  • 1. Data: 2006-05-06 09:25:19
    Temat: Oszustwo na Allegro
    Od: " net" <n...@N...gazeta.pl>

    Zostałem oszukany na allegro na niewielką kwotę - razem z przesyłką 50 pln -
    wysłałem pieniądze, a towaru nie dostałem. Czy coś można w tej sytuacji zrobić
    poza wystawieniem negatywa i wysłaniem maila do allegro aby zawiesili konto
    tego użytkownika? Suma wszak niewielka, jednak oszustów nie znoszę.

  • 2. Data: 2006-05-06 09:28:57
    Temat: Re: Oszustwo na Allegro
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    net [###n...@N...gazeta.pl.###] napisał:

    Można złożyć zawiadomienie o przestępstwie, bo kwota tu nie gra roli.
    Pod warunkiem, że to oszustwo.

  • 3. Data: 2006-05-06 10:29:22
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    net napisał(a):
> [...]
    > poza wystawieniem negatywa i wysłaniem maila do allegro aby zawiesili konto
    > tego użytkownika? Suma wszak niewielka, jednak oszustów nie znoszę.

    Zglosic to do odpowiednich organow scigania.

    Jacek

  • 4. Data: 2006-05-06 10:32:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    net napisał(a):

    > Zostałem oszukany na allegro na niewielką kwotę - razem z przesyłką 50 pln -
    > wysłałem pieniądze, a towaru nie dostałem.

    Niekoniecznie może to być efekt oszustwa. Co mówi sprzedający?

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 5. Data: 2006-05-06 11:22:43
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    > Niekoniecznie może to być efekt oszustwa. Co mówi sprzedający?

    mówi niemów, wydaje mi się, ze jeśli bierze pieniadze za przesyłke, to ryzko
    jej niedostarczenia jest też po jego stronie..
    Ale jest racja ze trzeba sie z sprzedajacym kontaktowac i wyjasnic o ile sie
    da, jesli przesylke nadal i nie dotarla, to uszuswo to nie jest jak dlugo on
    nie wypnie się na Ciebie=nie odowi ponownej wysylki/zwrotu/doprowadzenia do
    wyjasnienia przez poczte..

  • 6. Data: 2006-05-06 16:42:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    JAPO napisał(a):

    > mówi niemów, wydaje mi się, ze jeśli bierze pieniadze za przesyłke, to ryzko
    > jej niedostarczenia jest też po jego stronie..

    Jeżeli chodzi o zagubienia przez pocztę, to KC art. 544 i 548 mówią
    inaczej (że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty przechodzi na
    kupującego w chwili przekazania rzeczy przewoźnikowi).
    IMO jednak nadanie przesyłki wartościowej w inny sposób niż korzystając
    z usługi "przesyłka wartościowa" poczty jest naruszeniem Art. 545 par. 1
    "sposób przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy"

  • 7. Data: 2006-05-06 17:54:06
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    > Jeżeli chodzi o zagubienia przez pocztę, to KC art. 544 i 548 mówią
    > inaczej (że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty przechodzi na kupującego
    > w chwili przekazania rzeczy przewoźnikowi).

    Zauważ , że wspomniany artykuł 544 mówi, że płacisz odpiero przy odbiorze
    oraz po tym, jak "zbadasz rzecz". Jeśli coś nie gra - ustalasz czy
    odpowiedzialny jest przewodnik..
    W sytuacji np.przedpłaty na konto - nie masz nawet numeru przesyłki ani
    żadnych innych podstaw by z pocztą rozmawiać na ten temat.. Nie wiem w ogóle
    czy KC sie tutaj stosuje w ten sposób..

  • 8. Data: 2006-05-06 17:55:10
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    jest też takei coś:
    http://www.allegro.pl/help_item.php?item=126
    tyle że nie wiem czy podejdzie, skoro 50zł jest już z przesyłką..