prawnika czy raczej
    notariusza i jak taka transakcja miałaby przebiegać.

    Bardzo proszę o radę.

    Krzychu

  • 2. Data: 2005-08-24 11:34:41
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania kupionego od dewelopera
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Krzysztof S." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > pierwszej kolejności zasięgnąć rady u prawnika czy raczej
    > notariusza i jak taka transakcja miałaby przebiegać.

    Pozostaje Ci umowa trojstronna, Ty-deweloper-kupujacy. Wlasciwie to
    nie jestem pewien, czy Ty jestes niezbedny, to zalezy jak Twoje
    uprawnienia precyzuje ta umowa przedwstepna.

    BTW. To chyba nie jest najlepsza umowa. Bo w razie upadlosci
    dewelopera przed 2010 rokiem, moga sie pojawic komplikacje (chyba, ze
    umowa przedwstepna zawiera jakies klauzule dla takiego przypadku).

    marekz

  • 3. Data: 2005-08-24 11:38:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dewelopera przed 2010 rokiem, moga sie pojawic komplikacje (chyba,
    > ze umowa przedwstepna zawiera jakies klauzule dla takiego

    A jesli lokal jest jeszcze w ogole nie wydzielony z czesci wspolnej,
    to juz w ogole przewalone w przypadku proby sprzedazy, tzn. wydluzy
    sie procedura, bo przed sprzedaza, trzeba bedzie go wydzielic i
    poniesc tego koszty. Chyba ze nowy kupujacy zgodzi sie na umowe na
    podobnej zasadzie jak Ty, ale nie przypuszczam.

    marekz